برترینهای کسب و کارجامعه

قیمت لباس پلیس افتخاری زن

فعالیت های نیروی انتظامی در طیف گسترده ای بوده و دارای تعداد بالایی است که با توجه به کمبود نیرو در این حوزه، با کمک طرح پلیس افتخاری می توان رسیدگی به برخی اهداف و وظایف پلیس را آسانتر نمود.  ایجاد امنیت و آرامش در جامعه از اهداف اصلی نیروهای پلیس می باشد و چنانچه مردم نیز از طریق پلیس افتخاری در راستای این اهداف کمک نمایند، نقش مفید و سازنده تری در جامعه خواهیم داشت.  بهره گیری از توان و ظرفیت های مردمی در توسعه های امنیت داخلی بسیار مورد تاکید بوده و بر همین اساس، استخدام پلیس افتخاری سال 1401 در هر استان با توجه به نیازهای نیروی انتظامی صورت می پذیرد.

 پلیس افتخاری چیست؟

 در تبصره ۳ ماده ۲۳ قانون استخدامی ناجا آمده است که نیروی انتظامی به منظور بهره‌ گیری از مشارکت ‌های مردمی در تحکیم و توسعه نظم و امنیت اجتماعی می تواند تعدادی را به عنوان پلیس افتخاری از بین افراد داوطلب واجد صلاحیت، انتخاب و پس از آموزش و سازماندهی لازم با عناوینی چون پلیس محلی به کار گیرد.

 طبق آیین‌نامه مذکور، تمامی آحاد جامعه در هر شغل و سمتی از جمله: دانش آموز، کارگر، کارمند، دانشجو، مدیر، وکیل، پزشک، وزیر و … می توانند به عنوان پلیس افتخاری فعالیت کنند. در این راستا علاقه‌ مندان جهت مشارکت با نیروی انتظامی می توانند برای استخدام پلیس افتخاری اقدامات لازم را انجام دهند.

ایجاد اتحاد و همبستگی میان مردم از طریق مشارکت آنان در امور امنیتی جامعه از شکل ‌گیری اهداف دشمنان و هرج و مرج در کشور جلوگیری خواهد نمود. استخدام پلیس افتخاری در هر استان و توسط نیروی انتظامی آن منطقه با توجه به نیازها و کمبود نیروهای موجود، در هر سال انجام شده و شامل پلیس افتخاری مرد و پلیس افتخاری زن می باشد

لباس نظامی پسرانه یکی از جذاب ترین لباسهای پسرانه است که دارای لوازم جانبی همچون: کمربند، کلاه، بلوز می باشد.

شرایط استخدام پلیس افتخاری

علاقه ‌مندان برای استخدام در نیروی انتظامی تحت عنوان پلیس افتخاری باید با در اختیار داشتن مدارک مورد نیاز، به معاونت نیروی انسانی فرماندهی انتظامی محل سکونت خود مراجعه کرده و تشکیل پرونده دهند. سپس با گذراندن موفق دوره های مختلف جذب و احراز شرایط عمومی و تخصصی به استخدام و عضویت پلیس افتخاری در خواهند آمد.

باید توجه داشت که اولویت استخدام با خانواده های معظم شهدا، جانبازان، ایثارگران، بسیجیان، بازنشستگان نیروهای مسلح، فرزندان بازنشستگان و کارکنان نیروهای مسلح، شاغلین دستگاه های کشوری و لشکری و اعضای پیشکسوتان جهاد و شهادت سازمان بسیج است.

 گرچه توجه به این نکته الزامی است که اولویت اول استخدام در ناجا با پلیس های افتخاری فعال می باشد. در صورت فعالیت مستمر هر کدام از پلیس های افتخاری در رده انتظامی خود و داشتن عملکرد مثبت و نیز رضایت فرمانده وی و تایید دستگاه ‌های نظارتی، با داشتن شرایط سنی و تحصیلی لازم در اولویت استخدام ناجا قرار خواهند گرفت.

 همچنین باید متذکر شد که امکان بکارگیری اعضای پلیس افتخاری در حوزه های ماموریتی ناجا در کنار دیگر کارکنان کادر، به صورت پاره وقت و در مقاطع زمانی خاص وجود دارد. هرچند باید اشاره نمود که حقوق پلیس افتخاری مانند دیگر کارکنان رسمی نیروی انتظامی به صورت ماهانه نبوده و صرفاً پاداش هایی برای آنها در نظر گرفته شده است.

ارزش بالای فعالیت اعضای پلیس افتخاری که بدون هیچ گونه چشم داشتی و با حس دلسوزی و احساس مسئولیت با نیروی انتظامی همکاری کرده و موجب افزایش ضریب امنیت عمومی جامعه می‌ شوند، قابل وصف نبوده و باید زحمات آنان مورد توجه بیشتری قرار بگیرد.

 استخدام پلیس افتخاری در نیروی انتظامی و آشنایی مردم با شرایط دشوار و مشکلات کادر این سازمان و نیز آشنایی با آسیب ‌های موجود در جامعه و زحمات ماموران انتظامی جهت جلوگیری از این آسیب ها و شناساندن آن به مردم و دستگیری مجرمان، ازمزایای پلیس افتخاری برای ایجاد ارتباط قوی میان مردم و نیروی انتظامی است.

 پلیس افتخاری در بخش‌های مختلف از جمله پلیس امنیت اخلاقی، پلیس راهور، پلیس فتا، امنیت ترافیک و … امکان فعالیت خواهند داشت. هرچند موارد اختصاصی فعالیت ها مانند: رسیدگی به پرونده ها و … در حوزه کاری این عزیزان نبوده و در اموری مانند: گشت زنی و … نیز آگاهی رساندن به نیروی انتظامی بسیار مثمر ثمر خواهند بود. لباس یگان ویژه نوپو یکی از لباس های سبک و ایمن می باشد که در سایزهای بچگانه در سایت میلی جون نیز موجود می باشد.

 پلیس افتخاری فتا

 علاقه‌ مندان برای استخدام پلیس افتخاری سال 1401 تحت عنوان همیاران پلیس فتا باید با دارا بودن شرایط عضویت و حداقل سن ۱۵ و حداکثر ۶۵ سال و نیز داشتن آشنایی با فضای مجازی و سایت های متخلف فضای سایبری، اقدامات لازم را انجام دهند.

 متقاضیان قبل از به کارگیری باید از نظر صلاحیت مکتبی و امنیتی تایید شوند. برای این منظور می بایست در ابتدا در وب سایت پلیس فتا ثبت نام کرده و در قسمت همیاران فتا، فرم عضویت را تکمیل و با پذیرش میثاق ‌نامه ضمیمه شده در این بخش و نیز افتتاح حساب در بانک قوامین، فعالیت خود را آغاز نمایند.

 نیروی انتظامی در راستای پیشبرد اهداف خود در زمینه حفظ امنیت جامعه و ایجاد ارتباط بیشتر با مردم، از طریق استخدام پلیس افتخاری باعث افزایش ضریب امنیت جامعه و مشارکت عموم مردم و عدم بروز هرج و مرج در کشور شده است.

 بر اساس قانون استخدامی ناجا، تمامی آحاد مردم در هر سمت و شغلی می توانند به عضویت نیروی پلیس افتخاری در آیند. اعضای پلیس افتخاری حقوق ثابت نداشته و تنها پاداش هایی به آنان تعلق می گیرد و از این رو فعالیت آنها را باید بیشتر ارج نهاد.

  • پلیس افتخاری چیست؟
    نیروی انتظامی به منظور بهره‌ گیری از مشارکت ‌های مردمی در تحکیم و توسعه نظم و امنیت اجتماعی می تواند تعدادی را به عنوان پلیس افتخاری از بین افراد داوطلب واجد صلاحیت، انتخاب و پس از آموزش و سازماندهی لازم به کار گیرد.
  • شرایط استخدام پلیس افتخاری چیست؟
    علاقه ‌مندان برای استخدام در نیروی انتظامی تحت عنوان پلیس افتخاری باید با در اختیار داشتن مدارک مورد نیاز، به معاونت نیروی انسانی فرماندهی انتظامی محل سکونت خود مراجعه کرده و تشکیل پرونده دهند. سپس با گذراندن موفق دوره های مختلف جذب و احراز شرایط عمومی و تخصصی به استخدام و عضویت پلیس افتخاری در خواهند آمد.
  • وظایف پلیس افتخاری چیست؟
    پلیس افتخاری در بخش‌های مختلف از جمله پلیس امنیت اخلاقی، پلیس راهور، پلیس فتا، امنیت ترافیک و … امکان فعالیت خواهند داشت.
  • پلیس افتخاری فتا چیست؟
    علاقه‌ مندان برای استخدام پلیس افتخاری سال 1401 تحت عنوان همیاران پلیس فتا باید با دارا بودن شرایط عضویت و حداقل سن ۱۵ و حداکثر ۶۵ سال و نیز داشتن آشنایی با فضای مجازی و سایت های متخلف فضای سایبری، اقدامات لازم را انجام دهند.

 برای کسب اطلاعات بیشتردر مورد جزئیات لباس پلیسی پسرانه می توانید به سایت ما مراجعه نمایید..

نحوه جذب پلیس افتخاری

عصار به نوع خدمت پلیس های افتخاری نیز اشاره کرد و گفت: این افراد با توجه به نوع مأموریت هایشان در دو سطح تعریف می شوند، سطح یک که بیشتر اجرایی، همیار پلیس و در کف خیابان است، بین ۱۸ تا ۶۰ سال بوده و سطح دو مربوط به متقاضیان زیر ۱۸ سال است؛ سطح دو این پلیس هنوز فعال نشده اما فعالیت های این گروه، صرفا فرهنگی- اجتماعی است.

به گفته وی پلیس های افتخاری با ناجا هیچ رابطه استخدامی و درجه نظامی نداشته و از جایگاه غیر نظامی و مردمی و زیر نظر و تحت فرمان تشکیلات منظم پلیس فعالیت خود را در قالب آموزش های سپری شده انجام می دهد، از نیروی انتظامی حقوق ثابت دریافت نمی کنند البته بنابه نحوه فعالیت و بهره وری آنان پاداش هایی از طریق یگان به کارگیرنده به آنها تعلق می گیرد، اما در یک کلام نمی خواهیم از این افراد پلیس حرفه ای بسازیم بلکه پلیس افتخاری براساس نوع مأموریت ها در کنار مأمورین ناجا به کارگیری می شوند و رویکرد فعالیت های آنان تنها فرهنگی و اجتماعی است.

این مقام ارشد انتظامی سلامت جسمانی و اخذ تست عدم اعتیاد و عدم سوءپیشینه را از فاکتورهای اصلی جذب متقاضیان پلیس افتخاری دانست و بار دیگر تاکید کرد: پلیس های افتخاری در ناجا استخدام نمی شوند اما این امر می تواند اولویت های استخدامی در کادریابی و توان سنجی افرادی که احتمالا تمایل به حضور در نیروی انتظامی را دارند، نیز باشد.

لباس پلیس افتخاری در دست بررسی است

معاون نیروی انسانی ناجا تصریح کرد: هم اکنون دستورالعمل البسه پلیس های افتخاری در هیئت رئیسه در حال بررسی است. وی با بیان اینکه در واقع پلیس افتخاری را باید از نوع پوشش آنان شناسایی کرد، خاطرنشان کرد: البته براساس برنامه ریزی های آتی، تصمیم داریم برای این افراد کارت شناسایی نیز صادر کنیم.

به کارگیری پلیس افتخاری زن در مأموریت ها

این مقام ارشد انتظامی با اشاره به اینکه در حال حاضر در ۱۵ استان مهم کشور پلیس افتخاری راه اندازی شده است و علاقه مندان می توانند با مراجعه به پلیس پیشگیری استان ها مراحل جذب خود را طی کنند، گفت: پلیس فتا نیز از میان پتانسیل مردمی و دانشجویان نخبه و زبده اقدام به جذب پلیس افتخاری از طریق فضای مجازی می کند.

عصار ادامه داد: براساس تدابیر هیئت رییسه ناجا فرماندهی مرزبانی و یگان های ویژه نیز هرکدام قدرالسهم هایی برای به کارگیری پلیس افتخاری دارند و متقاضیان این پلیس های تخصصی باید برای ثبت نام به رده های مربوطه مراجعه نمایند. معاون نیروی انسانی ناجا از به کارگیری پلیس افتخاری زن نیز خبر داد و گفت: متناسب با مأموریت های مختلف، از بانوانی که در هرکدام از یگان های به کارگیرنده ثبت نام کنند، استفاده می شود، هم اکنون یگان ویژه تعدادی اعضای زن جذب و آموزش های خاص را نیز گذرانده اند.

وی با اشاره به اینکه بر اساس مصوبه جانشین فرمانده ناجا متولی امر آموزش اعضای پلیس افتخاری معاونت تربیت و آموزش ناجا است، تصریح کرد: مطالب، متناسب با حوزه مأموریتی پلیس های افتخاری مختلف در یگان های به کارگیرنده آموزش داده می شود، برای مثال پلیس افتخاری فرماندهی مرزبانی ناجا باید تا حدی با پروتکل ها و اصطلاحات مرزی آشنا شود؛ در حال حاضر معاونت تربیت و آموزش ناجا اقدام به چاپ کتابچه هایی متناسب با موضوعات کاری پلیس های افتخاری کرده است و بزودی در استان های مربوطه توزیع می شود.

این مقام ارشد انتظامی افزود: از آنجایی که ناجا ضابط مرجع قضایی است، پلیس های افتخاری باید دروس مقدماتی مربوطه را بگذرانند، در این راستا آموزش ۳۰ ساعته مورد نیاز پلیس های افتخاری به صورت فشرده و البته جذاب و در یک هفته به آنان آموزش داده می شود.

استفاده از تجهیزات انتظامی توسط پلیس افتخاری

عصار آموزش تیراندازی به پلیس های افتخاری را یکی دیگر از مو ضوعات مهم عنوان کرد و گفت: قانون به کارگیری سلاح، آیین نامه انضباطی آن، ادبیات و اصطلاحات نظامی و انتظامی از موارد فراگیری این افراد است.

وی در خصوص استفاده از تجهیزات انتظامی توسط پلیس های افتخاری نیز گفت: به کارگیری سلاح بستگی به نوع مأموریت ها و گذراندن دوره های خاص تیراندازی برای نفرات ویژه پلیس های افتخاری دارد، البته استفاده از تجهیزاتی چون اسلحه توسط این افراد حتما در معیت یک مأمور حرفه ای و زبده پلیس است و یک پلیس افتخاری بصورت انفرادی و رأسا ماموریت انجام نمی دهد بلکه تنها یاور و بازوی اجرایی پلیس محسوب می شود.

این مقام مسوول ادامه داد: پلیس حرفه ای نقش الگودهی برای پلیس افتخاری دارد و قرار نیست این پلیس مستقل عمل کرده و برای مثال برای انهدام شبکه بزرگ مواد مخدر و یا دستگیری مجرمین خشن و خطرناک وارد عمل شوند.

عصار به اشتباهات ناشی از به کارگیری سلاح توسط پلیس های افتخاری و نوع حمایت سازمان از این نیروها اشاره کرد و گفت: از آنجایی که نوع فعالیت های پلیس پرمخاطره و آسیب زا است، تمهیداتی صورت گرفته تا پلیس های افتخاری نیز بیمه عمر، حوادث و مسئولیت شوند، همانطور که در نوروز امسال و به کارگیری ۵۰۰ نفر از پلیس های افتخاری در پلیس پیشگیری فرماندهی انتظامی تهران بزرگ، این افراد بیمه لحظه ای شدند و خوشبختانه مشکلی نیز در این ایام بوجود نیامد.

استاندارد لوازم جانبی پلیس

اولین موردی که به هنگام خرید لوازم جانبی پلیس مانند باید رعایت شود، بحث استاندارد بودن آن با توجه به قوانین ملی و بین المللی است. همه ما می‌دانیم که پلیس به دسته‌های مختلفی تقسیم بندی می‌شود، که هر کدام از آن ها وظایف خاصی را بر عهده دارند و با طیف خاصی از افراد جامعه در ارتباط هستند. بنابراین نمی‌توانم بدون رعایت نکات استاندارد از لوازم جانبی خود استفاده کنند.

هر دسته‌ای از نیروهای نظامی دارای لباس‌های متحدالشکل، لوازمی استاندارد و مطابق با عملکرد، لباس هایی با رنگ های متناسب با وظیفه و همچنین برنامه‌های آموزشی متناسب با آن هستند. پس اگر فردی یا یک سازمان قصد خرید لوازم جانبی پلیس را داشته باشد، در وهله اول:

  • باید نوع تجهیزات را متناسب با وظیفه خود انتخاب کند.
  • از رنگهای استاندارد و تعریف شده سازمانی بهره ببرد.
  • انتخاب لباس و تجهیزات با توجه به دستورالعمل انجام گیرد.
  • کیفیت عملکرد تجهیزات انتخاب شده مناسب باشد.

پس اگر یک نیروی نظامی در بخش فضای مجازی و پلیس فتا عمل می‌کند، طبیعتاً نیازی به ابزارهایی مانند باتوم یا چراغ قوه پلیسی ندارد و بیشتر باید به سراغ تجهیزاتی برود که در حوزه نظامی تعریف شده برای آن باشد.

تجهیزات پلیس

یک نیروی پلیس شرایط مختلفی را تجربه می‌کند و با افرادی از اقشار مختلف در ارتباط است. حتی ممکن است این نیروها برای دفع یک شورش یا یک مسئله سیاسی به کار گرفته شوند. بنابراین قرار گرفتن نیروهای پلیسی در معرض تهدیدات جانی و مالی یک امر طبیعی است، فقط مسئله مهم‌تر این است که لوازم جانبی پلیس به عنوان یکی از عوامل دافع این حوادث به کار گرفته شود. به عنوان مثال، جلیقه پلیسی یا نقاب پلیسی به منظور جلوگیری از صدمه دیدن اعضای مختلف بدن استفاده می‌شود. زانوبند و آرنج بند نظامی به نوعی یک سیستم پشتیبان و حامی برای قسمت‌های حساس بدن فرد هستند.

با این تفاسیر، می‌توان نتیجه گرفت که انتخاب و خرید لوازم جانبی پلیس تا حدود زیادی با مسئله جان و سلامتی آن ها گره خورده است. این بدین معنی است که توجه به جنس و کیفیت هر کدام از این لوازم باعث می‌شود که نیروی استفاده‌کننده از آن تا حدود زیادی نسبت به آن ها اطمینان داشته باشد و وظیفه خود را بدون هیچ ترسی انجام دهد.

تحریریه اخبار ما

مشی رسانه‌ای این سایت، تحلیلی - خبری است و اعضای تحریریه این مجموعه می‌کوشند از قالب ظاهری خبرها فراتر رفته و به زوایای پنهان و آشکار حوادث سرک بکشند و با کندوکاو بیشتر، ناگفته‌ها و وجوه نامکشوف وقایع و حوادث را بیابند.
دکمه بازگشت به بالا