برترینهای کسب و کارتندرستی

علت روشن نشدن دستگاه تصفیه آب خانگی

علت روشن نشدن دستگاه تصفیه آب خانگی و روش های رفع آن

دستگاه تصفیه آب خانگی هم مانند دیگر دستگاه های برقی ممکن است خراب شود و دیگر کار نکند ما به شما توصیه می کنیم که با یک سرویس کار با تجربه و مجرب صحبت کنید و از او راهنمایی بخواهید اما اگر می خواهید اطلاعاتی راجع به خرابی و علت روشن نشدن دستگاه تصفیه آب خانگی این دستگاه داشته باشید و در صورت نیاز ، منبع آن را پیدا کنید. مشکل رایجی که ممکن است مصرف کننده ها با آن مواجه شوند روشن نشدن دستگاه تصفیه آب است. که این مشکل می تواند دلایل متعددی داشته باشد که ما در این جا به بررسی این مشکل توسط کارشناسان شرکت به آبی می پردازیم.

مشکلاتی که باعث روشن نشدن دستگاه تصفیه آب خانگی می شود

یکی از مشکلات می تواند این باشد که سیم کشی دستگاه دچار مشکل شود. برای مرحله ی اول بهتر است سیم های موجود در دستگاه را چک کنید تا از سلامت آن اطمینان حاصل کنید.

دلیلی دیگر برای روشن نشدن دستگاه قطعی اتصالات سوکت پمپ و ترنس می باشد. HP و LP دلیلی دیگر از خراب بودن سنسورهاست.

ترانس یکی از اساسی ترین قطعات دستگاه تصفیه آب است. که گاهی به دلیل بی کیفیت بودن یا تقلبی بودن آن امکان سوختن یا ضعیف شدن ترانس و مانع روشن شدن دستگاه می باشد. نرسیدن آب به دستگاه تصفیه آب و یا عملکرد لوپرشر (low-pressure) و های پرشر (high-pressure) دستگاه باشد.

نکته ای دیگر که دستگاه تصفیه آب خانگی با ترانس 24 ولت کار می کند. و زمانی که برق دچار نوسان شود امکان دارد که ترانس بسوزد و دستگاه روشن نشود.

پمپ یکی از مهم ترین قطعات است که در تمامی دستگاه های تصفیه آب خانگی اسمز معکوس وجود دارد اگر پمپ خراب شده باشد. سیستم خراب شده و دیگر کار نمی کند.

مشکلات دیگر دستگاه تصفیه اب

یکی دیگر از دلایل می تواند سوئیچ قطع کن فشار پایین سوخته باشد. و دستگاه شروع به کار نکند و روشن نشود برای رفع این مشکل اول شیلنگ وارد شده از سوئیچ خارج کنید. و مطمئن شوید که فشار آب خروجی کافی است. پس از آن می توانید با استفاده از مولتی متر از سلامت سوئیچ ها آگاه شوید. برای این که دستگاه تصفیه آب خانگی RO شروع به کار کند. آبی که وارد می شود باید فشاری در حدود حداقل 2 بار داشته باشد.

در واقع با کم بودن فشار آب سوئیچ فشار پایین جریان برق دستگاه را قطع می کند. برای تست این موضوع ابتدا با کمک یک تکه سیم نازک دو سوکتی که بر روی سوئیچ قرار دارد. به هم وصل کنید تا جریان برق یکسره شود. اگر با وصل دو سر سوکت دستگاه تصفیه آب شروع به کار کرد پس فشار آب وارد شده کم بوده است.

زمانی که دستگاه شما بی دلیل خاموش و روشن می شود. می تواند به این دلیل باشد که فشار پمپ خیلی بالاست و امکان این است که فیلتر ممبران بیرون بزند و سوئیچ هنگام روشن شدن و خاموش شدن هی بالا پایین بشود. گاهی اوقات به دلیل جابه جایی دستگاه تصفیه آب یا دلیلی دیگر تعویض کردن فیلترها این امکان وجود دارد که سوئیچ های ارتباطی از هم جدا شوند و ارتباط خود را از دست بدهند.

عیب یابی و علت روشن نشدن دستگاه تصفیه آب

بعضی وقت ها هنگام استفاده کردن از دستگاه تصفیه آب سافت واتر دچار مشکلاتی میشویم که باعث میشود دستگاه در زمان استفاده دچار اختلالاتی در مراحل تصفیه آب بشود. یکی از مشکلات رایجی که افرادی که از تصفیه آب استفاده میکنند روشن نشدن آن می باشد.

مراحل عیب یابی دستگاه تصفیه آب

  • گاهی اوقات به دلیل اینکه فشار آب کم می باشد دکمه فشار پایین جریان برق را کاملا قطع میکند.
  • گاهی اوقات امکان این نیز می باشد که سیم کشی ها در دستگاه دچار مشکل شود پس از چک کردن سیم های داخل دستگاه گمراه نشوید که به احتمال خیلی زیاد مشکل از سیم ها نیز امکان دارد باشد.
  • پمپ یکی از مهم ترین و اصلی ترین بخش می باشد، اگر پمپ دستگاه به هر دلیلی خراب شود به طور قطع دستگاه خاموش شده و کار نمی کند.
  • فشار آب کم نیز گاهی اوقات دلیل روشن نشدن دستگاه می باشد به طوری که اگر فشار آب کم باشد هالا به هر دلیلی امکان این نیز وجود دارد که دستگاه روشن نشود.
  • دلایلی دیگر برای روشن نشدن نیز وجود دارن از جمله قطعی اتصالات سوکت پمپ و ترانس می باشد.LP,HPیکی دیگر از دلایل خراب بودن سنسور ها است.
  • ترانس برق دستگاه تصفیه آب را در نظر داشته باشید زیرا یکی از اصلی ترین قطعات دستگاه تصفیه آب می باشد که گاهی اوقات به دلیل بی کیفیت بودن یا تقلبی بودن آن امکان سوختن آن زیاد است و مانع روشن شدن دستگاه میشود.
  • در نظر داشته باشید که برق دستگاه تصفیه آب خانگی با ترانس 24 ولت کار میکند اگر زمانی برق خانه دچار نوسان شود امکان این را دارد که ترانس را بسوزاند و دستگاه روشن نشود.

سوختگی پمپ

اگر دیدیم دستگاه روشن نمیشود و پمپ سوخته است حتما باید به فروشگاه های تعمیر دستگاه تصفیه آب برده و نیاز به تعمیر قطع یقین دارد.گاهی اوقات به دلیل گرفتن فیلتر ها امکان این وجود دارد که پمپ داغ کند و در اخر باعث سوختگی پمپ شود.

خاموش روشن شدن بی دلیل دستگاه تصفیه آب

گاهی اوقات به خاطر اینکه فشار پمپ خیلی بالا است و امکان این را دارد که آب از فیلتر ممبران بیرون بزند و سوییچ روشن شدن و خاموش شدن هی بالا پایین بشود. مشکل دستگاهی که به مدت چند دقیقه کار میکند بعد از کار می افتد چیست؟

گاهی اوقات این نوع مشکل برمیگرده به درست بسته نشدن سنسور اچ پی می باشد اول آن را باز کرده و به نحوه صحیح آن را ببندید.

روشن نشدن دستگاه پس از جا به جایی دستگاه تصفیه اب

معمولا گاهی اوقات به دلیل اینکه دستگاه جا به جا میشود و یا به دلیل دیگر تعویض فیلتر ها امکان این وجود دارد که سوییچ های ارتباطی از هم دیگر جدا شود و ارتباط خود را با یک دیگر به دست آورند.

سوختن سوییچ یا دکمه فشار پایین قطع کن

این امکان وجود دارد که سوییچ قطع فشار بر سر یک سری دلایل سوخته باشد و از کار افتاده باشد اگر این اتفاق افتاده باشد دستگاه روشن نمیشه و باید اول شلنگ را خارج کنیم از سوییچ و باید از این مطمن باشیم که فشار آب خروجی کافی می باشد برای این کار.

سوالات متداول علت روشن نشدن دستگاه تصفیه آب خانگی

1آیا امکان دارد دستگاه را خودمان تعمیر کنیم و خرج الکی نکنیم؟

زمانی این اتفاق امکان پذیر است که شما خودتون مهارت لازم را داشته باشید اگر نداشته باشید امکان خراب شدن و یا بد تر شدن دستگاه وجود داشته باشد.

2از کجا پمپ اصلی و غیر تقلبی خریداری کنیم؟

معمولا از شرکت هایی که دستگاه تصفیه آب میفروشن و زیر نظر سازمان خاصی هستند می توان خریداری کرد  و به درستی پمپ را نصب کرد که دوباره نسوزد و دچار مشکل نشود.

3بعد از نوسان برق و فیوز پریدن دستگاه روشن نمیشود مشکل از کجاست؟

این امکان وجود دارد که بعد از  نوسان و یا پریدن فیوز اداپتور  دستگاه تصفیه آب دچار مشکل شود و دستگاه را روشن نکند و قبل از آن کاملا مطمن شوید که اداپتور همچنان کاملا سالم است.

4چه زمانی پمپ ضعیف میشود و علت آن چیست؟

ولتاژ پمپ یا ترانس با دستگاه ولت متر قابل اندازه گیری است و چک کنید که کمتر از بیست و چهار ولت نباشد و زمانی که قدرت پر کردن مخزن را ندارد باید تعویض شود و یا متخصص دستگاه تصفیه آب آن را چک کند.

نکات مهم درباره علت خرابی دستگاه تصفیه آب

  •  گاهی اوقات گیج فشار خراب است و فشار را به درستی نشان نمی دهند.
  •  اگر پمپ فشار کافی را ایجاد نکند، فیلتر ممبران بسیار زودتر از زمان مقرر خود خراب خواهد شد و همچنین ممکن است سوئیچ فشار بالا دستور خاموش پمپ را ندهد که خرابی پمپ را در پی خواهد داشت.
  •  معمولا با چک کردن موارد بالا به نتیجه خواهید رسید اما اگر به نتیجه نرسیدید، باید کمی خلاقیت به خرج دهید و خودتان به دنبال موارد دیگر بگردید که معمولا مواردی نادر هستند

منبع : aquaphor

تحریریه اخبار ما

مشی رسانه‌ای این سایت، تحلیلی - خبری است و اعضای تحریریه این مجموعه می‌کوشند از قالب ظاهری خبرها فراتر رفته و به زوایای پنهان و آشکار حوادث سرک بکشند و با کندوکاو بیشتر، ناگفته‌ها و وجوه نامکشوف وقایع و حوادث را بیابند.
دکمه بازگشت به بالا