برترینهای کسب و کارعمومی

علت زرد شدن صفحه گوشی موبایل + راه حل های رفع مشکل

یکی از قطعات حساس و مهم در گوشی های موبایل صفحه نمایش یا همان ال سی دی موبایل میباشد که همیشه در معرض خرابی میباشد و همچنین زرد شدن یا سفید شدن و یا بنفش شدن و یا رنگ رنگی شدن و یا خط خطی شدن رنگ ال سی دی به دلایل مختلف بستگی دارد که ما قصد داریم در این مقاله از وب سایت تعمیرات موبایل موبوسرویس به تمامی دلایل و علت ها و همچنین راه حل های این مشکل بپردازیم. (توجه داشته باشید که تمامی راه حل ها تک به تک بررسی شدند)

البته باید در نظر داشته باشید که هر مدل از گوشی و صفحه نمایش در اثر ضربه واکنش خاص خود را دارد که می توان برای گوشی های ال ای دی بعد از ضربه خوردن صفحه گوشی به صورت کامل سیاه میشود و تصویر به صورت کامل محو میشود و یا ال سی دی به رنگ بنفش تغییر می کند علت اصلی آن کیفیت و ساختار ال ای دی صفحه نمایش می باشد.

در نتیجه بهتر است که شما اطلاعات لازم را در برابر خراب شدن ال سی دی گوشی خود داشته باشید تا بتوانید در مواقع احتمالی علت به وجود آمدن این مسئله را متوجه شوید همچنین اطلاعات بیشتری را مهمترین دلیل های رنگی شدن صفحه ال سی دی زرد شدن ال سی دی گوشی بنفش شدن ال سی دی گوشی را در این مقاله که توسط تیم موبوسرویس جمع اوری شده ر ا برای شما بیان می کنیم.

تخصصی ترین مرکز تعمیرات موبایل و تبلت

علت اصلی تغییر رنگ ال سی دی گوشی موبایل

ال سی دی گوشی های موبایل خیلی حساس هستند و همه ما از این مورد اطلاع کامل داریم پس بهتر است که علت های خراب شدن صفحه نمایش را نیز بدانیم و در مورد اتفاق افتادن حدس بزنیم که کدام مورد برای صفحه نمایش ما اتفاق افتاده است.

علت های رنگی شدن صفحه ال سی دی گوشی

یکی از اصلی ترین علت های رنگی شدن صفحه نمایش و یا بنفش شدن صفحه ال سی دی گوشی موبایلتان پیکسل های ال سی دی میباشد زیرا در مواقع اسیب دیدگی باعث تغییر رنگ صفحه نمایش موبایل میشوند زیرا این پیکسل ها بسیار حساس هستند، پس باید از گوشی موبایل خود در برابر اسیب های احتمالی جلوگیری کرد.

فشار و ضربه دو علل اصلی تغییر رنگ ال سی دی و یا بنفش شدن ال سی دی گوشی موبایل میباشند زیرا طبق تجربه کاربران که به ما گزارش شده است در بعضی ضربات رنگ ال سی دی گوشی زرد شده و صفحه نمایش گوشی تغییر رنگ زرد پیدا کرده پس در هر صورت باید از ضربه احتمالی و یا فشار به گوشی خودداری کرد.

آبخوردگی گوشی و یا رطوبت دیدن موبایل یکی دیگر از علت های خرابی و زرد شدن یا سفید شدن یا بنفش شدن ال سی دی گوشی موبایل میباشند پس بهتر است که در زمان ابخوردی گوشی خود را خاموش کرده و برای جلوگیری از خسارات احتمالی بیشتر گوشی خود را به مرکز تعمیرات موبایل موبوسرویس اصفهان که متخصص در زمینه موبایل میباشند ارسال کنید.

تفاوت گلس فنی ال سی دی موبایل و تاچ السیدی کامل

راه حل زرد شدن، سفید شدن، بنفش شدن ال سی دی گوشی موبایل

اگر به هر دلیلی صفحه نمایش گوشی موبایل شما به رنگ زرد و یا سفید و یا بنفش شده است باید از بهترین راهکار برای رفع مشکل زرد شدن یا سفید شدن یا بنفش شدن ال سی دی گوشی موبایل استفاده کنید همچنین راه حل های زیادی برای از بین بردن این حالت وجود دارد که ما در ادامه به ان می پردازیم.

  • اولین دلیل را میتوان به مشکل نرم افزاری گوشی اشاره کرد در نتیجه ابتدا باید تنظیمات گوشی خود را به حالت کارخانه بازگردانید زیرا در بعضی موارد با همین راهکار مشکل ال سی دی برطرف شده است.
  • یکی دیگر از روش و راهکارهای تعمیر زرد شدن ال سی دی گوشی را میتوان به حالت سیف مود اشاره کرد زیرا با این روش میتوان این مشکلات را برطرف کرد و میتوان مشکل رنگی بودن ال سی دی گوشی موبایل را بطرف کرد.
  • اگر با راهکار بالا نتیجه نگرفتید و همچنان رنگ ال سی دی شما زرد شده و یا بنفش شده است راه حل دیگر تعویض ال سی دی گوشی موبایل میباشد که جز یکی از بهترین و اصلی ترین راه حل ها میباشد پس در نتیجه میتوانید گوشی خود را به مراکز معتبر همچون موبوسرویس اصفهان که متخصص در تعویض ال سی دی گوشی موبایل است بسپارید تا با قطعات اورجینال و در کمترین زمان ممکن مشکل شما را برطرف کرده و تحویل بگیرید.

همچنین شما عزیزان میتوانید که هرگونه سوال در مورد مشکلات ال سی دی و همچنین تعویض ال سی دی گوشی موبایل خود را به تعمیرکاران ما در موبوسرویس بسپارید همچنین میتوانید با شماره پایین سایت تماس بگیرید و گوشی خود را بصورت حضوری و یا ارسال با پیک و یا پست گوشی خود را به ما بسپارید.

بهترین مرکز تعمیرات موبایل و تبلت در ایران

زرد شدن صفحه گوشی موبایل ممکن است به دلایل مختلفی رخ دهد، از جمله:

  1. حالت شب: بسیاری از گوشی‌های هوشمند دارای یک حالت شب یا حالت نور کم هستند که می‌توانند نور آبی را کاهش دهند و باعث زرد شدن صفحه شوند. این ویژگی معمولاً در تاخیر شبانه گوشی قابل فعالسازی است.
  2. فیلتر آبی نور: برخی از گوشی‌ها دارای تنظیمات فیلتر آبی نور هستند که می‌توانند میزان نور آبی صفحه را تا حدی کاهش دهند تا چشمهای شما در شب برای خواندن بهتر استراحت کنند.
  3. حالت مطالعه: در برخی گوشی‌ها، حالت مطالعه وجود دارد که باعث کاهش تضاد رنگی و کاهش نور آبی می‌شود. این حالت معمولاً برای مطالعه کتاب یا متن در شرایط نوری مناسب است.
  4. مشکل نور فون: در برخی موارد، زرد شدن صفحه ممکن است ناشی از مشکلات سخت‌افزاری باشد. اگر صفحه گوشی شما زرد شده و تنظیمات نور آن تغییر نداده باشند، ممکن است مشکلی در قسمت نمایشگر دستگاه وجود داشته باشد. در این صورت، بهتر است به تعمیرگاه تخصصی مراجعه کنید.

در کل، زرد شدن صفحه گوشی ممکن است به دلایل مختلفی رخ دهد و بستگی به مدل و تنظیمات گوشی شما دارد. برای رفع مشکل، می‌توانید به تنظیمات نمایشگر و نور گوشی خود مراجعه کنید و تنظیمات را برای تطابق با ترجیحات خود تغییر دهید.

  1. تعداد ساعات استفاده: استفاده طولانی مدت از گوشی ممکن است باعث گرمایش آن شود و در نتیجه صفحه نمایش زرد شود. این مشکل ممکن است به علت افزایش دما در پردازنده یا نمایشگر رخ دهد. در این صورت، بهتر است دستگاه را خاموش کرده و مدتی برای خنک شدن آن صبر کنید.
  2. برنامه‌ها و فیلترهای نور آبی: برنامه‌ها و فیلترهای نور آبی ممکن است بر روی گوشی شما نصب شده باشند و باعث زرد شدن صفحه شوند. در صورتی که از برنامه‌هایی استفاده می‌کنید که تنظیمات نور آبی دارند، ممکن است این تنظیمات باعث زرد شدن صفحه شده باشند.
  3. نور محیط: نور محیط اطراف شما می‌تواند تأثیر زیادی بر روی رنگ و نمایش صفحه گوشی داشته باشد. در شرایط نوری خاص، ممکن است صفحه گوشی به طور خودکار تنظیمات رنگ خود را تغییر دهد تا بهترین تجربه نمایش را فراهم کند.

اگر مشکل زرد شدن صفحه گوشی به علت تنظیمات نور و رنگ صفحه نیست و با تغییر تنظیمات یا استفاده از حالت‌های مختلف حل نمی‌شود، می‌تواند به علت مشکلات سخت‌افزاری باشد. در این صورت، بهتر است به یک متخصص تعمیرات موبایل مراجعه کرده و مشکل را بررسی و رفع کنید.

تحریریه اخبار ما

مشی رسانه‌ای این سایت، تحلیلی - خبری است و اعضای تحریریه این مجموعه می‌کوشند از قالب ظاهری خبرها فراتر رفته و به زوایای پنهان و آشکار حوادث سرک بکشند و با کندوکاو بیشتر، ناگفته‌ها و وجوه نامکشوف وقایع و حوادث را بیابند.
دکمه بازگشت به بالا