برترینهای کسب و کارعمومی

کاربرد درب های پیوت و یا درب محوری

درب پیوت pivot door | درب لولا محوری (لولا پاشنه ای)

تنوعی که در متریال های به کار برده شده در ساخت ساختمان ها به چشم می خورد، با گذشته تفاوت های زیادی کرده است. سادگی یکی از مهم ترین فاکتورهایی بود که در خانه های قدیمی به وفور مشاهده می شد، اما امروزه این سادگی جای خود به تنوعی بس دلنشین و چشنمواز داده است. درب پیوت یکی از جدیدترین متریال های به کار برده شده در خانه های مدرن و زیبای امروزی است؛ اغلب افرادی که می خواهند چشمان مهمانان را غرق در زیبایی کنند، سعی می کنند یکی از مدل های این نوع درب را بر چهارچوب بنشانند.

اگر بخواهیم به صورت خلاصه و شفاف به سوال درب پیوت چیست پاسخ دهیم، باید بگوییم درب های پیوت به درب هایی گفته می شود که در آنها، لولا در قسمت بالایی و پایینی درب قرار داده می شود. این موضوع در حالی است که در درب های معمولی، لولاها در یک طرف قرار داده می شوند. به دلیل جا به جایی محل لولاها، نحوه باز شدن و بسته شدن درب لولا پاشنه ای با درب های قدیمی اندکی تفاوت داشته و حالت زیباتری دارد.

در واقع یکی از جدیدترین و جذاب‌ترین آیتم‌های تولید شده در صنعت معماری درب پیوت یا درب لولا محوری و یا لولا پاشنه ای است که تفاوت آن با درب‌های معمولی که تا بحال دیده‌اید در نوع و نصب لولا درب است همین موضوع باعث شده زیبایی و تحمل وزن درب‌های بزرگ‌تر شده است. این درب‌ها در بسیاری از منازل، هتل‌ها و یا ویلاهایی که معماری سبک مدرن دارند مورد توجه کارفرمایان قرار گرفته است. اگر تا کنون با درب ‌پیوت آشنا نشده‌اید در این مقاله با ما همراه باشید.

درب پیوت چیست؟

درب پیوت از نظر محل قرار گیری و نصب لولا با درب‌ معمولی متفاوت است. به این صورت که لولاها با فاصله از چهارچوب در قسمت بالا و پایین درب قرار می‌گیرد. در حالی که در درب‌های معمولی لولا در یک طرف چهار چوب درب قرار می‌گیرد. همچنین با توجه به نوع قرارگیری لولاها در درب پیوت می‌تواند وزن درب‌های بسیار بزرگ را تحمل کند در نتیجه این نوع از درب‌ها محدودیت وزن و ابعاد ندارند. به همین دلیل در بسیاری از ساختمان‌ها که نیاز به درب ورودی با ابعاد بزرگ داریم درب پیوت بهترین انتخاب می‌باشد. نکته دیگری که در انتخاب این نوع درب بسیار مورد توجه گرفته زیبایی و مدرن بودن آن است که باعث می‌شود حتی در بسیاری از فضاهای داخلی که دکوراسیون داخلی مدرن دارند مورد استفاده قرار بگیرد. علاوه بر این مزایا درب پیوت مزایای بیشتری نیز دارد که در ادامه با آن‌ها آشنا می‌شویم.

مزایا درب پیوت

  • شکل و ظاهر جدید و مدرن به دلیل نداشتن چهارچوب.
  • درب پیلوت در واقع می‌تواند درب مخفی نیز باشد.
  • از مهم ترین مزیت‌های این درب چرخش آن است که می‌تواند 0 تا 180 درجه بچرخد.
  • درب پیوت قابلیت باز شوندگی از هر دو طرف را دارد.
  • نصب آسان و راحت.
  • این درب‌ها باتوجه به ابعاد مورد نیاز شما به صورت سفارشی ساخته می‌شوند .
  • باعث صرفه جویی در فضای داخلی خانه می‌شود.
  • در فضاهایی مانند ورودی لابی ساختمان که نیاز به درب بزرگ داریم درب پیلوت بهترین گزینه است.
  • لولا آن که در بالا و پایین درب نصب می‌شوند باعث می‌‌شود بازشوندگی متفاوتی نسبت به درب‌های معمولی داشته باشند و توجه بینندگان را به خود جذب کند.

معایب درب پیلوت

این نوع درب با توجه به مزایا و کاربری‌های که دارد مورد توجه بسیاری از کارفرماها و معماران قرار گرفته است البته این نوع درب یک عیب هم دارد که آن هم نبود چهارچوب در این درب‌ها است که این موضوع باعث می‌شود گرد و غبار و آلودگی صوتی وارد فضا شما شود.

کاربرد درب پیوت

فضای داخلی

استفاده از این در‌ب‌ها در بسیاری از فضاهای داخلی از جمله منازل و ادارات و دیگر فضاهای داخلی که دکوراسیون مینیمال و مدرن دارند بسیار متداول است . درب پیوت شیشه‌ای یکی ازبهترین گزینه‌ها یرای فضای مدرن می‌باشد.

درب حمام

در معماری جدید خانه‌ها اهمیت بیشتری به فضا حمام داده می‌شود و امروزه  فضا حمام بزرگ‌تر شده است . درب پیوت شیشه‌ای با شیشه مات یک گزینه عالی برای حمام‌های مدرن خانه‌ها می‌باشد.

درب ورودی خانه و یا لابی

امروزه برای ورود به ساختمان‌های بزرگ برای زیباتر شدن ورودی از درب‌های بزرگ استفاده می‌شود دراین مواقع می‌توانیم از درب‌های پیوت یا لولا محوری استفاده کنیم زیرا علاوه بر زیباتر کردن نما در انتخاب ابعاد درب نیز محدودیتی نداریم. اما نکته بسیار مهم در انتخاب این نوع درب‌ برای ورودی ، شرایط آب‌ و‌ هوایی منطقه‌ ای است که می‌خواهیم در‌ب را نصب کنیم زیرا در فضاهایی که وزش باد و گرد و غبار در آن‌جا زیاد است انتخاب این درب برای ورودی مناسب نیست.

متریال درب پیوت

درب پیوت معمولا از شیشه سکوریت و به صورت تکجداره ساخته می‌شود. امکان استفاده از انواع شیشه ساختمانی مانند شیشه رنگی، مات (شیشه ساتینا)، طرح دار و … نیز در این نوع درب وجود دارد. این نوع درب به صورت فریم لس و فریم دار قابل اجرا می‌باشند. در نوع فریم دار این درب ها دور تا دور درب پروفیل از جنس آلومینیوم وجود دارد. رنگ این فریم‌ها به صورت الکترواستاتیک و یا آنادایز انجام می‌شود.

درب‌های لولا پاشنه ای هومچه

همانطور که گفته شد تمام درب‌های پیوت یا لولا پاشنه ای کاملا به صورت سفارشی نسبت به سفارش و نیاز شما طراحی و تولید می‌شود. در نتیجه این نکته که از یک شرکت معتبر و قابل اعتماد این درب را سفارش دهید بسیار حائز اهمیت است. شرکت هومچه تولید کننده انواع سازه های شیشه ای مانند درب شیشه‌ای، نرده شیشه ای، پارتیشن شیشه‌ای و … درب‌های پیوت را در دو نوع پچ فیتینگ و پریما جامبو طراحی، تولید و نصب می‌کند که در ادامه با آن‌ها آشنا می‌شویم را با بهترین متریال و کیفیت به شما ارائه می‌دهد.

درب شیشه‌ای پریما جامب

درب پریما جامبو یک درب لولایی و فریم دار است که به دلیل استفاده بسیار کم از یراق‌آلات دارای ظرافت و شفافیت فوق‌العاده‌ای می‌باشد. در نتیجه استفاده از آن در فضاهای مدرن بسیار مورد استقبال قرار گرفته است. این درب قابلیت بسته شدن به صورت خودکار را دارد و همین موضوع باعث می‌شود دمای محیطی که از این درب استفاده شده ثابت بماند و از ورود حشرات نیز جلوگیری می‌شود.

کاربرد درب پیوت پریما جامبو

این درب لولا محوری در بسیاری از فضاهای مهم مانند ورودی لابی، مغازه فروشگاه سالن اجتماعات مورد استفاده قرار می‌گیرد.

مزایا درب پریما جامبو

  • بسته شدن خودکار.
  • استفاده از دستگیره‌های سفارشی که طراحی و تولید می‌شود.
  • امکان استفاده از شیشه مات، رنگی و طرح دار برای فضا‌های مختلف.
  • ابعاد بزرگ.
  • امکان استفاده از پروفیل‌ها با رنگ‌های مختلف.
  • چرخش 180 درجه.

درب شیشه‌ای  پچ فیتینگ patch fiting

این نوع درب بر خلاف پریما جامبو به صورت فریم لس بوده و در فضاهای پرتردد مانند فروشگاه‌ها بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرد چرا که این درب استوب دار است و با توجه به سیستمی که در داخل لولا جای‌گذاری شده است درب به صورت خودکار بسته می‌شود این موضوع باعث می‌شود این درب عایق صدا و عایق حرارتی برای فضاهای پر تردد نیز باشد.

کاربرد درب پیوت پچ فیتینگ

این نوع درب لولا پاشنه ای بهترین گزینه برای فضاهای پرتردد مانند مغازه‌ها ، فروشگاه‌ها و ادارات می‌باشد؛ زیرا این درب در حالت 90 درجه ثابت باقی می‌ماند و دیگر نیازی به باز و بسته شدن درب نیست.

مزایا درب پچ فیتینگ

  • امکان ساخت با شیشه رنگی، مات و طرح‌دار.
  • چرخش 180 درجه درب‌ها.
  • امکان ایجاد یک پروفیل به عنوان چهارچوب.
  • استوپ در حالت 90 درجه.
  • امکان نصب دستگیره مختلف.
  • وجود آرام بند از 90 تا 0 درجه.

قیمت درب پیوت

با توجه به سفارشی بودن و تغییر درب با توجه به نیاز‌های کارفرما فاکتور‌های بسیار زیادی در قیمت درب های لولا پاشنه ای و محوری تاثیر می‌گذارد؛ از جمله :

  • متریال مورد استفاده (مثلا نوع شیشه)
  • نوع یراق‌آلات.
  • طرح درب سفارشی.
  • ابعاد درب مورد نیاز.
  • درب معمولی یا ضد سرقت.

تحریریه اخبار ما

مشی رسانه‌ای این سایت، تحلیلی - خبری است و اعضای تحریریه این مجموعه می‌کوشند از قالب ظاهری خبرها فراتر رفته و به زوایای پنهان و آشکار حوادث سرک بکشند و با کندوکاو بیشتر، ناگفته‌ها و وجوه نامکشوف وقایع و حوادث را بیابند.
دکمه بازگشت به بالا