برترینهای کسب و کارعمومی

اتصالات مانیسمان بنکن رده 40 چه کاربردهایی دارد؟

اتصالات بنکن و تجهیزات لوله‌کشی به دو دسته اصلی تقسیم می‌شوند: اتصالات مانیسمان و اتصالات درزدار. این دو دسته تجهیزات بر اساس نحوه ساخت خود دسته‌بندی می‌شوند. اتصالات مانیسمان، به روش لوله‌های مانیسمان و از جنس فولاد ساخته می‌شوند. این اتصالات در رده‌های مختلف و در انواع گوناگون تولید می‌گردند. در فرآیند تولید این اتصالات، از جوشکاری استفاده نمی‌شود و به همین دلیل این اتصالات از نظر ظاهری کاملاً یک‌تکه و بدون درز هستند. این ویژگی به این اتصالات انعطاف و قوی بودن می‌بخشد.

در مقابل، اتصالات درزدار از طریق جوشکاری تولید می‌شوند. در این نوع اتصالات، دو طرف ورقه‌های فولادی پس از حالت دادن به آنها، از طریق جوشکاری به یکدیگر متصل می‌شوند. این اتصالات به دلیل فرآیند جوشکاری، از نظر ظاهری یک‌تکه نیستند و دارای جوشهای مرئی هستند. این ویژگی باعث می‌شود که اتصالات درزدار، در برخی مواقع نیازمند مراقبت و پوشش‌دهی بیشتری باشند. با توجه به نیازها و شرایط محیطی مورد استفاده، انتخاب بین این دو نوع اتصالات صورت می‌گیرد. هرکدام از این اتصالات ویژگی‌ها و کاربردهای خاص خود را دارند که باید با موارد موردنظر هماهنگ شوند.

کاربردهای اتصالات مانیسمان بنکن رده 40

اتصالات جوشی یا مانیسمان بنکن از تولیدکنندگان معتبر و مشهور در زمینه تولید اتصالات بوده و به دلیل روش ساخت خاص خود، که از جوشکاری استفاده نمی‌کند، از مقاومت بسیار بالا در برابر حرارت و فشار زیاد برخوردار هستند. این اتصالات در انواع پروژه‌های لوله‌کشی به‌عنوان راه‌حلی مطمئن و کارآمد برای تغییر یا انحراف مسیر لوله‌ها، ایجاد انشعابات یا مسدود کردن لوله‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند.

با توجه به ویژگی‌های منحصر به فرد این اتصالات، آن‌ها به عنوان گزینه‌ای ایده‌آل در پروژه‌های لوله‌کشی برای انتقال سیالات با دما و فشار بسیار بالا محسوب می‌شوند. این اتصالات نه تنها در پروژه‌های لوله‌کشی، بلکه در تاسیسات موتورخانه‌ها، نیروگاه‌ها، و صنایع نفت، گاز و پتروشیمی نیز به‌کار می‌روند. به عنوان یک جزء اساسی از سیستم‌های لوله‌کشی صنعتی، این اتصالات به دلیل استحکام، دوام و عملکرد بالا، جایگاه ویژه‌ای در صنعت به‌دست آورده‌اند.

موارد استفاده از اتصالات بنکن

در فرآیند لوله‌کشی، اتصالات مانیسمان بنکن رده 40 به طور گسترده در موارد مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرند. در این قسمت، به مهمترین نمونه‌ها و کاربردهای این اتصالات می‌پردازیم. برای انتخاب اتصالات مناسب، ابعاد، جنس، و میزان فشار و دما که لوله می‌تواند تحمل کند، باید مورد توجه قرار گیرد.

  1. زانویی بنکن مانیسمان:

   – زانویی ۴۵ درجه: برای تغییر جهت جریان.

   – زانویی ۹۰ درجه:جهت تغییر جهت جریان.

   – زانویی ۱۸۰ درجه: برای برگشت سیالات.

   این اتصالات با توجه به زاویه، طول، شعاع، و جنس تقسیم‌بندی می‌شوند. به عنوان مثال، زانوی رده ۴۰ بنکن از جنس کربن استیل بوده و در مدل‌های ۴۵، ۹۰ و ۱۸۰ درجه تولید می‌شود.

  1. سه راهی بنکن مانیسمان:

   – سه راهی مانیسمان بنکن در رده‌های مختلف از جمله ۲۰، ۴۰، ۸۰ و ۱۶۰ در بازار موجود است. این اتصالات برای گرفتن انشعاب از خطوط لوله اصلی استفاده می‌شوند و برای انتقال سیالات از سایر قسمت‌های شبکه لوله‌کشی به‌کار می‌روند. دو نوع متفاوت، یعنی سه راهی صاف و سه راهی کج بنکن وجود دارد.

  1. تبدیل بنکن مانیسمان:

   – تبدیل‌های مانیسمان بنکن برای تغییر اندازه لوله به‌کار می‌روند. با استفاده از این تبدیل‌ها، می‌توان دو لوله با اندازه‌های مختلف را به یکدیگر متصل کرد.

  1. کپ بنکن مانیسمان:

   – کپ‌های مانیسمان به‌عنوان اتصالاتی برای مسدود یا کور کردن لوله‌ها و جلوگیری از عبور سیالات به‌کار می‌روند. این اتصالات در برابر دما و فشار بالا مقاوم بوده و امکان اتصال آن‌ها به لوله‌های مختلف از طریق جوشکاری وجود دارد.

با توجه به تنوع گسترده این اتصالات بنکن، انتخاب مناسب‌ترین نوع براساس نیازهای خاص پروژه و شرایط کاری بسیار حائز اهمیت است.

تحریریه اخبار ما

مشی رسانه‌ای این سایت، تحلیلی - خبری است و اعضای تحریریه این مجموعه می‌کوشند از قالب ظاهری خبرها فراتر رفته و به زوایای پنهان و آشکار حوادث سرک بکشند و با کندوکاو بیشتر، ناگفته‌ها و وجوه نامکشوف وقایع و حوادث را بیابند.
دکمه بازگشت به بالا