برترینهای کسب و کارعمومی

کابین دوش شیشه ای چیست؟

کابین دوش شیشه ای چیست؟

کابین دوش شیشه ای یا دور دوشی شیشه ای وسیله ای برای تقسیم فضا در محیط حمام می باشد که با استفاده از آن می توان فضاهای مختلف یک حمام از جمله سرویس بهداشتی و روشویی را از محلی که فرد دوش می گیرد جدا و مجزا نمود. با استفاده از کابین دوش شیشه ای علاوه بر جدا سازی فضا و عدم خیس شدن سایر قسمت های حمام در حین استحمام ، محیط مورد نظر از لحاظ زیبایی نیز جلوه بیشتری پیدا خواهد کرد.

همچنین به منظور بزرگتر نشان دادن فضا از کابین دوش هایی با جنس شیشه شفاف استفاده می شود تا کاربرد شیشه در حمام بیشتر نمایان گردد. یکی دیگر از ویژگی های حمام شیشه ای این است که با استفاده از شیشه های مات ، شیشه دکوراتیو و یا سندبلاست می توان مانع دید فضای داخل کابین از بیرون شد. برای ساخت دور دوشی شیشه ای می توان از دو مدل و استفاده نمود که هریک از آن ها بر اساس علاقه و نیاز محیط قابل تولید می باشند. چنانچه قصد خرید کابین دوش شیشه ای را دارید می توانید با کارشناسان زیما در ارتباط باشید.

 

ساخت کابین دوش شیشه ای

پیش از آن که اقدام به ساخت کابین دوش شیشه ای شود می بایست ابعاد حمام اندازه گیری شده تا بر اساس ابعاد مورد نظر کابین دوش شیشه ای ساخته شود. به دلیل زیبایی و جلوه بیشتر امروزه کابین دوش فریم لس از استقبال بیشتری برخوردار بوده. این نوع از دور دوشی شیشه ای به علت عدم استفاده از فریم سبب می شود مکان برای رشد قارچ و میکروب کمتر بوده و در نتیجه بهداشتی تر از دیگر کابین ها باشد.

برای ساخت کابین دوش ها از یا شیشه میرال در قطر های مختلف نیز می توان استفاده نمود تا بدین وسیله استحکام کابین دوش در برابر ضربه بیشتر و افراد را در برابر خطر شکستگی شیشه حفظ نماید. پس از ساخت و تولید شیشه سکوریت در ابعاد مورد نظر و همچنین ساخت یراق آلات و فریم ها که عموما برای جلوگیری از زنگ زدگی از جنس استینس استیل “Stainless Steel” هستند ، آن ها را در مکان مورد نظر به دیوار نصب کرده و شیشه های نشکن به دقت در داخل آن ها قرار می گیرند. درب کابین دوش شیشه ای نیز نسبت به مدل انتخاب شده در مرحله آخر نصب و اجرا می شود.

مزیت کابین دوش شیشه ای ، دوردوشی حمام

امروزه استفاده از کابین دوش شیشه ای حمام یکی از اجزای اصلی حمام‌ های مدرن محسوب می شود. طراحی ظریف و راحتی استفاده از این کابین ها موجب شده تا تمایل افراد برای نصب این شیشه ها به صورت سکوریت در حمام بسیار افزایش‌ پیدا کند. از مهم‌ ترین وضعیت‌های استفاده از کابین دوش شیشه‌ای حمام می توان به استفاده بهینه از فضا اشاره کرد. شما می توانید از این کابین ها در اکثر حمام ها با هر سایز و اندازه ای استفاده کنید.

معمولاً برای فضاهای کوچک از کابین های دوش این با درب بدون زاویه را به صورت ریلی استفاده می شود. یکی دیگر مزیت های کابین دور دوشی این است که شما می توانید آن را با رنگ و طرح دلخواه خودتان نیز سفارش دهید و با این کار جلوه زیباتر و مدرن تری به فضای حمام خود ببخشید.

انواع کابین دوش لولایی

کابین دوش لولایی یکی از رایج ترین انواع کابین های دوش حمام است که همان طور که از نام آن مشخص است درب آن به صورت لولایی باز و بسته می شود. این نوع کابین های شیشه ‌ای معمولاً برای حمام هایی که فضای بزرگ تری دارند. مورد استفاده قرار می گیرند. شما می توانید با استفاده از یراق آلات مختلف به رنگ های متفاوت و به کار بردن شیشه رنگی در ساخت این نوع کابین ها، جلوه زیباتری به آن ببخشید.

کابین دوش لولایی استودیو

برای نصب نیاز به فضای بیشتری نسبت به سایر انواع روش لولایی دارد. درب این نوع کابین ها در زاویه ۹۰ درجه باز و بسته می شود. از همین رو باید فضای مناسبی در حمام داشته باشد. این کابین ها به دو صورت مختلف خطی و کنجی قابل اجرا هستند. از طرف دیگر امکان طراحی کابین دوش لولایی هم به صورت تک درب هم دو درب نیز وجود دارد. معمولاً برای ساخت این نوع کابینت ها از شیشه سکوریت ضخامت ۸ و ۱۰ میلی متر استفاده می شود.

کابین دوش لولایی بلا (Bella)

لولای کابین دوش بلا با استفاده از پروفیل های آلومینیومی ساخته می شود و طرحی نو کابین ها به صورت متحرک باز و بسته می شوند و یکی از پروفیل ها را بازی می‌کند. معمولاً ضخامت شیشه سکوریت به کار رفته در کابین دوش لولایی بلا ۶ میلی متر است و لولایی آن تا ۳۰۰ درجه قابلیت چرخش دارد.

کابین دوش لولایی تیک (teak)

کابین دوش لولایی نوعی کابین حمام است که درب آن تا ۱۸۰ درجه قابلیت چرخش دارد. در این کابین ها برخلاف سایر مدل ها و فضای کمتری اشغال می شود. از همین رو بسیاری از افراد به آن کابین تاشو نیز می گویند. معمولاً شیشه به کار رفته برای تولید کابین دوش لولایی تیک ضخامتی حدود ۶ میلی متر دارد.

کابین دوش لولایی اورین (orion)

در کابین دوش لولایی اورین تفاوت زیادی با سایر انواع کابین های دوش حمام دارد. به صورت دو پروفیل خطی از بالا و پایین به درب متصل می شود. لولای این کابین ها در باز یا بسته شدن آن نقش مهمی دارد. برای ساخت کابین دوش لولایی اوین از شیشه سکوریت با ضخامت ۸ میلی متر استفاده می ‌شود.

ویژگی های کابین دوش

استفاده از کابین دوش در دکوراسیون مدرن امروزی جایگاه ویژه ‌ای دارد. شما می توانید این کابین ها را در طرح ها، مدل ها اشکال و اندازه های متنوع و مختلفی سفارش دهید. معمولاً شیشه به کار رفته در این کابین ها درست مثل پارتیشن اداری از جنس سکوریت هستند. معمولاً از این پارتیشن ها به منظور جدا کردن فضاهای مختلف بین حمام و سرویس بهداشتی استفاده می شود.

این موضوع موجب می‌شود تا زمان تفکیک فضا و محیط هم آن بسیار روشن تر به نظر برسد. از طرف دیگر استفاده از شیشه حمام از ورود رطوبت و آب به سایر بخش های همان جلوگیری می کند. معمولاً شیشه به کار رفته در ساخت حمام شیشه ای در طرح ها و رنگ های متنوع تولید می‌شود. مهم ترین ویژگی هایی که باید در انتخاب این دسته از شیشه ها به آن توجه داشته باشید، عبارتند از:

  • سبک بودن شیشه های دوردوشی که برای استفاده در کف، سقف، کابینت، کمد، دیوارپوش و غیره مناسب می کند.
  • استفاده از رنگ های ضد خش در تولید آنها
  • مقاومت کابین های دوش در برابر حرارت و رطوبت و همچنین قابلیت آنها برای جلوگیری از نفوذ رطوبت به دیوارها و سایر فضاها
  • قابلیت نصب ساده کابین دوش

در این سیستم، شیشه کابین دوش، معمولا به اندازه ی ۸ میلیمتر از نوع شیشه سکوریت, نسبت به اندازه بالکن و یا تراس، در سایزهای مساوی، که معمولا ۵۰ الی ۶۰ سانتیمتر می باشد، تقسیم بندی می شود و بر روی دو ریل بالا و پایین که در سقف و کف نصب می شود، سوار می شود. تمامی پنلها با قابلیت باز شدن بر روی ریل حرکت میکنند.

نحوه کارکرد سیستم به این شکل می باشد که پنل اول بصورت یک درب یا پنجره معمولی باز شده و پنل دوم بر روی ریل حرکت کرده و در منتهی علیه ریل (کنار پنل اول) ۹۰ درجه چرخیده و بر روی پنل اول همانند صفحات کتاب باز میشود. و به همین شکل و به ترتیب پنل های بعدی در مسیر ریل حرکت کرده و بر روی یکدیگر باز و جمع میشوند.

تمامی یراق آلات کابین دوش، وارداتی می باشد و از بهترین متریال و استیل ۳۰۴ تهیه شده است. از نظر آبکاری هم بهترین نوع آبکاری روی آن انجام شده است.

انواع کابین دوش شیشه ای

از نظر باز و بسته شدن درب حمام شیشه ای ، کابین دوش ها در انواع مختلفی همچون:

  • کابین دوش شیشه ای لولایی
  • کابین دوش شیشه ای پارتیشنی
  • کابین دوش شیشه ای ریلی

 تقسیم بندی می شوند که از نام آن ها نحوه باز و بسته شدن درب در آن ها مشخص بوده و هریک برای ساخت و نصب شیوه های متفاوتی دارند. اما کابین دوش پارتیشنی در حمام هایی که دارای وسعت زیادی هستند به کار برده می شود و به مانند از مساحت بیشتری برخوردار هستند. از کابین دوش شیشه ای پارتیشنی نیز می توان در جدا سازی حمام مستر که در اتاق خواب ها قرار گرفته است می توان استفاده نمود.

دیوایدر شیشه ای : برخی فضاها که معمولا در هتل ها بیشتر به چشم می خورد از دیوایدر شیشه ای حمام استفاده می شود که با استفاده از یک صفحه شیشه ای می توان بخشی از فضایی که آب از آن جا به سایر فضا مانند روشویی پخش می شود را پوشاند و مانع از خیس شدن دیگر قسمت های حمام شد.

مزایای کابین دوش شیشه ای

✔ زیبایی محیط حمام

✔ اشغال فضای کم تر و جایگزینی مناسب برای وان

✔ جلوگیری از پاشش آب به دیگر قسمت های حمام و تقسیم بندی محیط حمام

✔ استفاده از شیشه سکوریت در کابین دوش شیشه ای برای امنیت بالا

✔ دارای مدل های گوناگون برای استفاده در انواع حمام ها

قیمت کابین دوش شیشه ای

چنانچه قصد خرید کابین دوش شیشه ای را دارید می توانید با کارشناسان شرکت زیما تماس حاصل نموده تا با انواع مدل ها و قیمت کابین دوش شیشه ای بیشتر آشنا شوید. برای تعیین قیمت کابین دوش شیشه ای نیاز به بازدید محل نصب به جهت برآورد میزان شیشه مورد نیاز ، یراق آلات و… می باشد و همچنین نوع شیشه سکوریت یا شیشه نشکن از نظر قطر و طرح از جمله مواردی می باشند که تاثیر زیادی بر قیمت دور دوشی شیشه ای دارند.

اجزاء ‌‌‌‌‌‌کابین دوش شیشه‌ای

‌‌‌‌‌‌کابین دوش‌های شیشه‌ای در حالت کلی از سه اجزاء تشکیل می‌شوند:

: در طرح‌ها و رنگ‌های مختلفی وجود دارند. ابعاد این شیشه‌ها با توجه به فضا می‌تواند متفاوت باشد. همچنین این شیشه‌ها می‌توانند در انواع رنگ‌ها، مانند ساده، برنزی و دودی باشند.

فریم: این فریم‌ها به صورت ضد آب و ضد زنگ در دسترس هستند. فریم‌هایی که در کابین شیشه‌ای مورد استفاده قرار می‌گیرند در رنگ‌های مختلفی در دسترس هستند. رنگ‌های سفید، طلایی براق، طلایی مات، زیتونی و … موجود هستند.

درزگیر و یراق آلات: یراق آلات شامل چرخ، دستگیره و … است. این ابزار به صورت ضد آب و ضد زنگ هستند.

مزایای استفاده از ‌‌‌‌‌‌کابین دوش شیشه‌ای

همان طور که ابتدای مطلب گفتیم کابین دوش به جای وان استفاده شده و به جداسازی فضای حمام از سرویس بهداشتی کمک می‌کند. در ادامه برخی از مزایای استفاده از کابین دوش را توضیح می‌دهیم.

‌‌‌‌‌‌کابین دوش شیشه‌ای به راحتی تمیز می‌شود

شما برای تمیز کردن حمامی که دکور کاشی و سرامیک دارد نیاز دارید که حداقل نیم ساعت وقت بگذارید اما حمام شیشه‌ای این مشکل را حل کرده و در کمترین زمان ممکن برای شما شرایطی را ایجاد می‌کند که به سرعت شیشه‌ها را پاک کنید.

‌‌‌‌‌‌کابین دوش شیشه‌ای به راحتی تمیز می‌شود

از طرفی شیشه‌های موجود در این نوع حمام به گونه‌ای طراحی شده اند که تا حد امکان لک نمی‌گیرند حتی اگر هم لک بگیرند در مرحله اول با فشار آب و در مرحله دوم با یک دستمال کشی ساده تمیز می‌شوند و نیازی به مواد شوینده و ضد عفونی کننده ندارند.

بهره وری و کارآیی بالا

کابین دوش‌ها با طراحی کارآمدی که دارند، دوش گرفتن و استحمام را آسان و لذت بخش می‌کنند. این کابین‌ها ایمنی بالایی داشته و باعث آسان شدن نظافت حمام می‌شوند. همچنین از اتلاف گرما جلوگیری کرده و به سریع‌تر گرم شدن محیط حمام کمک می‌کنند. بنابراین دیگر نیازی به استفاده از پرده حمام نیست. کابین دوش‌ها مانع از نفوذ آب و رطوبت به سایر قسمت‌های حمام می‌شوند و در صورت استفاده از این محفظه‌ها، از سر و لیز شدن و آلوده شدن دیگر بخش‌های حمام جلوگیری می‌شود.

غیر قابل انسداد بودن ‌‌‌‌‌‌کابین دوش شیشه‌ای

وقتی پرده‌ای را در قسمت مخصوص دوش‌گیری آویزان می‌کنید، در واقع مانعی را تعبیه کرده‌اید که باعث می‌شود حمام نیز کوچک تر به نظر برسد. اما حمام‌هایی که دارای کابین دوش‌های شیشه‌ای هستند، نمایی طبیعی ایجاد کرده و منجر به تمدید فضا می‌شوند. همچنین نور بیشتری در حمام خانه شما ایجاد شده و این یکی از بهترین ترفندها در حمام‌های کم نور می‌باشد.

قابلیت تنظیم ‌‌‌‌‌‌کابین دوش شیشه‌ای

یکی دیگر از مزایای کابین دوش‌های شیشه‌ای این است که آن‌ها قابل تنظیم هستند. شما می‌توانید از بین انواع مختلف کابین‌های شیشه‌ای، موردی را انتخاب کنید که با طراحی حمام شما مطابقت دارد.

مدیریت و تفکیک فضا

از آن‌جایی که امروزه خانه‌ها کوچک‌تر و فضاها محدودتر شده، ‌‌‌‌‌‌کابین دوش شیشه‌ای می‌تواند گزینه ایده‌آلی برای مدیریت فضا باشد. به خصوص اگر سرویس بهداشتی و حمام هر دو در یک فضا باشد. قرار دادن کابین دوش این دو قسمت را از یکدیگر جدا کرده و یک فضای خصوصی برای استحمام ایجاد می‌کند. در این صورت استفاده از این دو فضا برای شما راحت‌تر می‌شود.

امنیت بالای ‌‌‌‌‌‌کابین دوش شیشه‌ای

امروزه ‌‌‌‌‌‌کابین دوش شیشه‌ای نسبت به پرده‌های سنتی امنیت بالاتری دارند. به ویژه خطر لغزش یا زمین خوردن افراد سالمند و کودکان را کاهش می‌دهد. کابین دوش‌ها به طور قابل توجهی احتمال بروز هرگونه حادثه‌ی ناگوار در حمام را کاهش می‌دهند زیرا آب کمتری روی زمین جمع می‌شود.

ارزشمندتر شدن خانه با کابین دوش شیشه‌ای

در صورتی که قصد فروش خانه‌ی خود را دارید با تعویض محوطه‌ی قدیمی و فرسوده‌ی حمام با محفظه‌ی شیشه‌ای زیبا، مطمئناً ارزش آن را افزایش می‌دهید. حتی اگر شما قصد فروش خانه را هم نداشته باشید با نصب ‌‌‌‌‌‌کابین دوش شیشه‌ای در حمام، فضای شیک‌تر و لذت‌بخش‌تری را ایجاد خواهید کرد.

تحریریه اخبار ما

مشی رسانه‌ای این سایت، تحلیلی - خبری است و اعضای تحریریه این مجموعه می‌کوشند از قالب ظاهری خبرها فراتر رفته و به زوایای پنهان و آشکار حوادث سرک بکشند و با کندوکاو بیشتر، ناگفته‌ها و وجوه نامکشوف وقایع و حوادث را بیابند.
دکمه بازگشت به بالا