برترینهای کسب و کارسلامت

جراحی تخلیه چربی بوکال یا بوکال فت Buccal Fat چیست؟

عمل جراحی بوکال فت (تخلیه چربی دهانی) چیست؟

چربی بوکال فت (تخلیه چربی دهانی)، یک توده چربی است که در ناحیه توخالی بین عضله بوکسیاناتور و سایر عضلات سطحی صورت قرار دارد. اندازه پد چربی برای هر فرد متفاوت است، و چربی بوکال در هر دو گونه ممکن است اندازه های مختلف داشته باشد. جراحی بوکال فت یا تخلیه چربی دهانی، یک عمل ساده و سرپایی است که در یک روز انجام می‌شود. هدف از این جراحی برداشتن متناسب بافت چربی داخل دهان، نمایان نمودن برجستگی گونه و زاویه سازی فک می‌باشد که در اثر گود شدن لپ اتفاق می‌افتد.

با ایجاد یک برش کوچک در داخل دهان در سمت داخلی گونه ها انجام می‌شود. در این جراحی چربی های اضافه بوکال صورت از طریق دهان خارج شده سپس محل برش داده شده در داخل دهان با بخیه های قبل جذب ترمیم می‌گردد. با وجود اینکه گاهی ممکن است از ابتدا دو طرف صورت قرینه نباشند؛ ولی حفظ قرینگی دو طرف صورت و تناسب اجزای چهره در این جراحی و پس از بهبودی بسیار اهمیت دارد.

آیا بوکال فت باعث پیری می‌ شود؟ این مورد بستگی به تخصص جراح دارد. به همین دلیل توصیه می‌شود؛ در انتخاب متخصص بوکال فت که قرار است اقدام به این عمل نماید؛ نهایت دقت را داشته باشید. چربی داخل دهان یا بوکال یک چربی عمقی است که می‌تواند باعث ایجاد پری در قسمت خارجی گوشه لب ها شود. در واقع، بوکال از کنار پیشانی تا پایین استخوان گونه امتداد دارد و در گوشه های لب به پایان می‌رسد. افرادی که داری چهره ای گرد هستند؛ چربی بوکال داخل دهان دارند. این نوع چربی بسیار مقاوم است و با رژیم غذایی یا ورزش کردن به طور کامل از بین نمی‌رود.

 عمل بوکال فت(تخلیه چربی دهانی) چگونه انجام می‌شود؟

پس از این که قسمت مورد نظر کاملا بی حس شد، پزشک شکافی در داخل دهان ایجاد کرده که لایه‌های چربی اضافی در قسمت گونه را برمی‌دارد. البته که این چربی‌ها با فشار زیاد دست بر روی گونه از داخل برش داخل دهان بیرون زده و توسط وسیله مخصوص جراحی برداشته می‌شود.

اندازه این برش‌ها به اندازه گونه هر فرد بستگی دارد و دقیقا در قسمت اصلی گونه انجام می‌شود. نگران برش‌های داخل دهان در این عمل جراحی نباشید؛ زیرا بعد از این که جراحی با موفقیت انجام شد برش‌ها توسط بخیه جذبی بسته می‌شوند و بعد از طی کردن دوران نقاهت هیچ اثری از آن باقی نخواهد ماند.

امکان دارد بعد از اتمام جراحی، در قسمت گونه درد و تورم ایجاد شود که این مشکلات بعد از رفع ساختار عضلانی و برگشت گونه به حالت طبیعی برطرف می‌شود. که به آن ورم بعد از عمل بوکال فت نیز گفته می‌شود.از نظر کلاسیک افرادی که این عمل زیبایی را انجام می‌دهند قبل از عمل بوکال فت، صورتی تقریبا شبیه به قلب و یا مثلث وارونه دارند، که گونه‌ها بزرگترین قسمت صورت است و پس از عمل بوکال فت آن قسمت‌های برجسته لاغر می‌شود.برداشتن بیش از حد چربی صورت باعث بد فرم شدن یا به اصطلاح غیرطبیعی شدن صورت و فرم کلی گونه‌های فرد معالجه شده، می‌شود.

بهترین سن برای انجام جراحی بوکال فت چند سال است؟

عمل بوکال فت برای همه سنین مناسب است. بهترین سن برای انجام جراحی بوکال فت بسته به بیمار و اهداف درمانی او متفاوت می باشد. به طور کلی، برداشتن چربی بوکال به بیمار کمک می کند تا فرم صورت خود را با لاغری ناحیه گونه بهبود بخشد و در پی آن خط فک و گونه‌ها مشخص‌تر به نظر می‌رسند و بیمار به ظاهری هماهنگ دست می یابد.

آیا احتمال بازگشت در جراحی بوکال فت وجود دارد؟

هیچ شانسی برای بازگشت مجدد چربی بوکال وجود ندارد، زیرا برداشتن کامل چربی بوکال از طریق جراحی یک روش دائمی است. وقتی توده های چربی بوکال برداشته می شوند، چربی به گونه ها برنمی گردد و گونه های بیمار با وجود افزایش وزن و چاقی در سایر قسمت های بدن برای همیشه کوچک می مانند. از طرف دیگر، اگر در حین جراحی فقط مقدار کمی از چربی بوکال را بردارید، در صورتی که افزایش وزن داشته باشید، چربی این ناحیه مجدد برمی گردد.

بهبودی بعد از جراحی تخلیه بوکال چگونه است؟

گونه های فرد ممکن است پس از جراحی زخمی و دردناک باشد. رژیم غذایی شما باید تا چند روز پس از جراحی شامل غذاهای نرم باشد. ایجاد کبودی غیر معمول است و اگر رخ دهد معمولاً خفیف است. همچنین گاهی ممکن است گونه ها متورم شوند، تورم اغلب مدتی طول می کشد تا بهبود یابد، به این معنی که هفته ها تا ماه ها طول می کشد تا نتایج بهتری مشاهده شود که جای نگرانی نیست و با گذشت زمان بهتر می شود.

عوارض احتمالی پس از جراحی بوکال فت(تخلیه چربی دهانی) :

تصمیم برای انجام تخلیه چربی (تخلیه چربی دهانی) با بوکال فت بسیار شخصی است و این شما هستید که باید تصمیم بگیرید آیا مزایای این متد شما را به اهدافتان می‌رساند یا نه؟ و آیا خطرات و عوارض احتمالی بوکال فت برایتان قابل قبول است یا خیر. پزشک و یا اپراتور شما خطرات مرتبط با جراحی را با جزئیات توضیح خواهند داد و در پایان از شما درخواست می‌کنند که فرم‌های رضایت نامه را امضا کنید تا اطمینان حاصل شود که روش‌هایی را که باید انجام دهید و خطرات یا عوارض احتمالی ناشی از آن‌ها را کاملاً درک می‌کنید.

سوالی که در این میان مطرح می باشد این است که عوارض بوکال فت چیست؟ خطرات احتمالی برداشتن چربی صورت در صورتیکه یک مرکز غیر معتبر و یا یک اپراتور نابلد آن را انجام دهد ممکن است شامل موارد زیر باشد اما خب فقط به این موارد محدود نمی‌شود:

  • تورم
  • کبودی
  • بی‌حسی در محل‌های برش.

این خطرات و سایر خطرات قبل از رضایت شما به طور کامل مورد بحث قرار خواهند گرفت. مهم است که تمام سوالات خود را مستقیماً با پزشک خود مطرح کنید.

دوره نقاهت بوکال فت چگونه است؟

پس از تخلیه چربی با بوکال فت معمولاً زندگی افراد تا چند روز تحت تاثیر قرار خواهد گرفت. تورم، کبودی و ناراحتی طی یک یا دو هفته کاهش می‌یابد، اگرچه تورم ممکن است تا چهار ماه نیز ادامه داشته باشد و این مورد به بدن زیباجویان بستگی دارد. با توجه به اینکه این عمل تحت بیهوشی موضعی انجام می‌شود، فرد دوران نقاهت نسبتا آرامی را پشت سر خواهد گذاشت با این حال لازم است در طی این مدت نکات زیر را کاملا رعایت نماید:

-افراد باید به مدت یک هفته از انجام فعالیت‌های شدید اجتناب کنند، اگرچه فعالیت های سبک را می توان در حد تحمل انجام داد.

-به مدت چند روز نباید ناحیه تحت درمان را ماساژ داد

-توصیه می‌کنیم افراد در زمان خوابیدن به روی صورت قرار نخوابند و در عوض به صورت طاق باز بخوابند.

-مصرف به اندازه آب و مایعات طبیعی به بهبودی سریعتر کمک می‌کند

-برای مدتی از مصرف الکل و دخانیات دوری نمایید

آیا امکان دارد پس از تخلیه ی چربی ها دوباره در همان ناحیه تجمع چربی اتفاق بیفتد؟

خیر ، چربی بوکال یک چربی عمقی در زیر عضلات صورت است که تنها یک بار در عمر ساخته میشود پس از تخلیه و جراحی ، دیگر در این ناحیه تجمع چربی رخ نخواهد داد .

آیا همزمان با عمل بوکال فت جراحی دیگری نیز امکان دارد؟

بله ،بسته به تشخیص پزشک و خواسته ی فرد ممکن است در کنار این عمل جراحی های دیگری نیز برای ثمر بخشی بهتر صورت گیرد بطور مثال عمل غبغب و تخلیه ی چربی این ناحیه نیز میتواند در فرم دهی چهره بسیار تاثیر گذار باشد برای جراحی غبغب نیازی به ایجاد برش نمیباشد .

چه مدت پس از عمل باید بخیه ها را کشید؟

اصولا در این عمل از نخ های جذبی استفاده میشود و نیازی به کشیدن بخیه ها نیست اما اگر از بخیه های غیر جذبی استفاده شود حدود یک هفته تا ده روز پس از عمل کشیده میشوند تشخیص نوع بخیه بنا به شرایط شخص بر عهده ی جراح خواهد بود .

کلام آخر

پیدا کردن یک جراح پلاستیک که تخصص و تجربه لازم برای برداشتن چربی بوکال را داشته باشد بسیار مهم است. این کار باعث می شود که جراحی شما به طور ایمن و صحیح انجام شود. جراحی را انتخاب کنید که دارای مجوز جراحی پلاستیک باشد زیرا این موضوع نشان می دهد که او با استانداردهای حرفه ای خاصی آموزش دیده و بر کار خود مسلط است.

تحریریه اخبار ما

مشی رسانه‌ای این سایت، تحلیلی - خبری است و اعضای تحریریه این مجموعه می‌کوشند از قالب ظاهری خبرها فراتر رفته و به زوایای پنهان و آشکار حوادث سرک بکشند و با کندوکاو بیشتر، ناگفته‌ها و وجوه نامکشوف وقایع و حوادث را بیابند.
دکمه بازگشت به بالا