برترینهای کسب و کارتندرستی

تفاوت ماساژ تایلندی با سایر انواع ماساژها چیست؟

چرا ماساژ نوع تایلندی محبوب است؟

حالا که فهمیدیم ماساژ تایلندی چیست، بهتر است راجع به دلیل محبوبیت ماساژ نوع تایلندی هم اطلاعاتی داشته باشیم. در بسیاری از ، پزشک یا درمان‌گر از دستان خود و گاهی اوقات از اشیا مخصوصی برای شل کردن عضلات شما استفاده می‌کند. این درحالی است که شما روی میز ماساژ دراز کشیده‌اید و دائما در طول درمان پشت و رو می‌شوید؛ اما در ماساژ نوع تایلندی به‌راحتی روی یک تشک بر روی زمین دراز می‌کشید.

درمانگری که این نوع ماساژ را انجام می‌دهد، کاملاً به طب سنتی تایلندی مسلط است و با نواحی کلیدی بدن آشناست. بنابراین کشش‌ها و حرکات ماساژ نوع تایلندی به‌طوری انجام می‌شود که هیچ آسیبی به شما نرسد. برخلاف بسیاری از ماساژها، در این ماساژ نیازی به درآوردن لباس‌هایتان نیست؛ فقط باید لباس‌های راحت و گشادی بپوشید تا جابجایی دست‌ها و انجام کشش‌ها به‌آسانی انجام شود.

فواید ماساژ تایلندی چیست؟

حالا نوبت آن است که بدانیم فواید ماساژ تایلندی چیست؟ این نوع ماساژ می‌تواند به طرق متعددی برای سلامتی شما مفید باشد که بسیاری از آن‌ها توسط مطالعات علمی هم ثابت شده است. در زیر 6 مورد از فواید ماساژ تایلندی را که در تحقیقات علمی آورده شده‌اند، شرح می‌دهیم.

1) سردرد را تسکین می‌دهد.

اگر میگرن یا سردردهای مزمن دارید، ماساژ سنتی تایلندی می‌تواند به کاهش علائم آن کمک کند. در چندین مطالعه کوچک که شامل بیماران مبتلا به سردرد مزمن بود، محققان دریافتند که این نوع ماساژ شدت سردردهای میگرنی و پرتنش را کاهش می‌دهد. اگر علاقه‌مند به روش‌های‌ غیرشیمیایی برای تسکین سردرد هستید، می‌توانید ماساژ نوع تایلندی را امتحان کنید. محققان به این نتیجه رسیده‌اند که فواید ماساژ تایلندی می‌تواند از چند روز تا حدود 15 هفته ادامه داشته باشد.

2) کمردرد را کاهش می‌دهد.

یکی دیگر از فواید ماساژ نوع تایلندی این است که می‌تواند یک وسیله موثر و غیردارویی برای کاهش کمردرد باشد. محققان ResearchersTrusted در تایلند اثرات ماساژ از نوع تایلندی را بر روی یک گروه 120 نفری مبتلا به کمردرد مورد مطالعه قرار دادند. نیمی از گروه آزمایش با ماساژ نوع تایلندی و بقیه با سایر تکنیک‌های مدیریت محافظه‌کارانه‌ای که شامل تحرک مفصل، بسته‌های داغ و کشش دستی به نواحی دردناک بود، درمان شدند. هر دو گروه دوبار در هفته به مدت 1 ماه تحت درمان قرار گرفتند و هر دو گروه تسکین درد قابل‌توجهی داشتند. در نتیجه، ماساژ نوع تایلندی هم در کنار سایر رو‌ش‌های درمانی می‌تواند کمردرد مرتبط با خوشه‌های عضلانی سفت و دردناکی که در قسمت بالای کمر حس می‌شود را کاهش دهد.

3) باعث تسکین سفتی و درد مفاصل می‌شود.

در صورت احساس درد و سفتی هنگام حرکت می‌توانید از ماساژ از نوع تایلندی برای بهبود عملکرد مفاصل‌تان کمک بگیرید. در یک مطالعه، محققین از یک برنامه ماساژ تایلندی همراه با تمرینات چوب دستی استفاده کردند تا اثرات آن را بر روی افراد مبتلا به بررسی کنند. محققان دریافتند که شرکت‌کنندگان پس از برنامه 8 هفته‌ای درد کمتری احساس می‌کردند و با سهولت بیشتری راه می‌رفتند. در مطالعه دیگری که بر روی 60 بیمار مبتلا به استئوآرتریت زانو انجام شد، نشان داده شد که انجام 3 هفته ماساژ نوع تایلندی همانند این عمل می‌کند که 3 هفته ایبوپروفن مصرف کرده و دردتان را تسکین داده‌اید.

4) انعطاف‌پذیری و دامنه حرکت را افزایش می‌دهد.

اگر دامنه حرکتی و انعطاف‌پذیری شما بر عملکرد ورزشی‌تان تاثیر می‌گذارد یا انجام برخی حرکات را برای‌تان سخت می‌کند، ماساژ از نوع تایلندی به‌احتمال زیاد می‌تواند به راحت‌تر حرکت کردن‌تان کمک کند؛ زیرا انعطاف‌پذیری و افزایش دامنه حرکت از دیگر فواید ماساژ نوع تایلندی است. این موضوع به‌خصوص برای ورزشکاران می‌تواند مهم و حیاتی باشد.

سی‌وچهار بازیکن فوتبال بخشی از یک منبع معتبر آزمایشی برای تاثیر آزمایش ماساژ از نوع تایلندی بر عملکرد ورزشی و دامنه حرکت انتخاب شدند. پس از دریافت سه‌بار ماساژ تایلندی در یک دوره 10 روزه، بازیکنان فوتبال متوجه شدند که توانایی‌شان در انجام تمرینات افزایش پیدا کرد. محققان تصور می‌کنند که افزایش انعطاف‌پذیری ممکن است به این دلیل باشد که ماساژ نوع تایلندی می‌تواند عمل جریان خون و اکسیژن‌رسانی به عضلات را بهبود دهد. این موضوع هم به نوبه خود می‌تواد به کاهش درد عضلانی هم کمک کند.

5) اضطراب را کاهش می‌دهد.

یکی از جذاب‌ترین جنبه‌های ماساژ درمانی، احساس آرامشی است که به همراه دارد. اگرچه ماساژ از نوع تایلندی بیشتر باعث افزایش انرژی می‌شود؛ اما تحقیقات نشان داده است که باعث کاهش اضطراب و افزایش احساس آرامش سیستمیک هم می‌شود. برای اثبات این موضوع اسکن مغز دو گروه مورد بررسی قرار گرفت. اولی، گروهی از افرادی که ماساژ درمانی از نوع تایلندی را انتخاب کردند. دومین گروه کسانی بودند که تحت درمان‌های فیزیوتراپی قرار داشتند. نتیجه این شد که افراد حاضر در گروه اول آرامش بیشتر و اضطراب بسیاری کمتری داشتند.

6) انرژی را احیا می‌کند.

ماساژ تایلندی شامل حرکات کل بدن است که بسیاری از آن‌ها مانند حرکات یوگا هستند. به همین دلیل، یکی دیگر از فواید ماساژ نوع تایلندی احساس شادابی اعلام شده است. پیرامون این موضوع، محققان اثرات ماساژ از نوع تایلندی و ماساژ سوئدی را بر افرادی که احساس خستگی می‌کردند، باهم مقایسه کردند. مشخص شد کسانی‌که تجربه ماساژ نوع تایلندی داشتند، از نظر ذهنی آرام‌تر و از نظر جسمی پرانرژی بودند. حالا که فهمیدیم فواید ماساژ تایلندی چیست، بهتر است راجع خطرات و عوارض آن هم اطلاعاتی داشته باشیم.

خطرات و عوارض ماساژ از نوع تایلندی

از آن‌جایی که ماساژ تایلندی تاثیرات عمیقی بر سیستم گردش خون دارد، قبل از برنامه‌ریزی برای ماساژ بهتر است ابتدا با پزشک خود مشورت کنید؛ به‌خصوص اگر در شرایط زیر قرار دارید:

  • بیماری قلبی یا بیماری عروق کرونر دارید
  • فشار خون بالایی دارید
  • شرایطی مثل پوکی استخوان و بیماری‌های عصبی دیابت که بر ستون فقرات تاثیرگذارند
  • اگر اخیراً مورد عمل و جراحی قرار گرفته‌اید
  • زخم‌های باز و درمان‌نشده‌ای دارید
  • از بیماری سرطان رنج می‌برید
  • باردار هستید

علاوه‌براین، متخصصان پزشکی توصیه می‌کنند که در صورت داشتن موارد زیر از ماساژ از نوع تایلندی خودداری کنید.

پیش از مراجعه به چه چیزهایی باید توجه داشته باشید.

معمولاً از شما خواسته می­ شود تا یک لباس راحت را به تن داشته باشید یا و با خود به همراه بیاورید.

یک ماساژ تایلندی به طور معمول بین ۶۰ دقیقه تا ۲ ساعت به طول می انجامد.

برخی نکات اضافی:

    پس از ماساژ وعده غذایی سنگینی را میل نکنید.

    اگر برای اولین بار است که به کلینیک یا مرکز ماساژ مراجعه می ­کنید، برای تکمیل فرم­ های مربوطه و نیز تعویض لباس ۱۰ دقیقه زودتر از قرار ملاقات در محل حضور داشته باشید. برای تعویض لباس حضور ۵ دقیقه قبل از قرار ملاقات مناسب می­ باشد.

    اطمینان داشته باشید که ماساژگر شما به طور کامل از وضعیت سلامت شما آگاه می­ باشد. چرا که افراد با برخی از بیماری­ ها نباید تحت ماساژ تایلندی قرار بگیرند.

    در هر مرحله اگر احساس ناراحتی کردید، ماساژگر خود را آگاه سازید.

سخن پایانی

در این مطلب ما سعی کردیم تا پاسخ کاملی به سوال شما در مورد اینکه ماساژ تایلندی چیست بدهیم و شما را با فواید و حتی عوارض آن آشنا کنیم. حالا شما برای ما بنویسید که آیا تجربه ماساژ از نوع تایلندی را داشته‌اید؟ چه اثراتی برای شما داشته است؟ خوشحال می‌شویم که نظرات و تجربیات خود را با ما در میان بگذارید.

منابع:

massage near me

best acupuncture nyc

thai massage san antonio

تحریریه اخبار ما

مشی رسانه‌ای این سایت، تحلیلی - خبری است و اعضای تحریریه این مجموعه می‌کوشند از قالب ظاهری خبرها فراتر رفته و به زوایای پنهان و آشکار حوادث سرک بکشند و با کندوکاو بیشتر، ناگفته‌ها و وجوه نامکشوف وقایع و حوادث را بیابند.
دکمه بازگشت به بالا