آموزش خرید و فروش ارز دیجیتال آوالانچ

رمز ارز آوالانچ یکی از جدیدترین رمز ارزهایی است که در سالیان اخیر توانسته است با ویژگی‌هایی منحصربه‌فرد، تحسین بسیاری از فعالین بازار کریپتوکارنسی (رمز ارزها) را برانگیزد. آواکس در تلاش است تا با پیاده‌سازی ، به پروژه‌ای فراتر از حد انتظار تبدیل شود. اما برای این‌که بتوانیم به‌صورت کامل با اهداف قیمت آوالانچ آشنا شویم، ابتدا باید یک آشنایی مختصر با نسل اول و دوم بلاک‌چین پیدا کنیم.

را می‌توان به فناوری اینترنت تشبیه کرد. اینترنتی که امروزه از آن استفاده می‌کنیم، راه درازی را طی کرده است. نسل اول اینترنت در اواخر دهه ۸۰ میلادی رونمایی شد و با گذشت هر دهه، نسل جدیدی از آن با کیفیت و سرعت بیشتر اختراع شد. آخرین نسل از اینترنت که هم‌اکنون در برخی کشورها اجرا شده است، اینترنت ۵G است.

فناوری بلاک چین

فناوری بلاک چین نیز تا به امروز ۳ نسل مختلف را پشت سر گذاشته است. نسل اول بلاک چین در سال ۲۰۰۸ با به دنیا معرفی شد. بیت کوین به‌عنوان اولین پول رمزنگاری شده و غیرمتمرکز دنیا، جرقه انقلابی عظیم در نظام مالی جهان را رقم زد. بیت کوین با این هدف ایجاد شد که انتقال پول را با کمترین کارمزد و در سریع‌ترین زمان ممکن، میسر کند. این هدف تنها با استفاده از فناوری بلاک چین می‌توانست محقق شود.

بلاک چین بیت کوین، در کنار ویژگی‌های شگفت انگیزی که دارد، دارای معایبی هم هست. سرعت پایین شبکه و کارمزد بالای تراکنش‌ها، از اصلی‌ترین ایراداتی هستند که به بلاک‌چین بیت کوین وارد می‌شود. برای مثال فرض کنید به فروشگاه سر خیابان می‌روید تا یک شیرکاکائو با کیک بخرید. اگر شما بخواهید هزینه خرید خود را با بیت کوین بپردازید، باید حدود ۳۰۰ هزار تومان هزینه اضافه بابت کارمزد شبکه بیت کوین پرداخت کنید. این هزینه گزاف برای خریدی که شاید ۱۵ هزار تومان نشود، بسیار غیرمعقول است.

دومین مشکل بلاک چین بیت کوین سرعت پایین تراکنش‌ها در شبکه این ارز است. با سرعت کنونی شبکه بیت کوین احتمالا باید حدودا نیم ساعت منتظر بمانید که پول شیرکاکائو به ولت فروشنده واریز شود.

از دیگر مشکلات ارزهای دیجیتالی که براساس نسل اول بلاک چین توسعه یافته‌اند می‌توان به مصرف بالای انرژی اشاره کرد. ارزهایی مثل بیت کوین، ، و … قابل استخراج و ماین هستند. مصرف برق این ماینرها بسیار بالا است و بعضی از فعالین محیط زیست نسبت به این موضوع حساس هستند.

اکثر ارزهایی که بر اساس نسل دوم بلاک چین ایجاد شده‌اند قابل استخراج نیستند. این ارزها از به جای پروتکل POW استفاده می‌کنند. پروتکل POS علاوه‌بر این‌که سرعت بالاتری دارد باعث افزایش امنیت شبکه نیز می‌شود.

برای این‌که بتوان آینده یک پروژه را داوری کرد باید وضعیت بنیادی، تیم توسعه‌دهنده ارز دیجیتال را با دقت مورد بررسی قرار داد. امروزه بیش از ۱۸ هزار ارز دیجیتال در دنیا وجود دارد. قطعا رقابت با این پروژه‌ها به تیمی متخصص، باسابقه و قوی نیاز دارد.

خرید ارز آوالانچ

برای خرید آواکس از صرافی  کافی‌است وارد وب‌سایت شوید و در ارزپایا ثبت‌نام کنید. مراحل ثبت‌نام در ارزپایا ساده است. پس از ثبت نام باید مراحل احراز هویت خود را تکمیل کنید تا بتوانید از تمامی امکانات سایت استفاده کنید. مراحل احراز هویت در ارزپایا به سرعت انجام می‌شود. پس از تکمیل مراحل ثبت نام و احراز هویت، وارد حساب کاربری خود شوید. در سمت راست صفحه می‌توانید از دو قسمت خرید و فروش حرفه‌ای و خرید و فروش آسان رمز ارزی که می‌خواهید را معامله کنید.

در خرید و فروش حرفه‌ای شما باید قیمت و مقدار ارز دیجیتالی که می‌خواهید را در قسمت سفارش‌ها وارد کنید. برای مثال شما تصمیم دارید ۳ واحد از کوین اواکس را با قیمت ۸۵ دلار خریداری کنید. در طرف مقابل افرادی هستند که می‌خواهند کوین آواکس خود را بفروشند. زمانی که قیمت پیشنهادی شما به‌عنوان یک خریدار با قیمتی پیشنهادی یک فروشنده یکسان شود، صرافی معامله شما را انجام می‌دهد.

فروش آواکس

فرآیند فروش آوالانچ نیز همانند خرید آن است. برای فروش کوین آواکس می‌توانید از قسمت خرید و فروش حرفه ای یا خرید و فروش آسان استفاده کنید. اگر می‌خواهید کوین‌های خود را در قیمت خاصی بفروشید، باید سفارش آن را در قسمت خرید و فروش حرفه‌ای قرار دهید. اما اگر عجله دارید یا می‌خواهید به‌صورت آنی سفارش فروش شما انجام شود، از خرید و فروش آسان استفاده کنید.

علاوه‌بر کارمزد صرافی، یک کارمزد دیگر به‌عنوان کارمزد شبکه وجود دارد که تنها در زمان جابه‌جایی ارزهای دیجیتال از شما کسر می‌شود. کارمزد شبکه هیچ ارتباطی به صرافی ندارد.کارمزد شبکه آواکس ۰.۰۰۵ ارز آواکس است. این کارمزد تنها زمانی از شما گرفته می‌شود که بخواهید کوین‌های خود را از صرافی خارج و به حساب خود در یک صرافی دیگر یا ولت شخصی واریز کنید.

بهترین کیف پول آواکس

برای نگهداری کوین آواکس می‌توانید از کیف پول اختصاصیتان در صرافی یا ولت شخصی خود استفاده کنید. اگر کوین‌های خود را در صرافی نگهداری کنید و آن‌ها را به ولت شخصی انتقال ندهید، نیازی به پرداخت هزینه کارمزد شبکه ندارید. اما بعضی افراد ترجیح می‌دهند ارزهای دیجیتال خود را در کیف پول شخصی نگهداری کنند. به‌همین علت در ادامه ۵ ولت محبوب برای نگهداری از آواکس به شما معرفی می‌کنیم.

به‌صورت کلی کیف پول‌های سخت افزاری امنیت بیشتری نسبت به کیف پول‌های نرم افزاری دارند. روی این کیف پول‌ها دکمه‌‌ای فیزیکی قرار دارد که برای انتقال کوین‌، فشار دادن آن ضروری است. به‌این صورت حتی اگر این ولت‌ها هک شوند هیچ هکری قادر به فشار دادن دکمه از راه دور نیست. اما ولت‌های نرم‌افزاری راحت‌تر هک می‌شوند. البته این موضوع به این معنا نیست که اگر ولت نرم‌افزاری دارید باید نگران هک شدن آن باشید.

دکمه بازگشت به بالا