بین الملل

ارزیابی آمریکا از استفاده روسیه از تسلیحات هسته‌ای

پس از حمله پهپادی به کرملین و افزایش تنش‌ها میان روسیه و اوکراین، مدیر اطلاعات ملی آمریکا طی جلسه‌ای گفت، احتمال استفاده از تسلیحات هسته‌ای توسط روسیه “بسیار بعید” است.

به گزارش اخبار ما، به نقل از خبرگزاری رویترز، «آوریل هاینز» مدیر اطلاعات ملی آمریکا در کمیته نیروهای مسلح سنا بیان کرد: طبق ارزیابی‌های ما، استفاده روسیه از تسلیحات هسته‌ای “بسیار بعید” است.

وی از ذکر جزئیات درخصوص این ارزیابی‌های جامعه اطلاعاتی ایالات متحده خودداری کرد.

آوریل هاینز در قسمت دیگری از اظهاراتش با اشاره به حمله پهپادی به کرملین گفت: ایالات متحده اطلاعات لازم را در این خصوص به‌دست نیاورده است. خودتان مشاهده کرده‌اید که دولت اوکراین، مشارکت در این حمله را رد می‌کند و در حال حاضر ما اطلاعاتی نداریم که بتوانیم ارزیابی‌های مستقلی در این خصوص انجام دهیم.

وی طی تبادل نظری با سناتور تام کاتن در جلسه استماع کمیته نیروهای مسلح سنا تایید کرد که “ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه، تا این مدت از شب در کرملین نمی‌ماند” و همچنین اوکراین این حمله را رد کرده، اما درحالیکه در حملات گذشته علیه روسیه، اوکراین “موضعی مبهم یا سکوتی در برابر مسؤولیت حملات پیشه می‌کرده است.”

مدیر اطلاعات ملی آمریکا در ادامه این جلسه با اشاره به بدهی‌های آمریکا گفت: چین و روسیه احتمالا می‌خواهند از این موقعیت و از اهداف پروپاگاندایی خود استفاده کنند تا سیستم سیاسی آمریکا را آشفته نشان دهند یا ادعا کنند که ما به عنوان کشور دموکراسی قادر به عملکرد درست نیستیم.

اگرچه هاینز ارزیابی دقیقی نسبت به وضعیت مالی و بدهی‌های آمریکا ارائه نداد؛ اما هشدار داد که این وضعیت، ناپایداری‌هایی را درخصوص ارزش دلار آمریکا، رهبری و موسسات آمریکایی ایجاد می‌کند.

انتهای پیام

تحریریه اخبار ما

مشی رسانه‌ای این سایت، تحلیلی - خبری است و اعضای تحریریه این مجموعه می‌کوشند از قالب ظاهری خبرها فراتر رفته و به زوایای پنهان و آشکار حوادث سرک بکشند و با کندوکاو بیشتر، ناگفته‌ها و وجوه نامکشوف وقایع و حوادث را بیابند.
دکمه بازگشت به بالا