اقتصادی

افزایش قیمت اینترنت در دست بررسی است؛ متخلفان جریمه می‌شوند

سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با بیان اینکه رگولاتوری مقررات جدیدی در مورد تعرفه اینترنت تصویب نکرده است، اعلام کرد که در حال بررسی افزایش قیمت اینترنت ثابت با برخی اپراتورها است تا در صورت خارج شدن از چارچوب قانونی، تغییرات صریح و قانونی ایجاد شود. مجازات متخلفان

به گزارش اخبار ما، در حالی که تا پایان سال 1400 و با توجه به ممنوعیت قانونی افزایش تعرفه ها از سوی مجلس شورای اسلامی، اپراتورها اجازه افزایش قیمت را نداشتند، اکنون اخباری از افزایش بسته های اینترنتی به گوش می رسد، هرچند شرکت مخابرات ایران بر اساس این خبر بر اساس این خبر. درباره افزایش دو برابری قیمت برخی از اپراتورهای اینترنتی از جمله شرکت مخابرات، با بیان اینکه تعرفه اینترنت شرکت مخابرات ایران بر اساس تعرفه‌های منتشر شده از سوی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات در سال 1396 است و طی سال‌های اخیر بدون افزایش اعمال شده است، گفت:

در همین راستا، سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی امروز با صدور اطلاعیه ای اعلام کرد: کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات به عنوان عالی ترین مرجع تصمیم گیری در وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، مقررات جدیدی در خصوص تعرفه اینترنت و آخرین تعرفه های مصوب برای اینترنت همراه ندارد. . سال 95 و دسترسی ثابت مربوط به سال 96 است که طی آن قیمت های بالا و پایین تعیین شد تا اپراتورهای بخش خصوصی بتوانند قیمت خدمات و بسته های اینترنتی را در سقف و کف تعیین کنند. پرونده اخیر افزایش قیمت اینترنت ثابت برای برخی اپراتورها در حال بررسی است تا در صورت خارج از چارچوب قانونی (مصوبات سال 95 و 96) متخلفان صراحتاً تکمیل و قانونی شوند.

در ادامه خاطرنشان می شود: از آنجایی که ارائه تمهیدات لازم برای خدمات باکیفیت و پایدار توسط اپراتورها یکی از وظایف اصلی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی است، باید توجه کاربران را به این نکته جلب کنیم که بر اساس آیین نامه مصوب اپراتورها در سال های گذشته. به دلیل شرایط رقابتی، بعضاً تعرفه‌هایی را در سطح بسیار پایین‌تری ارائه کرده‌اند و اکنون با افزایش چند برابری هزینه‌ها، با تداوم سرمایه‌گذاری و پاسخ به افزایش هزینه‌های مشترکان مواجه هستند. یک چالش جدی ادامه این روند قطعا دسترسی مردم به خدمات با کیفیت و پایدار را با مشکل مواجه می کند.

در پایان این بیانیه تاکید شده است: در عین حال اپراتورهای ارتباطی لازم است به شرایط اقشار مختلف جامعه احترام بگذارند و در صورت امکان بخشی از منابع مالی لازم خود را از طرق دیگر و با هماهنگی این سازمان تامین کنند. ، حداقل افزایش قیمت بر اساس تایید در نظر بگیرید و این باید صرف توسعه شبکه شود.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا