اقتصادی

اولین کامیون های سنگین برقی “ولوو” سال 2022 به جاده می زنند

ولوو اعلام کرده است که اولین کامیون سنگین برقی خود که قادر است 200 کیلومتر را با قیمتی رقابتی با کامیون های دیزلی طی کند ، در کمتر از دو سال دیگر در دسترس خواهد بود.

به گزارش اخبار ما و به نقل از آنجت، ولوو اعلام کرد که اولین خودروساز است که پیش فروش کامیون های برقی سنگین را از سال 2021 و تولید آن را از سال 2022 آغاز می کند.

به گفته ولوو؛ این کامیون های 48 تنی بسته به نوع تنظیمات خود می توانند تا 300 کیلومتر مسافت را طی کنند.

این شرکت در حال حاضر آزمایش یک میکسر بتن برقی و یک تریلر بالابر را با شرکت ساختمانی Swerock سوئد آغاز کرده است.

با این اعلامیه ، ولوو مجموعه کاملی از کامیون های برقی را در اختیار خواهد داشت. سال گذشته این شرکت فروش مدل های “Volvo FE Electric” و “FL Electric” را با وزن ناخالص تا 27 تن آغاز کرد و از سال 2008 تولید اتوبوس های برقی هیبریدی را نیز آغاز کرده است.

از آنجا که این کامیون های برقی برای انجام برد نسبتاً کوتاه بین کارخانه های بتنی و سایت های ساخت و ساز شهری طراحی شده اند ، توانایی آنها در طی مسافت نسبتاً کوتاه مشکلی نخواهد داشت.

راجر آلم ، رئیس ولوو کامیون ها ، به فایننشال تایمز گفت که این شرکت کامیون ها را از نظر هزینه های عملیاتی ، از جمله سوخت ، منابع مالی و ارزش دست دوم ، به رقابت با کامیون های دیزلی تبدیل کرده است. او میداند.

در همین زمان ، این شرکت قصد دارد در دهه آینده به تدریج کامیون های سنگین با ترکیبی از مدل های سلول سوختی باتری و برقی را معرفی کند. آخرین مورد در نیمه دوم سال 2020 وارد بازار می شود و ولوو قصد دارد تا سال 2040 همه محصولات بدون سوخت فسیلی خود را روانه بازار کند.

البته کامیون سبک و سنگین تسلا ، Semi ، احتمالاً قبل از کامیون های برقی ولوو در سال 2021 وارد بازار می شود. با این حال ، این کامیون سبک سنگین (بسته به پیکربندی) با برد 300 تا 500 مایل بیشتر برای کار در مسافت طولانی تر از ساخت ساخته شده است.

به زودی باید منتظر کامیون های برقی سبک سنگین مرسدس ، نیکولا ، کامینز و رقیب سوئدی ولتا از ولوو باشیم.

انتهای پیام

تحریریه اخبار ما

مشی رسانه‌ای این سایت، تحلیلی - خبری است و اعضای تحریریه این مجموعه می‌کوشند از قالب ظاهری خبرها فراتر رفته و به زوایای پنهان و آشکار حوادث سرک بکشند و با کندوکاو بیشتر، ناگفته‌ها و وجوه نامکشوف وقایع و حوادث را بیابند.
دکمه بازگشت به بالا