بین الملل

اوکراین: به پایگاه هوایی روسیه در کریمه حمله کردیم

ارتش اوکراین امروز (پنجشنبه) ادعا کرد که نیروهای این کشور یک پایگاه هوایی متعلق به روسیه در کریمه را شبانه مورد حمله قرار داده اند.

یک منبع اطلاعاتی اوکراین به رویترز گفت: این حمله را سرویس امنیت اوکراین (SBU) و نیروی دریایی با استفاده از پهپادها و موشک های کروز نپتون انجام داده است.

وی افزود: این حمله به هدف اصابت کرد و «آسیب های جدی به تجهیزات این پایگاه هوایی وارد کرد».

به نوشته رویترز، روسیه از اظهارنظر فوری درباره گزارش ها در این زمینه خودداری کرده است. ارتش روسیه در ساعات اولیه روز پنجشنبه اعلام کرد که ۱۹ پهپاد اوکراینی را بر فراز کریمه و دریای سیاه نابود کرده اما جزییات بیشتری درباره تلفات یا آسیب های احتمالی ارائه نداد.

رویترز نوشت، این خبرگزاری به طور مستقل نمی تواند صحت این گزارش ها را تایید کند.

رویترز افزود: با گذشت چهار ماه از ضد حملات، اوکراین حملات به دریای سیاه و شبه جزیره کریمه را که در سال ۲۰۱۴ به خاک روسیه ملحق شد، افزایش داده است.

به ادعای این رسانه انگلیسی، حمله اخیر به پایگاه هوایی روسیه در کریمه، افزایش توانمندی موشکی کی یف را نشان می دهد به ویژه که روسیه به حملات خود با استفاده از موشک های دوربرد و پهپادهای تهاجمی ادامه می دهد.

منبع مدعی حمله اوکراین به این پایگاه هوایی همچنین گفت: ۲۲ هواپیمای رزمی و سامانه های دفاع هوایی قابل حمل در این پایگاه، واقع در غرب کریمه، مستقر بوده و از این پایگاه برای آموزش اپراتورهای پهپادی استفاده می شد.

کی یف مدعیست که مجموعه ای از حملات نیروهای این کشور در کریمه در هفته گذشته به دو کشتی گشت زنی روسیه آسیب وارد و سامانه های دفاع هوایی پیشرفته این کشور را تخریب کرد.

310310

تیم تحریریه مقالات بین المللی

تحلیل‌گر خبری بین‌المللی با تمرکز بر رویدادهای داغ جهانی. به شما اخبار روز را با نگاهی بی‌طرف و با تحلیل‌های کارشناسی ارائه می‌دهم. با دسترسی به منابع قوی، اطلاعاتی دقیق و جامع را به شما می‌رسانم.
دکمه بازگشت به بالا