بین الملل

وزیر خارجه ترکیه به اوکراین و روسیه می‌رود

معاون وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد، هاکان فیدان، وزیر امور خارجه ترکیه قرار است در آینده نزدیک به روسیه سفر کند.

به گزارش اخبار ما، به نقل از خبرگزاری ریانووستی روسیه، سرگئی ریابکوف، معاون وزیر امور خارجه روسیه گفت، هاکان فیدان، وزیر امور خارجه ترکیه قرار است به زود سفری به روسیه داشته باشد اما وی جزئیات یا تاریخی درباره این سفر اعلام نکرد.

به نوشته خبرگزاری رویترز، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه اخیرا از «ولادیمیر پوتین»، همتای روس خود دعوت کرد تا در ماه جاری میلادی به ترکیه سفر کند اما کرملین هنوز این موضوع را که پوتین به ترکیه خواهد رفت تایید نکرده است.

ترکیه اخیراً تلاش داشته روسیه را قانع به بازگشت به ابتکار غلاتی کند که تابستان سال گذشته با واسطه‌گری آنکارا برای نقل و انتقال غلات از بنادر اوکراین و از دریای سیاه منعقد شد. مسکو ماه گذشته با شکایت از این که نتوانسته به موجب این توافق بخش مربوط به صادر کردن غلات و کود خودش را به رغم تعهدات مربوط به آنها صادر کند، این توافق را ترک کرد.

به گزارش پایگاه شبکه المیادین، هاکان فیدان قرار است اواخر امروز جمعه سفری به شهر کی‌یف، پایتخت اوکراین داشته باشد تا با مقامات این کشور مذاکراتی بر سر مسائل دوجانبه از جمله صادرات غلات بعد از خروج روسیه از ابتکار غلات دریای سیاه داشته باشد.

فیدان که سابقاً به عنوان رئیس سازمان اطلاعات ملی ترکیه خدمت کرده بود، با همتایان اوکراینی خود بر سر مسیرهای جایگزین صادرات برای غلات اوکراین بحث خواهد کرد.

سفر فیدان به کی‌یف چند مسأله دوجانبه دیگر را نیز شامل ضدحمله ناموفق اوکراین و همچنین کمک‌های نظامی ترکیه به اوکراین پیگیری می‌کند.

انتهای پیام

تیم تحریریه مقالات بین المللی

تحلیل‌گر خبری بین‌المللی با تمرکز بر رویدادهای داغ جهانی. به شما اخبار روز را با نگاهی بی‌طرف و با تحلیل‌های کارشناسی ارائه می‌دهم. با دسترسی به منابع قوی، اطلاعاتی دقیق و جامع را به شما می‌رسانم.
دکمه بازگشت به بالا