اقتصادی

بحرینی: بانک‌های خصوصی جزء قانون‌گریزترین نهادهای مالی کشور هستند

رئیس کمیسیون پولی و بانکی مجلس شورای اسلامی در واکنش به نامه اعتراضی بانکداران به رئیس مجلس برای توقف بررسی طرح بانک مرکزی گفت: بانک های خصوصی یکی از غیرقانونی ترین موسسات مالی در جهان هستند. کشور، مهمترین عامل رشد افسارگسیخته نقدینگی و به اصطلاح بلای جان اقتصاد ایران است. مخالفت شدید بانک های خصوصی با طرح مجلس کاملا قابل پیش بینی و قابل درک است.

به گزارش اخبار ما، روز گذشته تعدادی از روسای سابق بانک مرکزی و جمعی از کارشناسان حوزه بانکی در نامه ای به رئیس شورای اسلامی، خواستار توقف بررسی طرح بانک مرکزی در بانک مرکزی شدند. مجلس.

در پاسخ به این نامه، محمدحسین حسین زاده، عضو کمیسیون اقتصادی و رئیس کمیته پولی و بانکی شورای اسلامی در نامه ای به محمدباقر قالیباف رئیس شورای اسلامی توضیحاتی ارائه کرد که متن آن می توانید در زیر بخوانید:

آقای دکتر قالیباف

رئیس محترم شورای اسلامی

با سلام و درود؛

مطلع شدم جمعی از مدیران فعلی و سابق شبکه بانکی کشور در نامه ای به معظم له خواستار توقف طرح بانک مرکزی در مجلس شده اند.
با قدردانی از زحمات کارکنان و مدیران پاک و پرتلاش شبکه بانکی، توجه به موارد زیر ضروری است:

1- بسیاری از امضاکنندگان این نامه موسس و مدیران بانک های خصوصی هستند. از نظر من همانطور که در مراسم رای اعتماد دولت سیزدهم به رئیس جمهور محترم و نمایندگان محترم گفتم، بانک های خصوصی (بیشتر) از غیرقانونی ترین موسسات مالی کشور هستند که مهمترین عامل رشد افسارگسیخته بانک ها هستند. نقدینگی و به عبارتی آفت اقتصاد ایران. به یاری خداوند، دولت سیزدهم، مجلس یازدهم و بانک مرکزی تصمیم گرفتند این موضوع را عاقلانه حل کنند. بنابراین مخالفت شدید بانک های خصوصی با طرح مجلس کاملا قابل پیش بینی و قابل درک است.

2- در میان امضاکنندگان محترم اسامی افرادی است که بیش از بیست سال در رأس نظام بانکی کشور بوده اند و اتفاقاً توسعه بی رویه و غیرقانونی بانکداری خصوصی در اقتصاد ایران در دوران گسترش برخی رؤسای جمهور محترم و با توجه به بی توجهی ایشان به بند (ه) سیاست های کلی اصل چهل و چهارم قانون اساسی (که مستلزم مهندسی مجدد و توسعه وظایف و اختیارات بانک مرکزی قبل از توسعه و ارتقاء می باشد). بانکداری خصوصی). این بزرگواران در دوران مدیریت خود بر بانک مرکزی نخواستند – یا نتوانستند – گام موثری در اصلاح نظام بانکی کشور بردارند و اکنون که معاونان محترم با حمایت مسئولانه دولت و بانک مرکزی اصلاح نظام بانکی کشور را در قالب یک برنامه ریزی دقیق و خردمندانه آغاز کرده اند. آنها برای توقف این حرکت انقلابی مبارزه کردند. از آقایان انتظار می رفت به جای اینکه تلاش مشترک دولت و مجلس به ثمر نرسد، پاسخگو باشند و از ملت بزرگ ایران به دلیل کوتاهی در اصلاح نظام بانکی کشور در دوران تصدی خود عذرخواهی کنند.

3- در نامه مدیر شبکه بانکی مواردی در رابطه با محتوای طرح ذکر و نقد شده است – از جمله تشکیل شورای حقوقی در بانک مرکزی، ساختار جدید بانک مرکزی و …. .

هرچند قبلاً به این انتقادات از سوی برنامه ریزان و سایر نمایندگان محترم مجلس پاسخ های مختلفی داده شده است، پیشنهاد می کنم برای روشن شدن ابعاد تحولی طرح مجلس و آگاهی افکار عمومی از ریشه های نابسامانی بانکی، ترتیبی اتخاذ کنید. نظام کشور و نقش مدیران شبکه بانکی به ویژه بانک های خصوصی. در این اختلال یکی از امضاکنندگان نامه (ترجیحاً یکی از روسای کل سابق بانک مرکزی که این نامه را امضا کرده است) در برنامه زنده تلویزیونی شرکت کند. مناظره با رئیس کمیسیون اقتصادی یا رئیس کمیسیون پولی و بانکی مجلس شورای اسلامی. بی شک این گفتگو برای مردم عزیزی که بیشترین آسیب را از وضعیت نابهنجار نظام بانکی کشور متحمل شده اند، آموزنده و مفید خواهد بود و صحت مسیر طی شده توسط دولت، مجلس و بانک مرکزی را بیش از پیش روشن خواهد کرد. . “

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا