اقتصادی

بلوکه شدن ۹۱۰ میلیارد تومان پول مترو در بانک آینده/عدم واریز پول با وجود توافقات اخیر

مشاور اقتصادی و سرمایه گذاری معاون وزیر حمل و نقل شهرداری تهران توضیح داد: قیمت فروش اوراق مشارکت خط شش و هفت مترو 910 میلیارد دلار بوده است.

در مصاحبه با مهدی همتی مقدم اخبار ما ، وی در مورد آخرین 910 میلیارد تن اوراق مشارکت که در بانکهای مترو 6 و 7 با بانک آینده برگزار می شود ، گفت: “از 31 ژوئیه سال گذشته تاکنون 910 میلیارد تن اوراق مشارکت در این بانک فروخته شده است و متأسفانه تحویل شهرداری نشده است.” انجام نشده است

وی گفت: اوراق قرضه در ردیف های 6 و 7 مترو ارائه شده است و قانون الزم می داند قیمت آن پس از فروش به ناشر که همان شهرداری تهران است پرداخت شود. 6 و 7 خط مترو شرکت کرده اند ، اما یک رکورد تک قیمت این اوراق به حساب شهرداری منتقل نشده است.

مشاور اقتصادی و سرمایه گذاری شورای حمل و نقل شهرداری تهران اضافه کرد: “این اوراق متعلق به تصمیم 1997 شورای شهر تهران مبنی بر اختصاص 1300 میلیارد تن به اوراق مشارکت است. صدور این اوراق به دو بخش تقسیم می شود.” گفته می شود که در بخش اول 390 میلیارد دلار توسط بانک ساناتا مادان بانک صادر شده و در پایان اکتبر سال گذشته به مترو منتقل شد اما بخش عمده این اوراق 910 میلیارد دلار بود که به بانک آمل بانک آینده معروف شد که متاسفانه مخالف این بخشنامه بود. بانک مرکزی ، نمایندگان رسمی این بانک ، هنوز هزینه آن را پرداخت نکرده اند.

همتی مقداد گفت: در مذاکرات اخیر بین مدیرعامل بانک آیندگان و شهردار تهران از ما خواسته شده است که برای تهیه اوراق بهادار شماره گزارشی را در اختیار آنها قرار دهیم ، اما با وجودی که دو هفته از آن شماره می گذرد ، هنوز معرفی نشده اند. با توجه به اینکه پول در این روز پتانسیل زیادی دارد ، به نظر می رسد بعداً این بانک مبلغی را پرداخت می کند ، اما با توجه به اینکه علایق شهر و معاملات اخیر اتفاق افتاده است ، این کار باید در اسرع وقت انجام شود تا بتوانیم مترو توسعه دهیم. .

وی گفت: اگر پول به موقع پرداخت شود ، می توانیم افتتاح نه ایستگاه جدید و مترو بیش از 10 کیلومتر از مترو در تهران را ببینیم. “ما حتی می توانیم قرارداد را از قبل به پرداخت 210 واگن بپردازیم. این رفتار سلیقه بانک آیندگان است.” این واقعاً برای مردم شهر مضر است و امیدواریم که این پول را در اسرع وقت به شهرداری تهران بدهند تا بتوانیم توسعه خطوط مترو 6 و 7 را سرعت بخشیم.

در پایان نامه

تحریریه اخبار ما

مشی رسانه‌ای این سایت، تحلیلی - خبری است و اعضای تحریریه این مجموعه می‌کوشند از قالب ظاهری خبرها فراتر رفته و به زوایای پنهان و آشکار حوادث سرک بکشند و با کندوکاو بیشتر، ناگفته‌ها و وجوه نامکشوف وقایع و حوادث را بیابند.
دکمه بازگشت به بالا