برترینهای کسب و کارعمومی

بهترین متریال برای ساخت یک صندلی اداری چیست؟

از مهم ترین مبلمان اداری برای دکوراسیون و فضای کار اداری، صندلی اداری است. برای انتخاب بهترین صندلی اداری باید موارد زیادی را در نظر داشت، که بهترین جنس پارچه برای صندلی اداری از آن موارد اساسی است. اگر می خواهید صندلی اداری راحت و استانداردی را انتخاب نمایید، جنس و نوع پارچه را هم در نظر داشته باشید. در این مقاله با عنوان بهترین جنس پارچه برای صندلی اداری چیست؟ حتما در هنگام خرید صندلی مدیریتی انواع جنس پارچه چون چرم طبیعی، چرم مصنوعی، وینیل و دیگر موارد را دیده اید. شاید شما هم با نام و ویژگی های آن آشنا نیستید. پس برای اشنایی بیشتر شما عزیزان درباره همه جنس های پارچه مناسب برای صندلی اداری خواهیم پرداخت.

What is the best material for making an office chair

پارچه چرم طبیعی برای صندلی اداری

از بهترین جنس پارچه برای صندلی اداری می توان به چرم طبیعی اشاره داشت. پارچه چرم بسیار زیبا و لوکس است و برای محیط اداری کلاسیک و هم مدرن کاربرد دارد. صندلی اداری که پارچه چرم طبیعی در ان استفاده شده است، مقاومت و ماندگاری خوبی هم دارد. برای اینکه دکوراسیون اداری شیک و لاکچری داشته باشید، خرید صندلی اداری چرمی انتخاب هوشمندانه ای است. اما نکته ای که باید درباره استفاده از صندلی اداری چرمی ذکر شود این است که، صندلی اداری چرمی برای استفاده های طولانی مدت خیلی مناسب نیستند زیرا قابلیت تنفس ندارند و ایجاد عرق می کنند. در کل چرم قابلیت تنفس ندارد و این از معایب استفاده از بهترین جنس پارچه برای صندلی اداری چرمی است.

صندلی اداری چرم مصنوعی

چرم های مصنوعی با الیاف غیر طبیعی ساخته می شوند. ظاهری شبیه به چرم طبیعی دارند و قیمت مناسب تری هم دارند. ساخت این نوع چرم به گونه ای است که برای استفاده افراد مختلف مناسب است و ایجاد حساسیت نمی کند. مقاومت خیلی خوبی دارد و نگهداری آسان تری هم نسبت به چرم طبیعی دارند. از تفاوت های بارز چرم طبیعی و چرم مصنوعی این است که چرم مصنوعی قابلیت تنفس دارد و ایجاد تعریق نمی شود. می توان برای استفاده طولانی مدت و مداوم از صندلی اداری با چرم مصنوعی استفاده کرد. بسیار زیبا و شیک است و برای دکوراسیون مدرن و کلاسیک، هر دو می توان استفاده کرد.

صندلی اداری با پارچه وینیل

از بهترین جنس پارچه برای صندلی اداری می توان به پارچه وینیل اشاره داشت که در بسیاری از صندلی های اداری کاربرد دارد و استفاده می شود. وینیل متریالی است که زیاد در صندلی های اداری استفاده می شود و دلیل آن هم نگهداری راحت و تمیز کردن راحت آن است. صندلی اداری با پارچه وینیل برای محیط های که آلودگی زیاد دارند بسیار مناسب است زیرا خیلی راحت می توان آلودگی ها را پاک کرد. اما ایرادی که این نوع پارچه ها دارند، این است که قابلیت تنفس ندارند و خیلی برای فصل تابستان مناسب نیستند. برای محیط های گرم و مرطوب استفاده از صندلی اداری با پارچه وینیل توصیه نمی شود. کیفیت پارچه های وینیل از پارچه های برزنتی بیشتر است و قیمت بیشتری هم دارند. مقاومت و استحکام بیشتری هم دارند. برای محیط های پزشکی و بیمارستانی از این نوع صندلی ها می توانید استفاده نمایید.

صندلی اداری با پارچه مشبک

اگر به دنبال خرید صندلی اداری هستید که در هنگام استفاده طولانی مدت و در گرما و رطوبت عرق نکنید و تعریق وجود نداشته باشد، پارچه مشبک بهترین انتخاب است که هوا از ان رد و بدل می شود. پارچه های مشبک دارای توری انعطاف پذیر هستند که در هنگام نشستن با فرم بدن شما شکل می گیرد و این از نکات مثبت در بهترین جنس پارچه برای صندلی اداری است.

چرا صندلی اداری با پارچه مناسب بخریم؟

از موارد مهم در راحتی یک صندلی اداری این است که از متریال استاندارد و باکیفیت و مرغوب ساخته شده باشد. از مهم ترین متریالی که در ساخت صندلی اداری استفاده می شود، پارچه است. اگر پارچه و روکش صندلی از جنس باکیفیتی باشد، می توان ساعت ها از صندلی استفاده کرد و احساس خستگی نکرد. انتخاب متریال استاندارد و پارچه خوب و باکیفیت، راحتی کارمندان و در ادامه راندمان کاری خوبی را به همراه خواهد داشت. البته که بودجه ای که در نظر دارید هم می تواند تعیین کننده صندلی باکیفیت و از متریال استاندارد باشد.

پیشنهاد می شود خرید صندلی اداری را از فروشگاههای معتبر و شناخته شده داشته باشید تا، محصول باکیفیت با متریال استاندارد و قیمت مناسب خریداری نمایید. مزیت خرید صندلی اداری از فروشگاه های باکیفیت، این است که ضمانت و گارانتی محصول خریداری شده وجود دارد که خود اطمینان بر خرید جنس باکیفیت و ماندگار است.

تمیز کردن صندلی اداری

اگر صندلی اداری شما از بهترین جنس پارچه برای صندلی اداری است، می توانید خیلی راحت گرد و غبار و آلودگی را از روی آن ها پاک کنید. پارچه های وینیل و چرمی خیلی راحت تمیز و پاک می شوند. برای نظافت ان ها می توانید از جاروبرقی استفاده کنید و تا گردو غبار از بین برود. می توان با پارچه ای نرم و تمیز هم در ادامه لکه ها از بین برد. را های نظافت از چرم طبیعی را حتما بدانید و رعایت نمایید.

صندلی و مبلمان اداری بر اساس متریال تشکیل دهنده آنها:

1- صندلی های پارچه ای:

صندلی های اداری با انواع مختلفی از پارچه ها ساخته می شوند . یک صندلی پارچه ای بسیار جذاب و راحت است و در بسیاری از فضاهای کاری شبانه روزی مناسب است. ولی اینگونه صندلی ها منظورم همین صندلی های پارچه ای ایراداتی دارند مثلا این گونه صندلی ها مستعد لکه دار شدن هستند. بنابراین باید از خوردن و آشامیدن در محل کار اجتناب کنید یا این که این کار را با احتیاط انجام بدهید.

2- صندلی های وینیل (Vinyl) :

یک صندلی وینیل بسیار با دوام است. در ضمن تمیز کردن آن نیز بسیار آسان است. تنوع آن با توجه به راحتی بسیار بالاست. حتی با استفاده مداوم نیز، ظاهر خود را از دست نمی دهد. اما ایراد قابل توجه آن این است که ممکن است کسانی که روی آن می نشینند از گرما و عرق کردن بر روی آن شکایت کنند. و این موضوع برایشان آزاد دهنده باشد.

3- صندلی های بافته(Mesh):

این نوع صندلی ها انتخاب مناسب محسوب می شوند چرا که جریان هوا در آنها براحتی انجام میشود. این صندلی ها به طوری هستند که وقتی روی آن می نشینید هوا براحتی قابل جریان است. همزمان این مدل صندلی ها مثل صندلی های پارچه ای وزن فرد را روی در بر نمی گیرند در نتیجه این نوع صندلی ها با گذشت زمان تبدیل به صندلی های زمخت و ناراحتی میشوند.

4- صندلی چرم طبیعی:

صندلی های چرم ظرافت و احساس اعتبار را با هم به انسان القاء میکنند و برای بسیاری از فضاهای این لوکس بودن بسیار مهم است. متاسفانه این لوکس بودن هم هزینه بر است و گاها مبالغ هنگفتی خرج این فضاهای اداری لوکس می شود. صندلی های چرمی برای حفظ ظاهر زیبا و طبیعی خود نیاز به نظافت و نگهداری مداوم و منظم دارند و همین امر گاها تبدیل به دردسر بزرگی میشود همچنین اگر در معرض هوای آزاد و آفتاب قرار نگیرند خیلی مستعد فرسوده شدن هستند.

5- چرم مصنوعی:

این مدل صندلی ها از لحاظ زنگ، بافت و راحتی و استقامت بسیار متنوع هستند. اغلب نیز این گونه صندلی های چرم نسبت به صندلیهای چرم طبیعی طرفداران بیشتری دارد. و از جمله دلایل آن میشود به ارزان بودن این نوع چرم به چرم طبیعی اشاره کرد. همچنین این مدل صندلی ها و مبلمان راحت تر تمیز میشوند. علاوه بر این صندلی های را با میتوان با قابلیت های ضد میکروبی، مقاوم در برابر مایعات و حتی مقاوم در برابر آتش ساخت. اگر چه مانند صندلی های وینیل این نوع صندلی ها نیز قابلیت عبور جریان هوا را ندارند.

6- صندلی های با جنس چوب:

وقتی شما به صندلی های اداری مدل سنتی فکر می کنید در همان ابتدا صندلی های با جنس چوب بیادتان می آید. صندلی های چوبی به تنها در بسیاری از سبک ها آزمایش شده و در دسترس هستند بلکه پشتیبانی خوبی نیز از کمر و قسمت پشت افراد به اصطلاح پشت میز نشمین می کند آنها از دوام بالایی برخوردار هستند. این نوع صندلی ها قادر به حفظ مشکل خود هستند و مهمترین ایرادی که میشود به این نوع صندلی ها گرفت راحتی این نوع صندلی هاست . این نوع صندلی ها گاها برای نشستن ساعات طولانی ناراحت کننده هستند.

7- صندلی های پلاستکی:

صندلی های پلاستیکی که به صورت مقرون به صرفه و انعطاف پذیر طراحی شده اند معمولا از امکانات موجود در صندلی های با مصرف ثابت برخوردار نیستند. اما مزایای مختلفی دارند بعنوان مثال صندلی های پلاستیکی در طرح ها و رنگ های متنوع در بازار هستند و اغلب ارزان هستند که امکان تعویض منظم را ایجاد می کنند.
نکته: در هنگام خرید صندلی ها و مبلمان اداری باید توجه کنید که بهترین صندلی ها از نظر متریال به محیط و فضای کار شما و نیاز شما بستگی دارد.

برای صندلی اداری کدام پارچه بهتر است؟

پارچه های چرم طبیعی هم گران هستند و بسیار خاص و زیبا و مقاوم هستند. برای صندلی اداری در فضای کلاسیک و لوکس بهترین انتخاب برای پارچه، چرم طبیعی است.

دکمه بازگشت به بالا