عمومیبرترینهای کسب و کار

روش ساخت صندلی اپن

طراحی صندلی اپن به سبک مختلف

طراحی اپن به سبک های مختلف می تواند تاثیر چشم گیری در زیبایی دیداری دیزاین داخلی داشته باشد. استفاده از میز اوپن آشپزخانه می تواند ترفندی مناسب برای استفاده از حداکثر فضای داخلی موجود باشد. به همراه اپن میتوانید با اطلاع از قیمت صندلی اپن اقدام به خرید صندلی جهت زیبایی و کاربردی تر کردن ان کنید.

طراحی صندلی اپن آشپزخانه در طرح های مختلف علاوه بر آنکه می تواند زیبایی دیداری این نوع میز را افزایش دهد در زمان نشستن هم می تواند در راحتی استفاده کنندگان تاثیر مهمی داشته باشد. البته نوع استفاده از میز اپن آشپزخانه تاثیر مهمی در انتخاب نوع صندلی های آن دارد.

افرادی که از میز اپن آشپزخانه به عنوان میز بار استفاده می کنند معمولا از صندلی هایی با پایه های بلند تر و نشیمن گاه کوچکتر در طرح ها و رنگ های مختلف استفاده می کنند و افرادی که از میز اوپن آشپزخانه به عنوان میز ناهار خوری استفاده می کنند ممکن است طرح و اندازه صندلی های شان متفاوت باشد.

برای طراحی  صندلی اپن آشپزخانه باید به چه مواردی توجه شود؟

یکی از مواردی که امروزه در طراحی دکوراسیون آشپزخانه مورد توجه بوده و در صورت طراحی درست می تواند تاثیر زیادی در زیبایی دیداری فضای آشپزخانه داشته باشد طراحی اپن آشپزخانه به عنوان یک میز و جا نمایی صندلی در طرح ها و رنگ های مختلف می باشد.

این طراحی باید طوری باشد که با سبک های مختلف طراحی دیزاین داخلی از هماهنگی لازم بر خوردار باشد‌. در انتخاب صندلی اپن آشپزخانه عوامل زیادی مثل ابعاد و اندازه های صندلی، جنس، کیفیت،  راحتی، مدل صندلی و سایر استانداردهای مرتبط با سبک کار باید در نظر گرفته شود تا بتوان یک طراحی زیبا و ایده آل به وجود آورد.

انواع طراحی صندلی اپن آشپزخانه در سبک های مختلف

با توجه به سبک های مختلف طراحی اپن آشپزخانه صندلی هایی که برای این کار در نظر گرفته می شود از تنوع زیادی برخوردار هستند و هرکس می تواند متناسب با سلیقه و نوع دیزاین داخلی نسبت به انتخاب نوع مناسب آن اقدام کند در ادامه سعی می شود به طرح های پرطرفدار صندلی اپن آشپزخانه اشاره شود.

صندلی اپن ساده از نظر ساختار و رنگ آمیزی ساده ترین نوع صندلی محسوب می شود ویژگی این نوع صندلی قابلیت هماهنگ شدن با انواع سبک های دکوراسیون است که با کمی خلاقیت دست یابی به هدف نمی تواند امری دور از انتظار باشد. صندلی ساده همانطور که گفته شد در ابعاد و اندازه های مختلف ساخته می شود.

در زمان استفاده از صندلی اپن ساده می توان بسته به ارتفاع کانتر و آناتومی بدن، اندازه صندلی ها که پایه بلند کوتاه، معمولی و یا متوسط باشد را انتخاب نموده  سپس نسبت به جا نمایی آن در فضای اپن آشپزخانه اقدام کرد. ارتفاع صندلی اپن با کانترها یا میزهایی به ارتفاع ۹۰ سانتیمتر در حدود ۶۰ تا ۶۵ سانتیمتر می تواند در نوسان باشد که با توجه به آناتومی بدن و نحوه نشستن می توان آن را تنظیم نمود.‌ البته برای بر طرف شدن این مشکل مدل های مختلف با قابلیت تنظیم ارتفاع در بازار موجود می باشد که از محبوبیت خوبی برخوردار بوده و مورد توجه می باشند.

این نوع صندلی همانطور که از نامش پیداست پایه بلند می باشد. معمولا سلیقه و انتخاب افراد نقش مهمی در انتخاب نوع صندلی و اندازه پایه های آن بازی می‌کند. معمولا صندلی اپن پایه بلند در دو شکل جک دار و ساده طراحی و تولید می شوند. این نوع صندلی از ساختار و ظاهر نسبتا کوچک و جمع و جور هستند که بدون پشتی یا با پشتی کوتاه تولید می شوند و در نوع خود از نظر زیبایی دیداری می توانند فوق العاده باشند. همچنین استفاده از این نوع صندلی اپن آشپزخانه به دلیل جمع و جور بودن برای فضاهای کوچک می تواند بسیار مناسب مفید باشد.‌

صندلی های اپن آشپزخانه از تنوع بالایی در ساختار طراحی برخوردار می باشد که هرکس می تواند با توجه به نوع کاربرد یا سبک دکوراسیون آشپزخانه نوع مورد نظر خود را انتخاب نماید به عنوان نمونه صندلی اپن پشتی دار می تواند در حکم صندلی ناهار خوری عمل کنند منتهی برای این کار فضای دیزاین داخلی باید از ظرفیت لازم برخوردار باشد تا بتوان برای اپن آشپزخانه از صندلی اپن پشتی دار استفاده کرد.

امروزه با توجه به طراحی و نصب  سبک های جدید و مدرن کابینت آشپزخانه یکی از پرطرفدار ترین صندلی های اپن آشپزخانه صندلی اپن چوبی مدرن است که به شکل تمام چوبی طراحی و ساخته می شوند البته ممکن است برای زیبایی بیشتر کار از ترکیب فلز و چوب هم برای ساخت صندلی اوپن چوبی مدرن استفاده شود. امروزه در طراحی خانه های مدرن از فلز و چوب در بخش های مختلف به شکل گسترده استفاده می شود که صندلی اپن آشپزخانه هم از این قائده مستثنی نیست.

  • صندلی های یک شکل با تنوع رنگ

از این روش می‌توان برای آشپزخانه هایی با سبک معماری مدرن استفاده کرد.  در این روش روال کار می تواند به این شکل باشد که در ساختار اون آشپزخانه از یک تم مدرن با ترکیب رنگ های خنثی استفاده شود و برای ایجاد تنوع و زیبایی بیشتر مثلا از یک مدل صندلی با رنگ بندی مختلف استفاده گردد. به کارگیری این ایده علاوه بر ایجاد تنوع ظاهری در فضای اطراف اپن آشپزخانه باعث روح بخشیدن به فضای پیرامونی شده و از یکنواختی جلوگیری می کند.

برای ایجاد تنوع در صندلی اپن آشپزخانه از روش های دیگری هم می توان استفاده کرد. یکی دیگر از روش های خلاقانه ای که می تواند باعث زیبایی و خاص شدن فضا شود. استفاده از صندلی های با دوخت پارچه می باشد. منتهی در این روش باید دقت شود که ها از نظر ساختار و پارچه ای که برای دوخت در قسمت پشتی و نشیمن گاه استفاده می شود شبیه به هم باشند و تنها تفاوت آن ها در رنگ پارچه های استفاده شده در صندلی به عنوان رویه اصلی باشد. از دیگر روش های ایجاد تنوع در صندلی اپن آشپزخانه استفاده از صندلی های آهنی یا چوبی با رنگ بندی های مختلف است که می تواند باعث زیبایی دیداری فضای ظاهری آشپزخانه شود.

  • ترکیب مدل های گوناگون طراحی صندلی اپن

از روش های خلاقانه دیگر برای ایجاد تنوع در طراحی و جا نمایی صندلی اپن آشپزخانه برعکس روش های قبل که از صندلی یکسان با تنوع رنگ برای ایجاد تغییر استفاده می شد استفاده  از صندلی هایی با طرح ها و مدل های مختلف می باشد. منتهی برای جلوگیری از آشفتگی بهتر است نوع جنس و متریال صندلی های استفاده شده در اپن آشپزخانه یکسان باشد مثلا درعین تنوع داشتن از نظر ساختار جنس و متریال همه آن ها از چوب یا آهن باشد‌.

البته استفاده از عناصر چوب و آهن به شکل مکمل هم می تواند زیبایی کار را افزایش دهد. در این روش می توان برای ایجاد هماهنگی بیشتر بین صندلی هایی که با ساختار و شکل متفاوت در اپن آشپزخانه جا نمایی می شوند طوری عمل نمود که اختلاف در مدل و متریال با توجه به سبک آشپزخانه در نظر گرفته شود. از روش های دیگری که بر اساس آن می توان صندلی های اوپن آشپزخانه را طراحی و جا نمایی کرد استفاده از تفاوت در ارتفاع می باشد در این روش صندلی ها از نظر اندازه، متریال و رنگ تقریبا یکسان انتخاب می شوند و تفاوت آن ها در ارتفاع است که باعث تمایز آن ها از یکدیگر می شود.

در این روش صندلی از نظر ارتفاع متناسب با افراد کم سن و سال، کوتاه قد و بلند قد انتخاب می شود تا نشست و برخاست آن ها راحت تر باشد و در هنگام استفاده از صندلی دچار مشکل نشوند. استفاده از این نوع صندلی می تواند از نظر دیداری هم باعث زیبایی فضای کلی آشپزخانه شود.

سخن پایانی طراحی صندلی اپن

طراحی صندلی اپن آشپزخانه در سبک ها و مدل های مختلف می تواند از نظر راحتی استفاده کنندگان و زیبایی ظاهری نقش مهمی در فضای آشپزخانه داشته باشد. صندلی های آشپزخانه ممکن است با توجه به سبک دکوراسیون آشپزخانه یا المان های مختلف از تنوع بالایی در طرح و رنگ برخوردار باشند. از موارد مهمی که می تواند باعث تنوع در صندلی آشپزخانه شود می توان به مواردی مانند سلیقه افراد، اندازه فضای دیزاین داخلی برای جا نمایی صندلی با ساختارهای متفاوت و طرح های خلاقانه اشاره کرد که در صورت طراحی نظامند و جا نمایی درست می تواند زیبا و خارق العاده باشد.

هنگام خرید صندلی های تاشو به چه نکاتی باید توجه کنیم؟

صندلی های تاشو بسیار کاربردی اند، فرقی نمی کند خانه تان بزرگ باشد یا کوچک، همه طراحان داخلی توصیه می کنند از صندلی تاشو چوبی یا فلزی در منزل خود استفاده کنید. این صندلی ها در اتاق های کوچک کاربردی چندگانه خواهند داشت که گاهی اوقات گره از مشکلات ما باز می کند. اما اگر برای خرید صندلی های تاشو به بازار بروید احتمال اینکه با مدل های معمولی و مرسم روبرو شوید خیلی زیاد است، چنین مدل هایی اگر چه بد نیستند اما در  چندان خودنمایی نخواهند کرد. در این پست مدل هایی را معرفی خواهم کرد که علاوه بر طراحی زیبا، بسیار کاربردی بوده و به زیبایی با  های شیک و امروزی ست می شوند.

گاهی برای تغییر در باید دست به تغییرات اساسی زد و بسیاری از طرح ها را از ابتدا ساخت اما گاهی می توان با استفاده از وسایل بسیار زیبا و کاربردی مانند همین صندلی تاشو چوبی را به خوبی دگرگون کرد، هزینه آن نیز بسیار مقرون به صرفه تر از تغییرات اساسی در دکوراسیون منزل خواهد بود. تنوع در طرح و رنگ، گوناگونی در اندازه و ابعاد، استفاده از متریال متنوع چوبی و البته فلزی در آن و دهها مزیت دیگر را می توان نام برد که در اینگونه صندلی های چوبی تاشو و همچنین صندلی فلزی تاشو وجود داشته و همین مزایا سبب محبوبیت و استفاده فراوان آنها شده است.

در مطالب پیشین پیرامون انواع صندلی ها، از صندلی ناهارخوری گرفته تا صندلی های معلق در هوا و  مطالب زیادی منتشر کرده ام. در حقیقت تعداد زیاد این مطالب نشان دهنده اهمیت موضوع صندلی در دکوراسیون داخلی است. علی رغم اهمیت زیاد این صندلی ها، توجه زیادی به آنها نمی شود و به همین خاطر طرح های خلاقانه عموما از دید پنهان هستند. به تازگی طرح های جالبی در زمینه صندلی ها از جلمه صندلی تاشو چوبی و فلزی معرفی شده است که مناسب دیدم آنها در این پست به شما عزیزان معرفی کنم.

سعی کنید الویت اول خریدتان در زمینه صندلی های تاشو، فقط سادگی و راحتی آن باشد. شکل اول در پایین یکی از همین مدل های بسیار ساده را نشان می دهد، بخاطر طراحی ساده و جمع و جورش، وقتی صندلی را تا کنید شبیه به یک تخته چوب باریک دیده می شود اما وقتی هم باز می شود کاملا محکم و راحت است. در حقیقت خاصیت اصلی صندلی های مدرن همین سادگی و کارایی بالای آنهاست. صندلی های تاشو عمدتا تمرکز اصلی شان بروی تا شدن است و برخی مدل ها چندان به راحتی شخص هنگام نشستن اهمیت نمی دهند اما مدلی که در شکل دوم مشاهده می کنید دقیقا برعکس عمل می کند، یعنی هم راحت است و هم طراحی ارگونومیک دارد.

  • غیر از ظاهر صندلی، به راحتی آن نیز فکر کنید

درست است که در خرید هر وسیله ای اولین چیزی که اغلب برای تمامی ما مهم است ظاهر و طراحی ظاهری و زیبایی آنهاست اما در اینجا با صندلی هایی روبرو هستیم که قرار است مدتی را برای استراحت، غذا خوردن و مصارف دیگر بر روی آنها بشینیم پس می باید اولین هدف و انتظار ما از آنها راحتی و مناسب بودن برای نشستن بوده و در مرحله بعد نسبت به زیبایی و جذابیت آن نیز حساسیت مناسب داشته باشیم. طرح دومی که در زیر به شما معرفی شد یکی از مناسبترین مدل های صندلی تاشو فلزی ست که می تواند هم راحتی در نشستن و هم زیبایی در استفاده کردن را برای شما به همراه داشته باشد.

از آنجایی که بیشتر صندلی های تاشو موقع جمع شدن هیچ کارایی دیگری ندارند برخی از طراحان خلاق به این فکر افتادند تا این صندلی ها را حتی در حالت جمع شده نیز قابل استفاده کنند. مدلی که در شکل اول مشاهده می کنید یک صندلی تاشو چوبی است که پس از جمع شدن شبیه یک دیده می شود. بنابراین می توان هنگام جمع شدن صندلی آنرا روی دیوار نصب کرد یا کنار دیوار تکیه داد. شکل دوم صندلی دیگری است که قسمت پشتی آن بجای چوب از چرم استفاده شده اما بخاطر اینکه رنگش شبیه چوب است کل صندلی یکپارچه دیده می شود.

شکل پایین یک طرح فوق العاده خلاقانه را نشان می دهد. همانطور که مشاهده می کنید شکل این صندلی تاشو همانند یک چوب لباسی طراحی شده تا زمانی که به صندلی ها نیازی نیست خیلی ساده آنها را داخل کمد لباس جاسازی کرد. آنهایی که حتی جا برای نگهداشتن صندلی تاشو ندارند، با این ترفند خلاقانه مشکلشان به کل حل خواهد شد. صندلی تاشو چوبی بخاطر وجود چوب طبیعی می تواند نقش یک عنصر دکوراتیو را بخوبی ایفا کند. شکل دوم نوعی صندلی تاشو را نشان می دهد که همراه یک هوک برای نصب شدن به دیوار عرضه می شود. با این راهکار هم دیوار تزیین می شود و هم فضایی اشغال نمی شود.

  • به مکانی که می خواهید صندلی تاشو را قرار دهید توجه کنید

صندلی های تاشو را برای موقعیت های متفاوتی می توان استفاده کرد. همین موضوع است که کارایی آنها را بشدت افزایش می دهد. مثلا برای اتاق خوابی که خیلی کوچک است، صندلی در کنار  فضای زیادی از اتاق اشغال می کند. در چنین حالتی وقتی صندلی تاشو انتخاب شود، مواقعی که به صندلی نیازی نیست آنرا جمع کرده و در یک گوشه قرار می دهید تا جلوی رفت و آمد آزادانه در اتاق گرفته شود. علاوه بر محیط داخل، برای محیط بیرون مثل حیاط نیز چنین صندلی هایی کاربرد بالایی خواهند داشت.

داخل حیاط و حتی برای آلاچیق های کوچک و یا بزرگ هم بهترین گزینه می تواند در بسیاری موارد استفاده از انواع طرح های صندلی تاشو چوبی و فلزی باشد. این صندلی ها به سبب راحتی در استفاده و سرعت در جمع شدن می تواند در مواردی که نیاز به جمع و جور کردن فوری صندلی ها در حیاط دارید به شدت مناسب باشد.

به هر صورت می توان گفت: صندلی تاشو چوبی و همچنین صندلی فلزی تاشو را می توان در فضاهای محدود و کوچک و البته در فضاهایی بزرگ و جادار به راحتی بکار برد و از آنها در شرایطی بسیار متنوع استفاده کرد.

خرید صندلی تاشو چوبی بسیار کاربردی هست و هر مکانی می‌توان از آن ها استفاده کرد ، بالا تر به بررسی مدل های مختلف صندلی چوبی تاشو پرداختیم حال میخواهیم انواع آن ها را نام ببریم تا هنگام خرید صندلی تاشو چوبی بهترین گزینه را برای خودتان انتخاب کنید .

صندلی های چوبی یکی از پرطرفدارترین نوع صندلی ها هستند مخصوصا اگر تاشو باشند چرا که امروزه افراد فضای کمی در دسترس دارند و استفاده از حداکثر فضا ها بسیار اهمیت دارد .

هنگام خرید صندلی تاشو چوبی اول باید مشخص کنید که برای چه مکانی نیاز به این نوع صندلی ها دارید به عنوان مثال انواع صندلی چوبی تاشوی مسافرتی ، کمپ ، تحریر ، ناهار خوری ، برای بار و… داریم.

اگر شما به دنبال خرید صندلی تاشو چوبی برای بالکن هستید سمت صندلی های معمولی که ابعاد کوچکی دارند بروید که برخی از آن ها نیز دارای میز تاشو هم هستند حتی ما دارای انواع صندلی های تاشو چوبی مخصوص فضای باز مانند حیاط هستیم که معمولا این مدل ها کمی بزرگ تر هستند و تنوع شان بیشتر هست همچنین برخی شان همراه با چتر هم هستند ، قیمت صندلی تاشو چوبی بستگی به ابعاد ، جنس و تعداد آن دارد.

حتی اگر کمپ و طبیعت گردی میکنید قطعا نیاز به یک صندلی خواهید داشت که می‌توانید انواع صندلی تاشو چوبی مخصوص کمپ را خریداری کنید. جهت خرید میتوانید فروشگاه میز و صندلی اپن مارکت را انتخاب کنید.

تحریریه اخبار ما

مشی رسانه‌ای این سایت، تحلیلی - خبری است و اعضای تحریریه این مجموعه می‌کوشند از قالب ظاهری خبرها فراتر رفته و به زوایای پنهان و آشکار حوادث سرک بکشند و با کندوکاو بیشتر، ناگفته‌ها و وجوه نامکشوف وقایع و حوادث را بیابند.
دکمه بازگشت به بالا