رویدادها

توقیف خودروی بنز با مدارک جعلی و کشف تویوتای سرقتی در جاده‌های مازندارن

مازندران فرمانده انتظامی استان مازندران از کشف خودروی بنز ۱۵۰میلیارد ریالی در شهرستان آمل خبر داد.

آفتاب‌‌نیوز :

به گزارش پایگاه خبری پلیس، سردار” حسن مفخمی شهرستانی” در تشریح این خبر بیان کرد: پس از کسب خبری مبنی بر تردد یک خودروی سواری بنز با مدارک جعلی از تهران به سمت آمل و انجام کار اطلاعاتی، رابط امنیت اقتصادی شهرستان آمل با همکاری اداره اطلاعات و عملیات پلیس امنیت اقتصادی استان، بررسی موضوع را در دستور کار قرار دادند.

وی افزود: خودروی بنز قاچاق که از محور تهران به آمل در حال تردد بوده با همکاری فرماندهی انتظامی بخش لاریجان توقیف و کارت خودرو ارائه شده از سوی راننده مرسدس بنز اس ۵۰۰ بوده، ولی خودرو توقیفی S ۶۳ amg و پلاک نصب شده نیز در سامانه وسائط نقلیه در لیست سیاه قرار داشته و متعلق به یک خودرو دیگر بود.

فرمانده انتظامی استان مازندران تصریح کرد: با بررسی فنی شماره شاسی خودرو با کارت خودرو ارائه شده همخوانی نداشته که خودروی بنز به ظن قاچاق با هماهنگی قضائی توقیف شد.

سردار مفخمی با بیان این که کارشناسان ارزش خودرو قاچاق مکشوفه را بالغ بر۱۵۰ میلیارد ریال برآورد کردند، اظهار کرد: یک متهم در این زمینه دستگیر و پس از تشکیل پرونده مقدماتی برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شد.

فرمانده انتظامی استان مازندران با اشاره به این که سامانه مرکز فوریت‌های پلیسی۱۱۰به صورت شبانه روز آماده دریافت اطلاعات و پیام‌های مردمی است، از شهروندان خواست؛ هر گونه اخبار و اطلاعات در خصوص قاچاق را از طریق شماره تلفن۱۱۰ به پلیس اعلام تا با متخلفان برابر قانون برخورد شود.

توقیف موتورسیکلت ۵ میلیارد ریالی قاچاق در فریدونکنار

جانشین انتظامی استان مازندران از توقیف موتورسیکلت سنگین قاچاق به ارزش ۵ میلیارد ریال در شهرستان فریدونکنار خبر داد.

سردار”سید موسی حسینی” نیز بیان کرد: ماموران فرماندهی انتظامی شهرستان فریدونکنار با هدف مقابله با قاچاق کالا، حین کنترل وسایل نقلیه در یکی از محور‌های مواصلاتی به یک دستگاه موتور سیکلت سنگین مشکوک و جهت بررسی وارد عمل شدند.

وی افزود: راکب موتور سیکلت بدون توجه به هشدار‌های و علائم پلیس اقدام به متواری شدن از محل کرد که پس از طی مسافتی با سرعت عمل و هوشیاری مأموران گشت انتظامی موتور سیکلت متوقف و در بررسی‌های انجام شده مشخص شد که موتور سیکلت مذکور قاچاق و فاقد هرگونه مدارک قانونی و معتبر گمرکی است.

جانشین انتظامی استان مازندران با اشاره به این که ارزش موتور سیکلت توقیفی برابر اعلام کارشناسان، بالغ بر ۵ میلیارد ریال برآورد شد، تصریح کرد: در این راستا پرونده تشکیل و متهم جهت انجام اقدامات قانونی به مرجع قضائی معرفی شد.

کشف خودروی سرقتی تویوتا رافور در محمودآباد

فرمانده انتظامی محمودآباد از کشف خودروی سرقتی تویوتا رافور از تهران و دستگیری سارق در آن شهرستان خبر داد.

سرهنگ “محمودحسین زاده”در تشریح این خبر، گفت: در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی مبنی بر احتمال ورود یک خودروی سرقتی تویوتا رافور از تهران به شهرستان محمودآباد، بلافاصله موضوع در دستور کار ماموران قرار گرفت.

وی افزود: در این راستا ماموران انتظامی بخش سرخرود با اجرای طرح عملیاتی در محور اصلی شهرستان موفق به شناسایی و توقیف خودروی مورد نظر شدند.

فرمانده انتظامی محمودآباد از دستگیری سارق خودرو در این عملیات خبر داد و اظهار کرد: بنا به نظریه کارشناسان قیمت خودروی سرقتی کشف شده بیش از ۲۵ میلیارد ریال است.

سرهنگ حسین زاده با بیان این که متهم پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد، از شهروندان خواست: ضمن رعایت هشدار‌های انتظامی و نصب سیستم‌های هشدار دهند و پیشگیری از سرقت در منازل، خودرو و مکان‌های تجاری و کسب خود در صورت مواجهه با موارد مشکوک مراتب را در اسرع وقت به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اطلاع دهند.

دستگیری سارقان به عنف خودرو در بابل

فرمانده انتظامی شهرستان بابل از دستگیری سارقان یک دستگاه خودرو پراید که با تهدید، ضرب و جرح راننده به وقوع پیوسته بود، خبر داد.

سرهنگ “محمدزمان شالیکار” به تشریح جزییات این خبر پرداخت و اظهار کرد: در پی اعلام یک فقره سرقت به عنف خودرو پراید با تهدید چاقو و ضرب و جرح راننده در شهرستان بابل تحت عنوان مسافر توسط ۲ سارق و متواری شدن آنها، پیگیری موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان پلیس قرار گرفت.

وی افزود: کارآگاهان پلیس آگاهی پس از انجام اقدامات اطلاعاتی و فنی پلیسی، ضمن شناسایی سارقان، خودروی سرقت شده را کشف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان بابل اضافه کرد: پس از هماهنگی قضایی با اعزام اکیپی از ماموران پلیس آگاهی این شهرستان، دو سارق در یک عملیات ضربتی دستگیر و به همراه خودروی سرقتی به پلیس آگاهی منتقل شدند.

سرهنگ شالیکار تصریح کرد: متهمان در بازجویی‌های فنی و در مواجه با ادله متقن پلیس به سرقت به عنف خودرو اعتراف که در این راستا پرونده مقدماتی تشکیل و متهمان با معرفی به مراجع قضائی روانه زندان و خودرو تحویل مالباخته شد.

فرمانده انتظامی شهرستان بابل با اشاره به ادامه داشتن تحقیقات پلیسی در این پرونده به شهروندان توصیه کرد: در حد امکان از سوار کردن مسافران ناشناس در مسیر جهت جلوگیری از این چنین حوادثی خودداری کنند.

تیم خبری مطالب حوادث

نویسنده حوادث با استعداد در ارائه دیدگاه‌های متنوع هستم. از طریق بررسی مختلف زوایای رویدادها، برای خوانندگان دیدگاه جدیدی را به ارمغان می‌آورم.
دکمه بازگشت به بالا