بین الملل

جامعه تاب‌آور نیاز به «آموزش امدادی» برای خردسالان دارد

رئیس جمعیت هلال احمر با اشاره به ضرورت برنامه ریزی آموزش انسان دوستانه از سنین پایین به منظور ایجاد جامعه تاب آور گفت: جمعیت هلال احمر باید در تمامی مدارس پایگاه داشته باشد.

به گزارش گروه جامعه خبرگزاری آنا، پیرحسین کولیوند رئیس جمعیت هلال احمر گفت: جمعیت هلال احمر باید در تمامی مدارس پایگاهی برای توسعه اهداف بشردوستانه داشته باشد و آموزش هایی برای کمک از طریق این پایگاه ها داشته باشد.

کولیوند در مراسم رونمایی از کتاب «باباها» که امروز برگزار شد، گفت: آموزش همگانی رسالت اصلی جمعیت هلال احمر است. اگر آموزش همه از دوران کودکی شروع شود، در دراز مدت جامعه ای خواهیم داشت که مهارت های لازم برای مقابله با انواع مخاطرات طبیعی و غیره را آموزش دیده باشد.

وی با اشاره به جامعه هدف در موضوع تفاهم نامه هلال احمر و وزارت آموزش و پرورش گفت: جامعه هدف کمک رسانی در مدارس ابتدا حدود 16 میلیون دانش آموز در کشور است. و در آینده یک میلیون معلم تربیت خواهند شد که می توانند منبع آموزش و پرورش بسیاری از افراد جامعه باشند.

مدیر جمعیت هلال احمر با تاکید بر اینکه وقتی مدرسه را هدف می گیریم از والدین غافل نشویم افزود: والدین دانش آموزان را باید هسته اصلی این جامعه هدف دانست تا اهداف مستمر و مشخصی در جهت داشته باشیم. جامعه تاب آور

کولیوند با اشاره به ضرورت برنامه ریزی آموزش های بشردوستانه برای افراد از سنین پایین به منظور ایجاد جامعه تاب آور گفت: جمعیت هلال احمر در تمامی مدارس باید پایگاهی داشته باشد تا از طریق این پایگاه بتوانند اهداف انسان دوستانه را ایجاد و آموزش های بشردوستانه را توسعه دهند. .

رئیس جمعیت هلال احمر افزود: جمعیت هلال احمر در حال آماده سازی محتویات لازم برای فعالیت بیشتر این پایگاه ها است. از سوی دیگر راه اندازی این پایگاه می تواند در توسعه فعالیت های هلال احمر از جمله شناسایی دانش آموزان نیازمند و معرفی آنها به خیرین موثر باشد. نگاه جمعیت هلال احمر باید نگاه جهانی به مسائل باشد به ویژه در امور آموزشی و تربیتی باید با مشارکت سایر جمعیت های ملی هم افزایی و تعامل را افزایش دهیم.

انتهای پیام/4129/

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا