اقتصادی

جزئیات حمایت‌های معاونت علمی از طرح‌های تحقیقاتی حوزه علوم شناختی

ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی معاونت علمی با انتشار فراخوان حمایت خود را از پایان نامه ها و پایان نامه های دانشجویی اعلام کرد.

به گزارش اخبار ماستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی به منظور افزایش هم افزایی پایان نامه ها و پایان نامه های دانشجویی در راستای تحقق اهداف مصوب در حوزه علوم شناختی، در هجدهمین فراخوان طرح های پژوهشی در بهار 1401 از طرح های رده ج حمایت می کند. . پروپوزال های پژوهشگران در این فراخوان شامل ترکیبی از حداقل دو پایان نامه (کارشناسی ارشد و دکتری) می باشد که باید در راستای اهداف پژوهشی، توسعه فناوری یا خدمات شناختی و در اولویت های ستاد باشد و برای دستاوردهای یکپارچه تلاش کند.

طرح‌های تحقیقاتی و توسعه نوآوری‌ها به‌ویژه در حوزه علوم پایه مورد توجه است، مشروط بر اینکه فازهای بعدی طرح برای رفع نیازهای جامعه و توسعه اقتصاد دانش‌بنیان مشخص باشد.

از ابتدای تابستان 1401، کارکنان از پایان نامه های مستقل منحصراً برای پایان نامه هایی که با هدف دسترسی به خدمات و فناوری های شناختی و تشویق محققان به ترکیب پایان نامه ها در یک پروژه تحقیقاتی تعریف شده اند، حمایت کرده اند.

ستاد در هجدهمین فراخوان حمایت از طرح های تحقیقاتی در بهار 1401 نیز از طرح های تحقیقاتی در زمینه تست های تشخیصی و ارزیابی توانبخشی اختلالات مرتبط با مغز و شناخت (زیر 18 سال) حمایت کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی معاونت علمی ریاست جمهوری، در این فراخوان آزمون های گفتار درمانی مرتبط با رشته ها و مراکز درمانی از جمله آزمون های کاردرمانی و روانشناسی در نظر گرفته شده است.

در این فراخوان طرح ها و پیشنهادات پژوهشی در قالب تدوین برنامه 4 محوری برای ارتقای توانایی حرفه ای مربیان برای توسعه مهارت های شناختی، تدوین برنامه های ارتقای مهارت های شناختی معلمان، توسعه مهارت های شناختی دانش آموزان با ادغام تجربیات یادگیری در برنامه درسی و توسعه برنامه هایی برای بهبود توانایی های شناختی دانش آموزان (مستقل از برنامه درسی) پذیرفته می شود

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا