اقتصادی

جزییات از سرگیری سفرهای زمینی خارجی

جزئیات ادامه سفر خارج از کشور

مدیرکل حمل و نقل مسافر سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای جزئیات از سرگیری سفرهای زمینی به خارج از کشور با وسایل نقلیه عمومی را پس از گسترش واکسیناسیون و کنترل شیوع ویروس کرونا اعلام کرد.

به گزارش اخبار ما، داریوش امانی، رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای سه روز پیش درباره سفر به خارج از کشور توضیح داد که در آینده نزدیک امکان سفر جاده ای با وسایل نقلیه عمومی به کشورهای همسایه وجود خواهد داشت. داریوش باقر جوان، مدیرکل حمل و نقل مسافری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای در گفت وگو با اخبار ما، در پی انتشار این خبر که البته نشان از رونق سفرهای خارج از کشور در سال های گذشته و قبل از شیوع ویروس کرونا دارد، گفت: حتی قبل از شیوع ویروس کرونا، سفر زمینی با وسایل نقلیه شخصی و وسایل نقلیه عمومی به کشورهای همسایه و قبل از این بیماری تقریباً در همه کشورهای همسایه تردد مسافران انجام می شد.
وی افزود: در زمان شیوع ویروس کرونا به دلیل تدوین پروتکل‌های بهداشتی و محدودیت‌های سفر به دلیل فاصله اجتماعی، سفرهای زمینی به کشورهای همسایه محدود شد، اما با تکمیل واکسیناسیون در کشورهای مختلف و کنترل شیوع ویروس کرونا، این سفرها آغاز شد. به زندگی.”

مدیرکل حمل و نقل مسافر سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای ادامه داد: ادامه و تداوم سفر به خارج از کشور منوط به تفاهم نامه های دوجانبه و چند جانبه ای است که با کشورهای همسایه منعقد می شود و از این حیث باید پروتکل های بهداشتی مشترک نوشته شود. و وزارت امور خارجه، اما هر پروتکل امضا شده در این زمینه و هر توافقی را که به دست آمده را اجرا خواهیم کرد.
باقرجوان خاطرنشان کرد: در سال های گذشته قبل از آغاز تاج گذاری به تمامی کشورهای همسایه از جمله ترکیه، عراق و جمهوری آذربایجان، جمهوری نخجوان و امثال آن سفرهای زمینی داشتیم. البته در سوریه قبل از اینکه شاهد اتفاقات چند سال گذشته باشیم، همیشه تردد مسافران زمینی داشتیم و با توجه به بهبود اوضاع این کشور و کنترل شیوع ویروس کرونا، سفرهای زمینی به سوریه انجام شد. دوباره شروع خواهد شد به عنوان مثال قبل از شیوع ویروس کرونا، اتوبوس های عراقی زائران را به ایران می آوردند و برای زیارت به قم و مشهد می رفتند که می توانست تکرار شود.
وی درباره قیمت بلیت سفرهای خارج از کشور نیز گفت: برای سفرهای خارج از کشور با وسایل نقلیه عمومی مانند اتوبوس، قیمت بلیت تعیین می شود و اگر تخلفی در این زمینه صورت گیرد، قطعا آن را حل می کنیم.
انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا