بین الملل

حماس از طریق مصر درباره اسیران پیام هشدارآمیز به رژیم صهیونیستی فرستاد

الاخبار گزارش داد که حماس از اقدامات رژیم صهیونیستی علیه اسرای فلسطینی ابراز نارضایتی کرده و از قاهره خواسته است تا تل آویو را تحت فشار قرار دهد تا فوراً از این اقدامات دست بردارد.

به گزارش اخبار ما ، روزنامه لبنانی الاخبار نوشت: حماس از اقدامات رژیم صهیونیستی علیه اسرای فلسطینی ابراز نارضایتی کرد و هشدار داد که چنین اقداماتی برای انفجار اوضاع در سرزمین های فلسطین و خرابکاری در پیشرفت مذاکرات آتش بس و توافق نامه تبادل اسرا کافی است. به حماس همچنین از قاهره خواست تا بر تل آویو فشار آورد تا فوراً به این اقدامات پایان دهد.

در همین راستا ، زندانیان فلسطینی در زندان های رژیم صهیونیستی امروز (سه شنبه) فعالیت خود را تا روز جمعه در مخالفت با اقدامات اسرا در قبال اسرای جهاد اسلامی فلسطین آغاز می کنند. از زمان فرار شش زندانی فلسطینی از زندان جلبو ، مجازات همچنان ادامه دارد.

این اقدام همزمان با از سرگیری مذاکرات حماس و میانجی مصری در مورد احتمال انعقاد یک توافق جدید مبادله است.

در زمانی که حماس پیشرفت در پرونده تبادل زندانیان را رد کرده است ، رهبران حماس بر لزوم رعایت شرایط مقاومت از جمله آزادی زندانیان بازداشت شده پس از توافق “وفاداری به آزاد شدگان” و اجبار تاکید کردند. رژیم صهیونیستی باید پرداخت کند آنها موافقت می کنند که هزینه زیادی را برای آزادی سربازانش بپردازند.

این منبع گفت: تلاش های دشمن برای بازی با وضعیت روحی اسرای فلسطینی و دیگر طرف هایی که در برابر دشمن مقاومت می کنند ، وجود دارد. این مقاومت هیچ تغییر مهمی را از زندانیان و خانواده های آنها پنهان نمی کند.

یک منبع ارشد امنیتی در وب سایت Macrorion گفت: “مقامات مصری به هیئت حماس اطلاع می دهند که اسرائیل با آزادی بیش از 1000 زندانی موافقت نخواهد کرد.” حماس بهتر است از درخت خواسته های خود پایین بیاید. یکی از گزینه های جایگزین مصر به حماس امضای تدریجی توافق است. این پیشنهاد یک گام مهم رو به جلو برای هر دو طرف در درک است.

از سوی دیگر ، جنبش ملی زندانیان اعلام کرده است که در حال آماده سازی یک برنامه استراتژیک با هدف جلوگیری از نقض حقوق زندانیان توسط زندان های اسرائیل است. در همین راستا اعتراضاتی آغاز شد که ادامه اعتراضات بستگی به پاسخ مدیریت زندان به درخواست های زندانیان دارد.

جنبش اسارت ملی اخیراً یک کمیته فوق العاده برای نظارت و ابلاغ تصمیمات ایجاد کرده است.

به گزارش باشگاه اسرای فلسطینی ، زندانیان پیام های اعتراضی به دفاتر همه زندانیان ارسال کردند. زندانیان جنبش جهاد اسلامی فلسطین نیز با حمایت گروه های دیگر جلسه ای ترتیب دادند.

فردا (چهارشنبه) همه زندانیان به همراه زندانیان جهادی از همه بندها آزاد می شوند. در روزهای پنجشنبه و جمعه ، بخش ها تا حدی بسته هستند و همه در نماز جمعه در مجموعه می نشینند.

زندانیان همچنین آمادگی اجرای یک طرح مخرب را دارند که شامل مخالفت با بررسی های امنیتی و تا حدی بسته شدن بخش ها و ترک منطقه می شود ، به این معنی که آنها آماده درگیری مستقیم هستند. این اقدامات همزمان با ادامه اعتصاب غذای ده ها زندانی اداری است. برخی از این زندانیان 80 روز است که اعتصاب غذا کرده اند و وضعیت جسمانی آنها وخیم است.

در این راستا ، جنبش ملی زندانیان رژیم صهیونیستی را در قبال جان این زندانیان مسئول دانست و خواستار یک کمپین گسترده تر برای کمک به آنها در جنگ عادلانه علیه بازداشت های اداری ظالمانه شد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا