سلامت

حیوانات وحشی عامل ۷۰ درصد بیماری های نوظهور

به گزارش شفاف ، سازمان بهداشت جهانی با همکاری سایر سازمان های بین المللی اعلام کرد حیات وحش در بروز بیش از 70٪ از کل بیماری های جدید انسانی نقش دارد و خواستار پایان فروش حیوانات زنده در بازارهای مواد غذایی در سراسر جهان است. .

این سازمان ها دستورالعمل های جدیدی را برای کاهش خطر انتقال Covid-19 و سایر بیماری های انسان و حیوان به بازارهای غذایی سنتی تهیه کرده اند. این رهنمودها هشدار می دهند که “بازارهای مرطوب” مانند بازار ووهان ، که در آن کشتار و فروش حیوانات وحشی زنده انجام می شود ، می تواند با مشکلات مهمی همراه باشد.

این سازمان ها از همه مقامات ذیصلاح در کشورها خواستند تا تجارت حیوانات وحشی صید شده برای غذا یا دام را متوقف کنند و بخشهایی از بازارهای مواد غذایی را که حیوانات صید شده را به عنوان موارد اضطراری می فروشند ، بسته کنند ، مگر اینکه مقررات موثر و ارزیابی ریسک انجام شود.

هندوستان تایمز همچنین با استناد به رهنمودهایی گفت: ویروس کرونا ، شیوع Covid-19 ، به یک بازار عمده فروشی مواد غذایی سنتی در ووهان ، چین مرتبط است و بسیاری از مبتلایان به این بیماری ، صاحبان دکه ، کارگران بازار یا مشتری بودند.

تحریریه اخبار ما

مشی رسانه‌ای این سایت، تحلیلی - خبری است و اعضای تحریریه این مجموعه می‌کوشند از قالب ظاهری خبرها فراتر رفته و به زوایای پنهان و آشکار حوادث سرک بکشند و با کندوکاو بیشتر، ناگفته‌ها و وجوه نامکشوف وقایع و حوادث را بیابند.
دکمه بازگشت به بالا