سلامت

بزرگترین شرکتهای دارویی جهان برای بیماری همه گیر بعدی آماده نیستند

به گزارش شفاف ، بنیاد دسترسی به دارو ، یک سازمان غیرانتفاعی در هلند ، در یک گزارش مستقل به شیوع ویروس Nipah در چین با میزان مرگ و میر تا 75 as به عنوان یک خطر بالقوه برای اپیدمی بعدی اشاره کرد . داروخانه هایی که در حال حاضر روی بیماری Covid-19 تمرکز دارند آماده مقابله با آن نیستند.

مدیرعامل بنیاد دسترسی به داروهای نگهبان گفت: “ویروس یکی دیگر از بیماری های عفونی در حال ظهور است که می تواند نگران کننده باشد و اپیدمی بعدی می تواند یک عفونت مقاوم به دارو باشد.”

این ویروس نادر است و به خفاش های میوه خوار سرایت می کند ، که می تواند علائم شبیه آنفولانزا ایجاد کرده و به مغز آسیب برساند. طبق گزارش سازمان بهداشت جهانی ، این ویروس همچنین می تواند با التهاب مغز مرتبط باشد.

در سال 2018 ، ویروس منجر به کشته شدن 17 نفر در ایالت کرالای هند شد. در آن زمان کشورهایی مانند عربستان سعودی و امارات متحده عربی به دلیل شیوع ویروس ، واردات میوه و سبزیجات منجمد و فرآوری شده را از این کشور ممنوع کردند.

به گزارش شفاف ، به نقل از گاردین ، ​​گزارش دستیابی به شاخص پزشکی در سال 2021 اقدامات 20 شرکت دارویی پیشرو در جهان را برای دسترسی بیشتر به داروها ، واکسن ها و روش های تشخیصی بررسی کرد. این مطالعه نشان داد که تحقیقات در مورد بیماری Covid-19 طی سال گذشته افزایش یافته است ، اما سایر اپیدمی های خطرناک مورد توجه قرار نگرفته اند.

براساس گزارش دو ساله بنیاد ، این یکی از 10 بیماری عفونی از 16 بیماری است که سازمان بهداشت جهانی به عنوان بزرگترین تهدید برای سلامت عمومی ذکر کرده است ، اما پروژه های خط تولید شرکت های دارویی جهان برای آنها در نظر گرفته نشده است.

تحریریه اخبار ما

مشی رسانه‌ای این سایت، تحلیلی - خبری است و اعضای تحریریه این مجموعه می‌کوشند از قالب ظاهری خبرها فراتر رفته و به زوایای پنهان و آشکار حوادث سرک بکشند و با کندوکاو بیشتر، ناگفته‌ها و وجوه نامکشوف وقایع و حوادث را بیابند.
دکمه بازگشت به بالا