رویدادها

درخواست از اهالی روستای کمندان ازنا برای جابجایی موقت

آفتاب‌‌نیوز :

مرتضی پازوکی بیست و چهارم فروردین ماه اظهار کرد: با توجه به اعلام فرمانداری ازنا و پیش‌بینی مخاطرات احتمالی به اهالی روستای کمندان برای جابجایی در محل اسکان موقت درخواست دادیم که در نهایت با تحویل چادرها و بسته‌های امدادی جایگزین شد.

وی افزود: هم اکنون از ۲۸ خانوار این روستا، ۶ خانوار در چادرهای امدادی مستقر شدند.

پازوکی گفت: جابجایی دائم ساکنان روستای کمندان به دلیل موقعیت سد کمندان و احتمال سرریز شدن آب این سد در بارندگی‌ها با نظر استاندار لرستان در حال پیگیری و مراحل قانونی آن در حال انجام است.

مدیرکل مدیریت بحران لرستان افزود: با توجه به طغیان رودخانه‌ها و آبگرفتگی‌ها، محل‌های اسکان موقت برای اهالی روستاهای ونایی بروجرد، کمپ شهرستان کوهدشت، تنگ پنج و تنگ هفت بخش پاپی خرم‌آباد، چم‌گز پلدختر و منازل حاشیه رودخانه کرگانه خرم‌آباد نیز در نظر گرفته شد.

وی در خصوص راه‌های روستایی گفت: همه راه‌های اصلی باز و تردد در این مسیرها روان است.

پازوکی به مسدود کردن مسیر پلدختر-اندیمشک و جایگزینی آزادراه خرم‌آباد-پل‌زال اشاره کرد و افزود: گردنه پای آستان کوهدشت نیز به دلیل پیش‌بینی مخاطرات ریزش کوه و آسیب پذیری مسدود و راه ارتباطی بخش کوهنانی مسیر جایگزین این محور شد.

مدیرکل مدیریت بحران لرستان از تعطیلی برخی اماکن زیارتی و گردشگری با توجه به حجم بارش‌ها و احتمال خطرات احتمالی خبر داد و گفت: صعود به ارتفاعات ممنوع و راه‌های ارتباطی بیشه و گهر نیز مسدود شد.

وی افزود: ۲۳ روستای بخش پاپی شهرستان خرم‌آباد مسدود شدند که مسدودیت پنج روستا به دلیل ریزش کوه و تخریب پل‌های احداث شده‌ پس از سیل فروردین ۹۸ بود، پل‌هایی که احتمال تخریب آن‌ها بر اثر بارش‌های نسبتاً قوی دور از انتظار نیست.

پازوکی در خصوص کمک‌های امدادی گفت: عشایر ازنا که در معرض سیل بودند و همچنین عشایر مسیر قدیم پلدختر در مسیر رودخانه‌ها و مسیل‌ها جابجا شدند.

مدیرکل مدیریت بحران لرستان افزود: ۳۰ خانوار عشایری شهرستان دورود هم به مکان‌های امن منتقل شدند و به همه عشایر ابلاغ شد تا پایان فررودین از جابجایی و کوچ دام‌ها خودداری کنند.

وی در خصوص پر شدن سدها نیز گفت: سد معشوره هنوز پر نشده، اما سدهای کزنار الیگودرز و سد کمندان تقریبا پر شدند.

پازوکی افزود: ستاد مدیریت بحران تا ۱۰ روز آینده خسارت‌های ناشی از فعالیت سامانه بارشی اخیر را برآورد خواهد کرد.

تحریریه اخبار ما

مشی رسانه‌ای این سایت، تحلیلی - خبری است و اعضای تحریریه این مجموعه می‌کوشند از قالب ظاهری خبرها فراتر رفته و به زوایای پنهان و آشکار حوادث سرک بکشند و با کندوکاو بیشتر، ناگفته‌ها و وجوه نامکشوف وقایع و حوادث را بیابند.
دکمه بازگشت به بالا