سلامت

درخواست کمک ستادمبارزه با مواد مخدر از خیران برای ساماندهی معتادان متجاهر

به گزارش شفاف، دکتر. اسکندر مومنی صبح امروز در بازدید از مرکز مراقبت، درمان و کاهش آسیب معتادان ماده 16 (اخوان) شهرستان ملارد غرب تهران گفت: ساماندهی معتادان از اولویت های اول مبارزه با مواد مخدر است. همچنین تاکید ویژه ای دارد و قرار است سازماندهی کاملی در این زمینه انجام شود.

وی با اشاره به اهمیت دوره ها گفت: پس از درمان دوره های آموزشی از اهمیت ویژه ای برخوردار است و آن دوره ها در کانون اخوان برگزار می شود.

دبیرکل اظهار داشت: افرادی که در این مراکز حضور دارند، پس از سم زدایی و مراحل اولیه و اقدامات روانی، مهارت هایی را فرا می گیرند که از مجموعه این مهارت ها محصولاتی دارند که خارج از مرکز سفارش داده می شود و حتی بخشی از درآمد حاصل می شود. این افراد برگردانده خواهند شد.

مؤمن گفت: به عبارت دیگر، اگر معتادی معالجه شود و مهارت نداشته باشد، درمان به تنهایی کافی نیست; بنابراین توانمندسازی این افراد بخش مهمی از درمان است و مهم‌ترین آن آموزش و بازگشت به جامعه است.

وی گفت: این مجموعه برای ایجاد اشتغال کافی نیست و خیرین می توانند از این نظر نقش مهمی ایفا کنند، زیرا دولت به تنهایی قادر به ساماندهی این موضوع نیست و رویکرد اجتماعی در این حوزه بسیار حائز اهمیت است. لذا از تمامی خیرین و کسانی که دستی در امر خیر دارند تقاضا داریم در این امر سهیم باشند.

به گزارش روابط عمومی ستاد مبارزه با مواد مخدر؛ دبیرکل در پایان گفت: یکی از مهمترین وظایف مراقبت و هدایت معتادان پس از درمان است که خانواده های زیادی را شامل می شود و از همه می خواهیم در جهت بازگشت معتادان به جامعه تلاش کنند و در این راستا قوه قضائیه ، مجلس، ستاد «مبارزه با مواد مخدر، وزارت بهداشت و رفاه اجتماعی در تلاش هستند تا معتادان را به جامعه بازگردانند.

دکمه بازگشت به بالا