سلامت

دستور وزیر بهداشت برای آغاز واکسیناسیون ۴۸ سال به بالاهای برخی استانها

به گزارش شفاف ، سعید نمکی در نامه ای به روسای دانشگاه علوم پزشکی که نسخه ای از آن به اخبار ما ارسال شده بود ، اقدامات لازم برای به حداکثر رساندن ظرفیت مراکز و واکسن ها را تشریح کرد.

متن این نامه به شرح زیر است:

“با سلام و تبریک عید سعید قربان و تعهد در رویارویی بدون نفس با پیک پنجم بیماری و تشکر از تلاش همه عزیزان برای افزایش مراکز واکسیناسیون و همچنین افزایش سرعت عمل ؛ با توجه به اینکه جمعیت بالای 60 سال و استانهای جنوبی و جنوب شرقی بالای 50 سال به دلیل پوشش واکسیناسیون به حد قابل قبولی رسیده اند ، دیروز مراجعه کمتری به مراکز واکسیناسیون داشتیم.

بنابراین ، با توجه به تأمین و حمایت کافی از واکسن ها و همچنین توسعه مراکز تزریق در سراسر کشور ، که آمادگی تزریق بیش از پانصد هزار نفر در روز را دارند ، ارزش استفاده از این مراکز و واکسن ها در حداکثر ظرفیت را دارد. بنابراین ، انجام موارد زیر ضروری است:

– بلافاصله اعلام شود که از کلیه افراد بالای 60 سال که هنوز در سایت مراجعه نکرده و یا ثبت نام نکرده اند ، دعوت به ثبت نام و تبادل اعلامیه یا هر وسیله مناسب دیگر در سراسر کشور می شود.

برای این گروه سنی در استانهای بالای 50 سال تبلیغ کنید.

استانهایی که گروه سنی هدف آنها بیش از 60 سال است و آنهایی که بیش از 50 سال دارند با 75٪ گروه سنی هدف واکسینه شده ممکن است فردا برای جمعیت 60-58 ساله در استانهایی که گروه سنی هدف آنها بیش از 60 و 48-50 سال است ، آغاز شوند. در استانهایی که گروه سنی هدف آنها بیش از 50 سال است ، باید ثبت نام آغاز شود و واکسیناسیون این گروه باید با تغییر آغاز شود.

“خوشبختانه ، واکسن های کافی وجود دارد و همکاران می توانند یک جمعیت هدف جدید را محاسبه کرده و درخواست کنند واکسن سریع ارسال شود.”

تحریریه اخبار ما

مشی رسانه‌ای این سایت، تحلیلی - خبری است و اعضای تحریریه این مجموعه می‌کوشند از قالب ظاهری خبرها فراتر رفته و به زوایای پنهان و آشکار حوادث سرک بکشند و با کندوکاو بیشتر، ناگفته‌ها و وجوه نامکشوف وقایع و حوادث را بیابند.
دکمه بازگشت به بالا