بین الملل

سرای نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایلام‌ افتتاح شد/ دیدار صمیمانه دکتر طهرانچی با اساتید و کارکنان واحد ایلام

دکتر. محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در سفر یک روزه به استان ایلام امشب با حضور در یادواره شهدای گمنام دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایلام با اهدای گل و قرائت فاتحه حضور یافت. یک مقام عالی رتبه به مقام شامخ شهدای هشت سال دفاع مقدس ادای احترام کرد.

دکتر. طهرانچی سپس در نشستی صمیمانه با اعضای هیات علمی و کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایلام شرکت کرد.

وی در ابتدای این دیدار با اشاره به دیدار روز گذشته مقام معظم رهبری و جمعی از نخبگان جوان و استعدادهای برتر علمی گفت: در برخی کشورها با وجود اینکه اکثر دانشگاه ها خصوصی هستند اما بودجه های دولتی زیادی وجود دارد. اینکه دولت مسائل را برای دانشگاه تعریف می کند و اگر دانشگاه در حل آن مسائل پیشرفت کند بودجه ای به آن اختصاص می یابد. دانشگاه ها فکر کردن

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در خصوص شکل گیری و توسعه این دانشگاه در کشور گفت: دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان دانشگاهی مردمی با حمایت امام خمینی (ره) تأسیس شد و در ابتدا 40 سال توسعه کوچک را تجربه کرد. گام. و مایه افتخار کشور شد. واقعیت این است که اگر عزیزانشان به عضویت هیئت علمی و کارمند دانشگاه در نمی آمدند و به عنوان شریک یک NGO در این امر مهم شرکت نمی کردند، دانشگاه آزاد اسلامی تاسیس نمی شد.

دکتر. طهرانچی ادامه داد: افراد دانشگاه آزاد اسلامی اندازه ای درست کرده اند که وقتی مهمانان خارجی به این دانشگاه می آیند از آن اندازه متحیر می شوند.

وی با تاکید بر اینکه دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان یک دستگاه غیردولتی از حمایت دولت برخوردار نبود، گفت: هر نظام و دستگاهی علتی برای ایجاد و عاملی برای بقا دارد. بقای هر سیستمی مستلزم درک و پاسخگویی به توسعه فناوری جامعه است.

یکی از اعضای هیأت رئیسه دانشگاه آزاد اسلامی خاطرنشان کرد: از سال 1390 تاکنون اتفاقات عجیبی در دانشگاه آزاد اسلامی افتاده است به طوری که مدیران وقت این دانشگاه بدون توجه به میزان زاد و ولد در کشور پیش بینی کردند که جمعیت دانشجویی این دانشگاه به 1400 نفر خواهد رسید. در آن زمان با بررسی متولدین 18 سال گذشته به راحتی می توانستند جمعیت دانش آموزی آینده را تخمین بزنند، اما مسئولان وقت بدون توجه به تعداد ساکنان بخشنامه ای از سال 1390 تا 1395 صادر کردند که یک نفر به 50 کارمند و معلم می رسد. اعضا بودند. با این اقدام واحد دانشگاهی با 4 کارمند، 34 نیروی جدید استخدام کرد و اساساً توجهی به روند تحولات اجتماعی نشد.

طهرانچی تصریح کرد: زمانی که به دانشگاه آزاد اسلامی آمدم شرایط به گونه ای بود که پس از سه سال متوالی به دلیل نبود سیستم یکپارچه درآمد و پرداخت با وجود افزایش شهریه، درآمد دانشگاه کاهش یافت و آمار دقیقی از این موضوع وجود نداشت. مبلغ در سازمان مرکزی هیچ واحد بدهی و درآمدی وجود نداشت. برای مدیریت این وضعیت طرح یکپارچه سازی خزانه دانشگاه آزاد اسلامی را پیشنهاد کرده ایم تا بتوانیم اوضاع را کنترل کنیم تا به اعتبار دانشگاه لطمه ای وارد نشود.

وی افزود: پس از این اقدام نیاز به استقرار سامانه یکپارچه اطلاعاتی در دانشگاه آزاد اسلامی بود که برای رسیدن به این هدف سامانه های پژوهشی و آموزشی ایجاد شد. این امر منجر به افزایش شدید درآمد شهریه شد. این تنها از طریق ادغام شهریه ها اتفاق افتاد. با راه اندازی سامانه مدیریت یکپارچه داده ها در دانشگاه آزاد اسلامی، اهمیت مدرک دانشگاه آزاد اسلامی نیز افزایش یافته است چرا که دیگر امکان جعل مدرک دانشگاه آزاد اسلامی وجود ندارد.

وی افزود: علاوه بر این اقدامات، با تغییر شعار و شعار دانشگاه آزاد اسلامی، موفق به اصلاح روند کاهشی جمعیت دانشجویی این دانشگاه شدیم و خدا را شکر برای دومین سال متوالی شاهد افزایش ثبت نام دانشجویان.”

طهرانچی خاطرنشان کرد: برای اولین بار مجوز زمین را از هیات رئیسه مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی دریافت کردیم تا شرایط اسکان کارکنان و اساتید دانشگاه آزاد اسلامی با همکاری وزارت راه فراهم شود. ” و بانک شهرسازی و مسکن.همچنین با تامین سرمایه مکران، دانشگاه آزاد اسلامی از سال آینده سود سالانه خوبی دریافت می کند که نویدبخش بهبود وضعیت معیشتی اساتید و کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی است.

مدرس دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به تدوین سند تحول و تعالی این دانشگاه گفت: این سند دارای 70 هدف و دارای شاخص و مجموعه اقداماتی است که یکی از آنها ایجاد اطلس است. برنامه ریزی استانی

پس از این نشست دو ساعته، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی به نظرات، پیشنهادات و دغدغه های اساتید و کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایلام پاسخ داد.

افتتاح سالن نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایلام

دکتر دکتر در ادامه برنامه های سفر یک روزه خود به استان ایلام. طهرانچی تالار نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایلام را افتتاح کرد و از هسته ها و واحدهای فناور مستقر در این خانه نوآوری بازدید کرد.

تله سرومون برای کنترل آفات چوب خوار در مناطق جنگلی، دمپرهای مقاوم در برابر زلزله، سیستم آموزش و آزمایش مجازی، نخ نانو پلی استر اولتراسونیک، سیستم قفل ترموستاتیک برای تاسیسات گرمایشی و سرمایشی، سیستم ضد سرقت هوشمند از طریق پیرباکس، مدیریت سوکت هوشمند انرژی و نشت گاز و غیره از جمله دستاوردهای محققین و پژوهشگران هسته ها و واحدهای فناور مستقر در تالار نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایلام بود که با حضور دکتر دکتر طهرانچی.

انتهای پیام/ 4127

دکمه بازگشت به بالا