سلامت

دیربستری کردن، از عوامل مرگ و میر بیماران/ لزوم استفاده از سالن‌های ورزشی برای بستری کرونایی ها

معاون وزیر بهداشت ، دارو و آموزش پزشکی گفت: دانشگاه علوم پزشکی ایلام با استفاده از امکانات بهداشتی و درمانی جمعیت هلال احمر ، خانه بهبودی را برای پذیرش بیماران مبتلا به بیماری کرونا ویروس قلب در یکی از سالن های ورزشی استان ایجاد کرده است که می تواند نمونه باشد. استانها و مراکز علوم پزشکی.

به گزارش اخبار ما ، دکتر قاسم جان بابایی گفت: با افزایش تعداد بیماران سرپایی در بیمارستان ها و به دلیل محدود بودن زیرساخت ها ، ظرفیت پذیرش بیماران محدود است و در شرایط فعلی کرونا یکی از دلایل مرگ دیررس بیماران است.

وی گفت: ممکن است در بیمارستان ها تخت کافی نباشد یا امکان بستری در بیمارستان وجود نداشته باشد. “هرچه تأخیر در بیمارستان بستری شود ، میزان مرگ و میر بالاتر خواهد بود ، در حالی که هدف ما کاهش مرگ و میر است.” اینها بیماران هستند و تا آنجا که می توانیم بیماران مبتلا به شریان کرونا ویروس را در بیمارستان بستری کنیم ، قطعاً می توانیم تعداد مرگ ها را کاهش دهیم.

جان بابایی با تأکید بر اینکه برای طراحی و پذیرش بخش بیمارستان باید از ترمیم کننده ها در سالن های بدن سازی و آشیانه ها برای پذیرایی و پذیرش بیماران Covid 19 استفاده کنیم ، خاطرنشان کرد: دانشگاه علوم پزشکی ایلام با همکاری جمعیت هلال احمر خانه نقاهت خود را تأسیس کردند که برای پذیرش بیماران مبتلا به بیماری عروق کرونا ویروس قلب ایجاد شده است. بیماری قلبی در یکی از سالن های ورزشی استان که می تواند الگوی موفق و موثری برای سایر استانها و مراکز علوم پزشکی باشد.

معاون وزیر بهداشت ، دارو و آموزش پزشکی با بیان اینکه خانه نقاهت در استان ایلام با همکاری جمعیت هلال احمر به 40 تخت و تجهیزات و تجهیزات بیمارستانی با توجه به حریم خصوصی بیمار مجهز است ، گفت: به نظر من این خانه نقاهت برای بیماران مبتلا به بیماری کرونا ویروس قلب است. قلباً بسیار بهتر و موفق تر از صومعه هایی که با تعداد بیشتری تخت و در یک فضای کوچک تاسیس شده اند ، که متاسفانه مورد استقبال قرار نمی گیرد.

جان بابایی گفت: اگر از تجربه دانشگاه علوم پزشکی ایلام و جمعیت هلال احمر در ایجاد خانه بهبودی بیماران مبتلا به بیماری عروق کرونا ویروس قلب استفاده کنیم ، می توانیم شرایط مناسبی را برای پذیرش بیمار ایجاد کنیم اما این کار باید با همکاری شهرداری یا سازمان های دیگر انجام شود. وی صومعه هایی را در غرفه های جداگانه برپا داشت و برای حفظ حریم شخصی از چادرها استفاده می کرد.

وی گفت: در این صومعه ها که پزشکان و پرستاران مستقر هستند و خدمات پزشکی لازم را به بیماران ارائه می دهند ، مراکز سرپایی محسوب می شوند ، در واقع این بخش بیمارستان و کل فرآیند خدمات پزشکی بیماران است. مثل ارسال پرونده است.

معاون درمان وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی گفت: بیمارانی که به این دوره نقاهت ها آورده شده اند حال بدی ندارند.

وی افزود: این بیماران از مراکز درمانی شانزده ساعته ، کلینیک های تنفسی نزدیک بیمارستان ها و همچنین از اورژانس بیمارستان ها که شرایط حادی ندارند ، اما ممکن است در خانه شرایط حادی داشته باشند ، اما بهتر است در این خانه های نقاهت بستری شوند. به عنوان یک واحد سرپایی. معاون بهداشتی وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی تأکید کرد: اقدامات انجام شده در دانشگاه های علوم پزشکی برای حل مشکل کرونا از ظرفیت های خدمات بهداشتی هلال احمر و باسیا استفاده می کند و من از همکارانم می پرسم آیا دانشگاه های زیرساختی وجود دارد که نیازهای فعلی را برآورده نکنند برای بیماران بستری باید از این طرح برای ایجاد مراکز بهبودی و مراکز ورزشی استفاده کنند. این خانه های بهبودی باید دارای یک بیمارستان مشخص باشند و متخصصان و پزشکان عمومی که مقیم یا افراد دارای معلولیت هستند باید مسئولیت این مراکز را بر عهده بگیرند.

وی یادآور شد: در این کانواسلکوپ ها پزشکان موظف هستند صبح و عصر بیماران را ویزیت کنند ، در صورت امکان پزشکان یا پرستاران باتجربه خدمات پزشکی ارائه می دهند و در صورت بد بودن بیماران آنها را به بیمارستان منتقل می کنند

معاون وزیر بهداشت ، درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر همچنین گفت: بیمارستان لهستان که یک بخش بیمارستانی است ، توسط هلال احمر در ایلام مطابق با تمام استانداردها در کمترین زمان ممکن ظرف 72 ساعت تأسیس شد تا به بیماران مبتلا به کوید 19 کمک کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی جمعیت هلال احمر ؛ فرید مرادیان تأکید کرد: این بیمارستان صحرایی تمام شاخص های یک بخش بزرگ کامل از بیمارستان را دارد. مقامات وزارت بهداشت همچنین فرآیندهایی راجع به ویزیت بیمار ، اتصال بیماران با سیستم HIS و چگونگی ارائه خدمات خوب و مفید در تجارت دارند. و از طرف دیگر ، می تواند یک کار علمی و آموزشی باشد ، و حتی یک مانور بهداشتی اضطراری برای هلال احمر باشد ، که می تواند یک مدل عالی باشد.

انتهای پیام

تحریریه اخبار ما

مشی رسانه‌ای این سایت، تحلیلی - خبری است و اعضای تحریریه این مجموعه می‌کوشند از قالب ظاهری خبرها فراتر رفته و به زوایای پنهان و آشکار حوادث سرک بکشند و با کندوکاو بیشتر، ناگفته‌ها و وجوه نامکشوف وقایع و حوادث را بیابند.
دکمه بازگشت به بالا