سلامت

لزوم استفاده از دو ماسک برای مصونیت بیشتر در برابر کرونا

مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری های ایالات متحده (CDC) توصیه کرده است که پوشیدن ماسک پارچه ای علاوه بر ماسک جراحی ، به طور قابل توجهی محافظت در برابر ذرات معلق که باعث انتقال بیماری کرونا می شوند را افزایش می دهد.

به گزارش اخبار ما ، این مرکز نتایج تحقیقات خود در مورد انواع ماسک ها را در آزمایشگاه منتشر کرد که نشان می دهد ترکیب دو ماسک پارچه ای و جراحی به طور قابل توجهی خطر انتشار ویروس به دیگران یا قرار گرفتن در معرض ویروس را کاهش می دهد.

با توجه به توصیه های جدید این مرکز ، از مردم خواسته می شود ماسکی را انتخاب کنند که دارای سیم برای نگهداری صحیح بینی و بستن آن باشد. این سازمان به مردم توصیه می کند که تمام دهانه های احتمالی اطراف ماسک را ببندند.

این سازمان همچنین توصیه می کند از عبور هوای مستقیم (فیلتر نشده) از لبه های ماسک جلوگیری شود ، در صورت لزوم ، نوارهایی را به گوش گوش داده و دو طرف ماسک را با دست صاف کنید تا هوا از زیر آن عبور نکند.

وی گفت: “اگر از ماسک های حرفه ای N95 یا ماسکهایی با درجه محافظت یکسان استفاده می کنید ، دیگر لازم نیست ماسک بوم بر روی آنها بزنید.”

متخصصان می گویند پوشیدن ماسک پارچه ای روی ماسک جراحی باعث بسته شدن منافذ اطراف ماسک می شود که صاف بر روی صورت نمی نشیند.

طبق یک مطالعه CDC ، فقط 42٪ از ذرات سرفه مسدود شد که فقط یک ماسک جراحی در آزمایش های آزمایشگاهی استفاده شد. اما با افزودن ماسک پارچه ای ، 92.5٪ از ذرات آزاد شده در اثر سرفه مسدود شدند.

طبق این مطالعه ، ترکیب این دو ماسک همچنین باعث کاهش کل تماس با ذرات ساطع شده توسط افرادی که ماسک ندارند ، می شود. هنگامی که هر دو منبع مورد بررسی قرار گرفتند (در این مورد عروسک) دارای دو ماسک بود ، حفاظت از این ذرات به 96.4٪ رسید.

به گزارش بی بی سی ، دکتر جان بروکس ، محقق ارشد پزشکی و یکی از نویسندگان تحقیق جدید ، گفت: “مطالعات خانه های پکن ، یک آرایشگاه در میسوری و پروازهای گوام نشان داده است که” استفاده از هر ماسکی بهتر از پوشیدنش “”

وی گفت: استفاده از ماسک باعث کاهش شیوع ویروس می شود و در جوامعی که پوشاندن آن اجباری است ، میزان بروز آن کمتر است.

انتهای پیام

تحریریه اخبار ما

مشی رسانه‌ای این سایت، تحلیلی - خبری است و اعضای تحریریه این مجموعه می‌کوشند از قالب ظاهری خبرها فراتر رفته و به زوایای پنهان و آشکار حوادث سرک بکشند و با کندوکاو بیشتر، ناگفته‌ها و وجوه نامکشوف وقایع و حوادث را بیابند.
دکمه بازگشت به بالا