سلامت

لزوم توسعه کلینیک‌های سرپایی و بستری موقت استان‌ها/کاهش ۳ ساله سن واکسیناسیون

وزیر بهداشت در نامه ای به سران دانشگاه های علوم پزشکی کشور دستورالعمل برخورد با کرون در پیک پنجم و تشدید اجرای طرح شهید سلیمانی را صادر کرد.

به گزارش اخبار ما ، در متن نامه ، دکتر سعید نمکی خطاب به روسای دانشگاه های علوم پزشکی اظهار داشت:

1- بزرگترین عامل ایجاد موج جدید عدم توجه به پروتکل ها و عادی سازی وضعیت در سراسر کشور بود. در مکاتبات مکرر در مورد آن هشدار دادم و از روسای محترم دانشگاهها و دانشکده های پزشکی خواستم که به طور منظم هفتگی و روزانه فکر کنند. هر گونه انصراف و مقاومت در برابر نقض پروتکل بدون شک وضعیت را بدتر خواهد کرد. بنابراین ، با استفاده از ظرفیت های همکاران ما در Basia ، نظارت بر اجرای مراحل اولین ماموریت همکاران ما در کل کشور است.

2- مراکز بستری سرپایی و موقت توانسته اند وخامت بیماران و نیاز به تخت در موج چهارم و همچنین موج جدید را به میزان قابل توجهی کاهش دهند ، بنابراین توسعه این مراکز از ظرفیت نیروهای مسلح ، شهرداری ها و سایر وسایل. لازم است تعداد بیمارستانهای سرپایی و موقت استان و برنامه توسعه آنها تا پایان ساعت کاری شنبه شنبه 23 مردادماه سال جاری اعلام شود.

همچنین ، به وضوح بیان کنید که تزریق به موقع یک داروی ضد ویروسی تزریقی تا چه حدی بار بیماران را بستری کرده است.

3- افزایش آزمایشات و قرنطینه اجباری از روز اول در مکاتبات مختلف ذکر شده است و در مرحله جدیدی با کمک همکاران بصیا ادامه خواهد یافت. آمادگی برای آزمایش از طریق کمیته پس انداز ارزی ادامه خواهد یافت.

4- در صورت نیاز به اکسیژن بیشتر ، این امر باید فوراً اعلام شود. معاون درمان و هیات مدیره پس انداز ارزی آماده دریافت نیازها در قالب اردوی 24 ساعته برای تامین اکسیژن و سایر ملزومات است.

5. نمایندگان معتبر درمان ، غذا و دارو در سراسر کشور موظفند استفاده از داروهای ضد ویروسی و سایر داروهای گران قیمت ، مانند آنتی بادی های مونوکلونال تجویز شده را فقط در مراکز بیمارستانی کنترل کنند. علاوه بر هزینه ها ، مصرف بی رویه و کنترل نشده می تواند عوارض جانبی دیگری نیز داشته باشد که قابل توجه است.

6- تسریع تزریق واکسن با تلاش عزیزان افزایش می یابد ، بنابراین با توجه به سرعت تحویل واکسن ، همه استان ها می توانند علاوه بر تداوم واکسیناسیون گروه های هدف قبلی ، سن واکسیناسیون را تا سه سال کاهش دهند و همچنین پرخطر باشند. مشاغل تعیین شده برای ثبت نام و واکسیناسیون افزودن گروههای جدید باید با افزایش مراکز ادغام و استفاده از ظرفیت گروههای واکسیناسیون و حمایت از نزدیکترین پایگاه ، هلال احمر ، دانشجویان پزشکی ، نیروهای مسلح ، شهرداریها ، سازمانهای مردم نهاد و ظرفیتهای موجود در جوامع حرفه ای و اجتماعی برای جلوگیری از ازدحام در مراکز

من موفقیت عزیزانم را مدیون خدای متعال می دانم ».

انتهای پیام

تحریریه اخبار ما

مشی رسانه‌ای این سایت، تحلیلی - خبری است و اعضای تحریریه این مجموعه می‌کوشند از قالب ظاهری خبرها فراتر رفته و به زوایای پنهان و آشکار حوادث سرک بکشند و با کندوکاو بیشتر، ناگفته‌ها و وجوه نامکشوف وقایع و حوادث را بیابند.
دکمه بازگشت به بالا