رویدادها

سامانه سماح تنها مرجع رسمی ثبت نام زائران اربعین است

اخبار ما/البرز  رئیس پلیس فتای البرز گفت: سامانه سماح تنها مرجع رسمی برای ثبت نام زائران اربعین بوده و کاربران برای ثبت نام فقط از طریق این سامانه اقدام کنند.

به گزارش اخبار ما، سرهنگ رسول جلیلیان اظهار کرد: زائران برای ثبت نام فقط از طریق سامانه سماح به آدرس samah.haj.ir مراجعه کرده و از ارائه مدارک هویتی از قبیل گذرنامه به افراد غیرمسئول خودداری کرده یا اسکن آن به سایت‌های غیرمجاز ارسال نشود.

وی اضافه کرد: اکنون کلاهبرداران با ارسال پیام با تبلیغات اغوا کننده، مشتاقان پیاده روی اربعین را به لینک های آلوده، هدایت و حساب‌های آنها را خالی می کنند.

وی فعالیت سایت‌های جعلی را یکی از مهمترین شگردهای مجرمانه دانست که در این ایام صورت می گیرد و عدم آگاهی برخی کاربران، فرصت جدیدی را برای مجرمان فراهم خواهد کرد.

سرهنگ جلیلیان خاطرنشان کرد: کاربران هنگام پرداخت هزینه به صورت اینترنتی، نکات ایمنی را رعایت و حتی الامکان از مکان‌های مورد اعتماد برای ثبت نام و پرداخت‌های اینترنتی استفاده کنند.

این مقام انتظامی افزود: مجرمان با طراحی سایت‌های شبیه سایت‌های اصلی که درگاه بانکی جعلی نیز دارد اقدام به سرقت اطلاعات کارت بانکی افراد کرده و برای اخذ اطلاعات حساب شهروندان مثل رمز عبور و اطلاعات بانکی، کاربران را به صفحات جعلی “فیشینگ” می کشانند.

رئیس پلیس فتای استان البرز تاکید کرد: کاربران در صورت اطلاع از این‌گونه موارد بلافاصله مراتب را از طریق تماس با شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ به مرکز فوریت‌های سایبری پلیس فتا اعلام کنند.

انتهای پیام

تیم خبری مطالب حوادث

نویسنده حوادث با استعداد در ارائه دیدگاه‌های متنوع هستم. از طریق بررسی مختلف زوایای رویدادها، برای خوانندگان دیدگاه جدیدی را به ارمغان می‌آورم.
دکمه بازگشت به بالا