بین الملل

واکنش روسیه به گزارش برلین درباره ناوالنی/ مرکل: جهان منتظر توضیح است

سخنگوی کرملین آمادگی مسکو را برای همکاری کامل با برلین به منظور روشن شدن وضعیت الکسی ناوالنی اعلام کرد. وزارت خارجه روسیه نیز بیانیه برلین درباره ناوالنی را بی اساس خواند. مرکل همچنین در مورد گزارش های مسمومیت با ناوالنی نوویچوک اظهار نظر کرد.

به گزارش اخبار ما ، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک ، کرملین گفت روسیه آماده است تا برای روشن شدن وضعیت الکسی ناوالنی ، تماس کامل با آلمان برقرار کند ، اما برلین هنوز به درخواست رسمی مسکو که قبلاً ارسال شده بود ، پاسخ نداده است.

دیمیتری پسکوف سخنگوی کرملین به خبرنگاران گفت: “به طور کلی ، ما تأیید می کنیم که برای تعامل کامل و تبادل اطلاعات در مورد این موضوع با آلمان آماده هستیم.”

پسکوف در پاسخ به این سال که واکنش کرملین نسبت به بیانیه در برلین چگونه است ، گفت: “در حال حاضر ، ما نمی توانیم جواب دقیق بیانیه بدهیم.

سخنگوی کرملین گفت: “قبل از انتقال بیمار به برلین ، مطابق با تمام استانداردهای بین المللی ، یک سری آزمایشات در کشور ما انجام شده و هیچ ماده سمی مشخص نشده است.

وی گفت: “دادستانی ارشد روسیه درخواست رسمی را به آلمانی ها ارسال كرده و امیدوار است كه پاسخی رسمی بدست آورد. پزشكان ما نیز به طور رسمی پیشنهاد تبادل اطلاعات را داده اند و متأسفانه هنوز پاسخی از همتایان آلمانی خود دریافت نكرده اند.” “

وزارت امور خارجه روسیه همچنین گفت بیانیه در برلین در مورد وضعیت الکسی ناوالنی سیاستمدار روسی بی اساس است و باعث ایجاد حس دژاوو می شود.

به گزارش اسپوتنیک ، این را سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه ماریا زاخاروا توضیح داد.

زاهارووا گفت: “به نظر می رسد ما به زمانهایی که می خواهیم ترک کنیم ، صادقانه می گوییم ، زمان اظهارات بی اساس و فقدان واقعیت هنگام بحث در مورد مسائل جدی برمی گردیم.” “ما می خواستیم این دوره برنگردد ، اما من فکر می کنم حس دژاوو یا آشنایی داریم.”

از سوی دیگر ، صدراعظم آلمان گزارشات مسمومیت ناوالنی با سم نوویچوک را ناامیدکننده خواند.

به گزارش اسپوتنیک ، آنگلا مرکل صدراعظم آلمان اطلاعات مربوط به “اقدام به مسمومیت” الکسی ناوالنی وبلاگ نویس روسی را نگران کننده خواند.

“این اطلاعات ناامیدکننده در مورد مسمومیت به قصد کشتن است. الکسی ناوالنی توسط یک ماده شیمیایی عصبی از گروه Novichuk مورد حمله قرار گرفت. بدون شک سم در تجزیه و تحلیل کشف شد.” ناوالنی قربانی این جنایت بود. او نیاز داشت که ساکت شود. من این را به نیابت از دولت آلمان به شدت محکوم می کنم. “

مرکل به خبرنگاران گفت: “در نیمه دوم روز ، سفارت روسیه در مورد نتایج تحقیقات به وزارت امور خارجه روسیه گزارش داد. ما انتظار داریم که دولت روسیه توضیح دهد که چه اتفاقی افتاده است. س difficultالات دشواری وجود دارد که فقط دولت روسیه می تواند انجام دهد.” او باید پاسخ دهد. “

به گفته وی ، سرنوشت ناوالنی توجه جهانیان را به خود جلب کرد.

وی افزود: “جهان در انتظار پاسخ است.”

انتهای پیام

تحریریه اخبار ما

مشی رسانه‌ای این سایت، تحلیلی - خبری است و اعضای تحریریه این مجموعه می‌کوشند از قالب ظاهری خبرها فراتر رفته و به زوایای پنهان و آشکار حوادث سرک بکشند و با کندوکاو بیشتر، ناگفته‌ها و وجوه نامکشوف وقایع و حوادث را بیابند.
دکمه بازگشت به بالا