اقتصادی

محدودیت‌های جدید و منطقه‌ای در تهران، از شنبه

معاون مرکز محیط زیست و بهداشت حرفه ای وزارت بهداشت از محدودیت های جدید و منطقه ای در تهران روز شنبه (19 تیر) خبر داد.

به گزارش اخبار ما ، محسن فرهادی وقتی صحبت از محدودیت هایی خواهد شد که از روز شنبه در تهران اعمال می شود ، گفت: “طبق تصمیم ستاد ملی کرونا ، محدودیت های تحمیل شده منطقه ای شده است. مانند آغاز بیماری همه گیر کرونا ، این محدودیت به این معنی نیست. اگر در جایی درخواست کنید ، به معنای آن است که در سطح ملی اعمال کنید.

وی اضافه کرد: اعمال محدودیت در شهر تهران حساس تر است ، زیرا این کلانشهر دارای مراکز تجاری ، اداری و سایر مراکز می باشد. جلسات از روز شنبه ممنوع شده است. کارمندان ادارات و ادارات دولتی نیز به عنوان یک سوم کارگران ارتباط از راه دور و دو سوم در محل کار مشغول به کار هستند. استخرهای سرپوشیده ، کلوپهای ورزشی و ورزشهای پرطرفدار مانند کشتی ، کاراته ، جودو و غیره. ممنوع است. در ورزش های تیمی ، فقط لیگ برتر به دلیل حساسیت خاصی که دارد ، مجبور است مسابقات را مطابق با پروتکل های بهداشتی برگزار کند.

فرهادی در خصوص فعالیت های باشگاه های بدن سازی ، گفت: “فعالیت این باشگاه ها نیاز به تأیید کمیسر ورزشی مناسب در وزارت ورزش دارد ، یعنی باید تأیید شود که این باشگاه مناسب شرایط تهویه و تمرینات فردی را دارد و از فاصله اجتماعی رعایت می شود.”

وی در مورد سایر محدودیت ها توضیح داد: برگزاری مراسم ها و همایش های اجتماعی ، فرهنگی ، مذهبی ، مدارس شبانه روزی ، کافه ها ، کافه ها ، چایخانه ها به ویژه با تهیه محصولات دخانی ، باغ وحش و پارک های تفریحی ، مراکز تفریحی آب و استخرهای سرپوشیده ، کلوپ های ورزشی سرپوشیده از روز شنبه. آنها در تهران زندانی هستند.

در مورد نظارت بر مراکز ، وی خاطرنشان کرد: در این مورد ، تصمیم ستاد ملی کورونا هفته گذشته حاکی از آن است که کلیه آژانسها و سازمانهای درگیر مسئولیت نظارت در مناطق خود را بر عهده دارند. به ویژه در تهران ، اتاق اتحادیه های صنفی مسئولیت نظارت اولیه را بر عهده دارند. همچنین وزارت ورزش مسئولیت باشگاه های ورزشی را بر عهده دارد ، شهرداری تهران مسئولیت متروها و اتوبوس ها را بر عهده دارد و نظارت بسیار خوبی از طرف وزارت بهداشت وجود دارد. دانشگاه های علوم پزشکی نیز باید از مناطق تحت پوشش به ستاد ملی کرونا گزارش دهند.

وی درباره ادامه یا متوقف کردن انجام ارزیابی های بهداشتی در سطح پیش دبستانی گفت: “من فکر می کنم آموزش غربالگری غربالگری برای این کودکان مانند تست SAMPAD لغو شده است.”

فرهادی ادامه داد: تاکنون هیچ سندی نداریم مبنی بر اینکه ویروس کورنا از طریق غذا منتقل می شود ، اما نکته مهم این است که فردی که در خدمت و تهیه غذا است می تواند باعث آلودگی مواد غذایی شود ؛ بنابراین هدف ما از محدود کردن واحدهای تحویل غذا در تعریف شده است. دو بخش ؛ اولی این است که ما در کافه ها و امثال اینها تجمعی نداریم و دوم این که غذا در فضای باز مجاز است تا زمانی که شرایط دوباره گرم کردن غذا فراهم شود.

انتهای پیام

تحریریه اخبار ما

مشی رسانه‌ای این سایت، تحلیلی - خبری است و اعضای تحریریه این مجموعه می‌کوشند از قالب ظاهری خبرها فراتر رفته و به زوایای پنهان و آشکار حوادث سرک بکشند و با کندوکاو بیشتر، ناگفته‌ها و وجوه نامکشوف وقایع و حوادث را بیابند.
دکمه بازگشت به بالا