سلامت

محل قرار گرفتن ماسک روی صورت از جنس آن مهمتر است

این تیم دریافتند که استفاده از چندین لایه و ترکیب بافت ها و پارچه های مختلف می تواند به فیلتر بهتر کمک کند ، اما عدم کفایت ماسک (از نظر موقعیت صورت) می تواند همه چیز را خراب کند. این تحقیق روی چندین پارچه از جمله پنبه ، ابریشم ، نوعی پارچه ابریشمی ، فلانل ، الیاف مصنوعی و تاشو انجام شده است.

آنها دریافتند که استفاده از چندین پارچه مختلف می تواند محافظت قابل توجهی در برابر ذرات آئروسل ایجاد کند.

در خانه ماسک درست کنید

آنها آزمایش را مطابق شکل فوق انجام دادند ، پارچه را روی یک لوله پی وی سی قرار دادند ، هوای عبور از داخل آن را آزمایش کردند و طیف گسترده ای از ذرات را اندازه گرفتند ، از 10 نانومتر تا 10 میکرومتر. اگر چنین باشد ذرات ویروس کرونا بین 80 تا 120 نانومتر قطر دارند.

سرانجام دریافتند که پارچه های پیچیده ای از قبیل پارچه ابریشمی یا فلنل پارچه ای قادر به تصفیه 80 درصد ذرات کوچکتر از 300 نانومتر و 90 درصد ذرات بزرگتر از 300 نانومتر هستند.

اما در صورت عدم استفاده صحیح از ماسک ، تمام این دستاوردها بی فایده خواهد بود. در قسمت دوم آزمایش خود ، سوراخ هایی در ماسک ایجاد کردند زیرا نتایج خوشایند نبود. این مطالعه نشان داد که وجود شکاف ها و سوراخ های موجود در ماسک (استفاده نادرست از ماسک) می تواند تا حدود 60٪ اثر ماسک را کاهش دهد.

sciencealert.com

2121

تحریریه اخبار ما

مشی رسانه‌ای این سایت، تحلیلی - خبری است و اعضای تحریریه این مجموعه می‌کوشند از قالب ظاهری خبرها فراتر رفته و به زوایای پنهان و آشکار حوادث سرک بکشند و با کندوکاو بیشتر، ناگفته‌ها و وجوه نامکشوف وقایع و حوادث را بیابند.
دکمه بازگشت به بالا