بین الملل

مقاومت تهدید کرد/ آماده‌باش رژیم صهیونیستی برای حملات راکتی از غزه

پس از تهدیدهای گروه‌های مقاومت فلسطین به گرفتن انتقام جنایت یکشنبه شب در جنین، ارتش رژیم صهیونیستی درصدد آماده شدن برای دفع حملات موشکی از نوار غزه است.

به گزارش اخبار ما، به نقل از خبرگزاری سما، ارتش رژیم صهیونیستی در این باره اعلام کرده است که برای حملات موشکی احتمالی از نوار غزه درپی شهادت سه مبارز فلسطینی در نزدیکی جنین آماده می‌شود.

در همین راستا، منابع عبری اعلام کردند که ارتش رژیم صهیونیستی سامانه‌های پدافند هوایی «گنبد آهنین» در شهرهای «اسدود»، «عسقلان» و «سدیروت» را در حالت آماده باش قرار داده است.

ارتش رژیم صهیونیستی پس از آن اعلام آماده‌باش کرده است که گروه‌های مقاومت فلسطین اعلام کردند رژیم اشغالگر نمی‌تواند از متحمل شدن هزینه جنایاتش فرار کند و ملت فلسطین و مقاومت آن نخواهند گذاشت این جنایت دشمن بدون پاسخ بماند.

حازم قاسم، سخنگوی جنبش حماس اعلام کرد، دشمن صهیونیستی با ترور سه تن از مردم فلسطین در جنین جنایت جدیدی را مرتکب شد که این به منزله تشدید تجاوزها و تروریسم مداوم آن علیه مردم ما است.

وی افزود، اشغالگر از پرداخت بهای جنایت‌هایش رهایی نخواهد یافت چرا که مردم فلسطین و مقاومت قهرمان آن نمی‌گذارند اشغالگر دست به تجاوزی بزند؛ بدون آنکه بهایش را پرداخته باشد.

این عضو حماس افزود: این خون‌های پاک به منزله بنزینی برای تشدید اقدامات شهادت طلبانه و ادامه این انتفاضه و انقلاب بزرگ است و اراده مردم ما آنقدر محکم است که با جنایت‌های اشغالگر در هم نخواهد شکست.

حازم قاسم خاطرنشان کرد، این تشدید تنش از سوی دشمن صهیونیستی که مردم ما و مقدساتش را هدف قرار می‌دهد تاکیدی بر لزوم اقدام جدی برای تدوین یک طرح ملی عملیاتی جهت رویارویی با اشغالگران و پیوستن همگان در برنامه رویارویی با تروریسم دولت شهرک‌نشین‌ها است.

طارق سلمی، سخنگوی رسانه‌ای جنبش جهاد اسلامی فلسطین نیز در این باره گفت: جنایت دشمن در جنین تجاوز به تمام ملت فلسطین است.

وی افزود: دشمن به زودی متوجه خواهد شد که حماقت‌ها و رویکرد تروریستی‌اش با پاسخ قاطع مقاومت مواجه خواهد شد و گردان‌های القدس هرگز از خون مجاهدان و رهبران خود چشم پوشی نخواهد کرد.

سلمی تاکید کرد: مقاومت، راه و رویکرد ملت فلسطین است و مقاومت هرگز در اثر جنایات دشمن ضعیف نخواهد شد، بلکه بر قدرت، عزم و اراده خود برای ادامه مبارزه و تقابل می‌افزاید.

جنبش مجاهدین فلسطین نیز در بیانیه‌ای تأیید کرد که ترور ناجوانمردانه مبارزان مقاومت در جنین بدون مجازات از سوی ملت فلسطین باقی نخواهد ماند و خون آنها نماد پیروزی و آزادی خواهد بود.

این جنبش همچنین خواستار تشدید مقاومت و رویارویی در سراسر سرزمین‌های فلسطینی و واکنش سریع به جنایات رژیم اشغالگر شد.

کمیته‌های مقاومت مردمی فلسطین هم از اهالی کرانه باختری خواست تا درگیری با دشمن را تشدید کنند و در حیاط خلوت این رژیم به آن حمله کرده و به ارتش و شهرک نشینان جنایتکار آن خسارات وارد کنند.

کمیته‌های مقاومت مردمی در بیانیه‌ای آورده است: ترور رزمندگان مقاومت تا شکست و اخراج دشمن از سراسر خاک فلسطین، آنان را از ادامه راه منصرف نخواهد کرد.

در همین راستا، تیپ جنین- گردان‌های القدس نیز در بیانیه‌ای در این باره تاکید کرد: ترور ناجوانمردانه که قهرمانان مجاهد ما را هدف قرار داد، عزم مجاهدان قهرمان ما را که انتقام خون شهدا را خواهند گرفت و راه و مسیر خود را در مبارزه با دشمن ادامه خواهند داد، خدشه دار نخواهد کرد.

تیپ جنین در این بیانیه آورده است: دشمن بداند که خون شهدا راه را برای ما روشن می‌کند و مقاومت و در سراسر فلسطین اشغالی و تداوم قیام مسلحانه را تشدید می‌کند.

تیپ جنین در ادامه این بیانیه به رهبری رژیم صهیونیستی هشدار داد و تاکید کرد: آخرین پیام ما به رهبری دشمن که می‌خواهد جبهه داخلی ما را هدف قرار دهد، این است که عذاب خدا ممکن است به واسطه بادها یا از جانب نیروهای تیپ جنین بر سر آن نازل شود و این دور نخواهد بود.

نیروهای ویژه ارتش رژیم صهیونیستی عصر یکشنبه خودرویی را در نزدیکی میدان عرابه در جنوب جنین به گلوله بستند.

سرنشینان این خودرو سه مبارز فلسطینی بودند که هر سه نفر به شهادت رسیدند. ارتش رژیم صهیونیستی مدعی شده که این افراد در حال برنامه ریزی برای اجرای یک عملیات ضدصهیونیستی بودند.

ارتش و شاباک در بیانیه‌ای مشترک اعلام کردند که یکی از این افراد نایف ابو صویص بوده که از فرماندهان گردان جنین است.

علاوه بر ابو صویص دو نفر دیگر از همراهان او به شهادت رسیدند. دو شهید دیگر لوی ابو ناعسه و براء احمد القرم اعلام شده‌اند.

انتهای پیام

تیم تحریریه مقالات بین المللی

تحلیل‌گر خبری بین‌المللی با تمرکز بر رویدادهای داغ جهانی. به شما اخبار روز را با نگاهی بی‌طرف و با تحلیل‌های کارشناسی ارائه می‌دهم. با دسترسی به منابع قوی، اطلاعاتی دقیق و جامع را به شما می‌رسانم.
دکمه بازگشت به بالا