برترینهای کسب و کارعمومی

موارد استفاده از سشوار دیواری

یکی از دردسرهای بعد از استحمام و جستجوی سر، شنا کردن یا هرگونه تماس مو با آب، خشک کردن سریع و بهینه موها می باشد. این موضوع برای خانمها که از موهای بلندتر و متراکم تری برخوردارند، مساله بزرگتری است.از این رو برای افراد اهمیت دارد وقتی به سشوار شخصی خود دسترسی ندارند، به عنوان مثال در هتلها و اقامتگاهها، و یا استخرها، سشواری جمع و جور و در عین حال با کارایی بالا، در دسترسشان باشد. سشوار به عنوان یکی از مهمترین تجهیزات رفاهی، نقش پررنگی در زندگی اغلب اشخاص و برخی مشاغل ایفا نموده است.

بسیاری از خانمها و آقایان جهت خشک کردن سریع موهای خود، از سشوار استفاده می کنند. در برخی اماکن نظیر سالنهای آرایشی و استخرها، سشوار جزء لاینفک آن کسب و کار بحساب می آید. همچنین در اغلب هتلها و اقامتگاههایی که به دنبال افزایش حداکثری رضایت مشتری و متمایز بودن هستند، سشوار دیواری در تک تک اتاقها نصب شده است.درخصوص انتخاب سشوار آنچه که در درجه اول اهمیت قرار دارد، قدرت بالای موتور، سبکی و چندمنظوره بودن آن است. برخی سشوارها در عین حال که بسیار سنگین هستند، قدرت لازم را برای خشک کردن مو نداشته و باعث خستگی دست و نارضایتی کاربر می شوند.

سشوار هتلی یا سشوار دیواری

سشوارهای هتلی، دقیقاً در پاسخ به چنین تقاضایی به بازار عرضه گردیده اند. این سشوارها براحتی بر روی دیوار نصب شده و سبک و جمع و جور هستند. بسرعت موها را خشک نموده و به گونه ای ساخته شده اند که در مقابل آب و رطوبت، مقاوم باشند.از سوی دیگر در مشاغلی مانند آرایشگری، سشوار به عنوان ابزار کار می بایست در دسترس هریک از صندلی ها باشد. از این رو سشوارهای هتلی و دیواری کوچک، گزینه مناسبتری برای این نوع مشاغل به حساب می آیند.بدنه سشوارهای هتلی سفید و مشکی شیدور، دارای سوکت بوده که قابلیت تبدیل برق ۲۲۰ ولت به ۱۱۰ ولت را دارد.با توجه به اینکه لوازم الکتریکی نظیر ریش تراش برای اغلب مسافران غیر ایرانی با ولتاژ پایین کار می کند، سوکت سشوار هتلی شیدور، قابلیت استفاده از این لوازم را برای مسافران خارجی فراهم می سازد.

از جمله ویژگی های دیگر سشوار هتلی دکمه فشاری آن است. این بدان معنا است که در صورت جدا شدن سشوار از دست کاربر و سقوط، فشار انگشت روی دکمه برداشته شده و دستگاه بلافاصله خاموش می شود. در نتیجه، احتمال آسیب به دستگاه در صورت برخورد به زمین بسیار کاهش می یابد.البته لازم به ذکر است سشوار هتلی سوکت دار مجهز به سیم انعطاف پذیر نیز می باشد. این سیم حالت فنری داشته و باعث می شود از یکسو هنگام سقوط، به سشوار آسیبی نرسد و از سوی دیگر، در استفاده درازمدت مستهلک و دچار قطعی نشود.

ویژگی های سشوار برای مکان های ورزشی و هتل ها

گستردگی سشوارهای مختلف کمک می کند تا از بین مدل های متفاوت بهترین آنها را انتخاب کنیم. ویژگی‌های خاصی وجود دارد که باعث می‌شود یک سشوار برای استفاده در یک مرکز ورزشی وهتل ها مناسب باشد.

 

که این موارد عبارتند از: باتوجه به اینکه سالن های ورزشی وهتل ها شلوغ هستند، بهتر است سشوار بادوام باشد. اگر قرار است سشوار شما در نزدیکی آب (شیر آب، سینک یا دوش) نصب شود، به دلیل احتمال زنگ زدن سشوار، از سشوارهایی از جنس فولاد ضد زنگ استفاده نکنید.

در عوض، یک مدل پلاستیکی را انتخاب کنید که در اثر رطوبت موجود در هوا آسیب نمی‌بیند. سشوارهای دیواری برای مراکز تفریحی ورزشی بسیار میتواند قابل استفاده باشد در واقع یکی از مزایای استفاده از سشوارهای دیواری اینست  در هنگام استفاده فرد می تواند خود را درون آینه مشاهده و از آن استفاده کند.همچنین یکی دیگر از مزایای استفاده از سشوارهای دیواری اینست که همچنین آسایش خاطر نیز فراهم می‌آورد زیرا احتمال وقوع خرابکاری و دزدی در صورتی که به طور ایمن روی دیوار نصب شود، بسیار کم است.

سشوار هتل ها

بسیاری از مردم به صورت روزانه عادت به استحمام وهمچنین خشک کردن موهای خود دارند. به ویژه در فصل سرما کاربرد آن بیشتر و بیشتر بوده و افراد از نسشتن باموهای خیس اجتناب می کنند.جالب است بدانید سشوار برای اولین بار در دهه ۱۹۲۰ بفروش رفت. در ابتدا استفاده از آن خطرناک بود به گونه ای که با انداختن سشوار در وان و آب باعث برق گرفتگی می شد.

اما امروزه با پیشرفت علم وتکنولوژی، سشوارها را برای جلوگیری از خطر برق گرفتگی و یا حتی به زمین افتادن وشکستگی بر روی دیوار کنار آینه نصب و از آن استفاده می کند.این اقدام بیشتر توسط هتل ها صورت می گیرد که بسیار مفید بوده و به کیفیت هتل ورضایت مردم می پردازد. برند وکیفیت سشوار در هتل اهمیت بالایی دارند زیرا باید در مدت زمان زیادی به فعالیت پرداخته و دچار افت کارایی نشوند

اساس کارکرد سشوارهای دیواری

اساس کارکرد سشوارهای دیواری هتل ها دارای مفهومی ساده است. در این سشوارها هوای خنک به سمت المنت رفته و به دلیل وجود المنت گرم کننده هوا گرم شده و به بیرون دمیده می شود.

انواع سشوارها

سشوار یونی

سشوار سرامیکی یا چینی

سشوار تورمالین

سشوار تیتانیومی

سشوار یونی:

سشوارهای یونی می توانند ترکیبی از سرامیک، تیتانیوم یا تورمالین باشند. این سشوار هتل در زمان صرفه جویی می کنند زیرا به خشک شدن سریع مو کمک می کنند. سشوار یونی بار منفی تولید و باعث می شود که مولکول های آب شکسته تا رطوبت مو خشک شود. سشوارهای یونی برای حالت دادن مناسب نیستند، به موهای شما حجم نمی دهند. این سشوارها برای موهای نازک و کوتاه مناسب نیستند

سشوار سرامیکی:

این مدل سشوار با سشوار مدل یونی متفاوت است.در سشوارهای سرامیکی مواد گرمایشی از خاک رس سرامیکی یا مواد چینی ساخته می شود. مواد سرامیکی گرمای یکنواختی را فراهم می کند به طوری که سشوارهای سرامیکی به موهای شما آسیب نمی رسانند.

این سشوارها گرمای مادون قرمز را ساطع و به ساقه موهای شما نقوذ کرده یا رطوبت موجود در مو را خشک کند. مزیت این سشوار در این است که خیلی سریع گرم شده و گرمای یکنواختی را به موهای شما منتقل می کند.در سشوارهای سرامیکی، خاک رس سرامیکی به طور کلی روی هر یک از قسمت های داخلی سشوار هتل استفاده می شود، برخی از سشوارها از عنصر گرمایش سرامیکی استفاده می کنند. گرمای تشکیل شده در خشک کن به دلیل خاک رس سرامیکی یکنواخت می شود.

سشوار سرامیکی دیواری درون هتل ها هم برای حالت دادن به مو و هم خشک کردن هرنوع مویی مناسب است و باعث براق تر شدن وصاف شدن آن. می شود. موهارا همچنین ابریشمی کرده به همین علت کسانیکه مرتب موهای خودرا با سشوار خشک می کنند بهتر است از نوع سرامیکی آن استفاده کنند.

سشوار تورمالین:

این مدل تکنولوژی یکی دیگر از فناوری های مورد استفاده در سشوار دیواری هتل هاست. تورمالین یک ماده معدنی چند رنگ است که اساساً یک سنگ قیمتی است. تورمالین یک کانی پیروالکتریک و پیزوالکتریک است، به طوری که وقتی نیرویی به این کانی وارد شود، بار الکتریکی ایجاد می کند. تورمالین دارای هم یون های باردار منفی و هم از خود گرمای مادون قرمز ساطع می کند.می توان از معدنی تورمالین در ساخت سشوار یونی قوی یا سشوار مادون قرمز استفاده کرد. این سشوارها به نسبت سایر سشوارهای هتلی دیواری یونی و یا سرامیکی موثرتر و سریع ترند یعنی در مدت زمان کمتری باعث خشک شدن مو می شوند.

سشوارهای تورمالین سشوار ایمن‌تری هستند، این سشوارها گرما را بسیار ملایم و یکسان تولید می‌کنند، به طوری که موها از گرما ایمن می‌شوند و کمتر آسیب می‌بینند. این سشوارها ۵۰ درصد سریع تر ازسشوارهای یونی و سرامیکی بوده و برای موهای ضخیم و وز بهترین گزینه به حساب می آیند. به طوریکه برای موهای نازک و کوتاه چندان مناسب و مورد قبول نخواهند بود.

سشوار تیتانیومی:

این مدل سشوار نوع دیگری از سشوارهای دیواری هتل ها می باشد که دارای المنت حرارتی بوده که از فلز تیتانیوم ساخته شده است.این سشوارها بسیار سریع تر از سشوارهای مدل یونی، سرامیکی و یا تورمالینی بوده به گونه ای که برای موهای نازک وکوچک ایمن و مناسب نمی باشند، زیرا دمای حرارت تولید شده از این سشوار ممکن است به موهای شما آسیب برساند. سشوارهای تیتانیومی جزو سشوارهای سبک محسوب می شوند.حال با بررسی موارد گفته شده در بالا میتوان دریافت که اولا مزایای استفاده از سشوارهای دیواری در هتل ها  چیست و همچنین اگر صاحب هتلی قصد خرید سشوارها را دارد با توجه به انواع مختلف آن بهتر است کدام مدل را تهیه کند.

دکمه بازگشت به بالا