بین الملل

نشریه آلمانی راهبرد اروپا را اعلام جنگ به چین عنوان کرد

پیروزی جو بایدن در انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده امیدهای اتحادیه اروپا را برای پایان دادن به اختلاف چهار ساله بروکسل و واشنگتن و آغاز یک رابطه جدید در آن سوی اقیانوس اطلس افزایش داده است.

بیلد روز سه شنبه با استناد به امید اروپا گزارش داد: “بایدن به صراحت گفته است كه یك میلی متر از خواسته های قبلی واشنگتن ، مانند نیاز به افزایش سهم اعضای ناتو در هزینه های دفاعی ، از چشم نمی گذرد.” اما همچنان سیگنال های دوستانه ای را به اروپا ارسال می کند ، به ویژه در مورد دو موضوع مهم: مبارزه جهانی با ویروس کرونا و تغییرات آب و هوایی.

با این حال ، اتحادیه اروپا چاره ای جز دادن دوستی به ایالات متحده ندارد و در همین راستا ، رهبران این اتحادیه در حال برنامه ریزی استراتژی برای “شروع مجدد” روابط هستند که بدترین دوره از زمان جنگ جهانی دوم را در زمان ترامپ تجربه کردند. آره.

در همین حال ، می توان استراتژی جدید اتحادیه اروپا را اعلام جنگ علیه چین دانست. وی در مورد بخشی از استراتژی مورد بحث در اجلاس سران اتحادیه اروپا گفت: “ارزشهای مشترک کرامت انسانی ، حقوق فردی و اصول دموکراتیک باعث می شود که ما شرکای طبیعی خود با تغییر سریع فناوری روبرو شویم.” با استفاده از چالش سیستم های مدیریت دیجیتال رقیب. “این به ما فرصتی بی سابقه می دهد تا بتوانیم برنامه مشترک فناوری بین اتحادیه اروپا و ایالات متحده را تدوین کنیم.”

این استراتژی چین را به عنوان یک شریک مذاکره برای همکاری با اتحادیه اروپا و همچنین یک رقیب اقتصادی و “مخالف” در رابطه با سیستم های دولتی تعریف می کند.

نشانه دیگر اینکه پکن احتمالاً با نگرانی واکنش نشان می دهد این است که “اتحادیه اروپا همچنین به رهبری تکنولوژیکی اروپا برای ایجاد زیرساخت های ایمن 5G در سراسر جهان و راه اندازی گفتگوی 6G پیشنهاد خواهد کرد.”

با این حال ، اختلافات تجاری دوجانبه باید در گام اول حل شود. استراتژیست ها در بروکسل می گویند که این اقدام شامل تلاش های مداوم برای حل اختلاف در مورد بوئینگ-ایرباس است.

اتحادیه اروپا همچنین می خواهد با ایالات متحده در زمینه دسترسی دو طرفه به سیستم عامل های شبکه و فن آوری بالا همکاری کند و کار مشترک را برای یافتن راه حل های جهانی برای مالیات عادلانه در اقتصاد دیجیتال آغاز کند.

311311

تحریریه اخبار ما

مشی رسانه‌ای این سایت، تحلیلی - خبری است و اعضای تحریریه این مجموعه می‌کوشند از قالب ظاهری خبرها فراتر رفته و به زوایای پنهان و آشکار حوادث سرک بکشند و با کندوکاو بیشتر، ناگفته‌ها و وجوه نامکشوف وقایع و حوادث را بیابند.
دکمه بازگشت به بالا