رویدادها

هشدار هواشناسی نسبت به افزایش ارتفاع موج در دریای خزر و نواحی ساحلی

هشدار هواشناسی در خصوص افزایش ارتفاع موج در دریای خزر و نواحی ساحلی

سازمان هواشناسی کشور نسبت به افزایش ارتفاع موج بین 1 تا 1.5 متر در سواحل و تا 2 متر در نواحی ساحلی به همراه رگبار باران در دریای خزر و همچنین نواحی ساحلی و ساحلی گیلان و مازندران هشدار داد.

به گزارش اخبار ما، سازمان هواشناسی کشور با صدور اخطاریه زرد رنگ آب و هوای دریایی با اشاره به وزش باد همراه با افزایش ارتفاع موج از امروز (20 آذر) و ادامه آن تا یکشنبه (23 آذر) اعلام کرد: افزایش ارتفاع موج بین 1 تا 1.5 متر در سواحل و تا سقف 2 متر در مناطق ساحلی همراه با رگبار باران در دریای خزر، نواحی ساحلی و سواحل گیلان و مازندران پیش بینی می شود. بر این اساس احتمال غرق شدن شناورهای سبک، تفریحی و نیمه سنگین، ایجاد اختلال در ورود و خروج شناورها به بنادر، احتمال شکستن تورهای ماهیگیری و آسیب به قفس و احتمال خسارت وجود دارد. به شناورهای سبک و نیمه سنگین محدودیت فعالیت های دریایی اعم از ورود و خروج از کشتی ها به بنادر توصیه می شود و احتیاط در صید به ویژه در دریا.

به گزارش اخبار ما، هشدار زرد به این معنی است که یک پدیده جوی رخ خواهد داد که می تواند در رفت و آمد و کارهای روزانه اختلال ایجاد کند. این اخطار به منظور آگاهی مردم صادر می شود تا برای مواجهه با پدیده جوی کمی شدیدتر از حد معمول آماده شوند. از سوی دیگر مسئولان نیز در جریان این هشدارها قرار می گیرند تا در صورت لزوم اقدامات لازم را انجام دهند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا