رویدادها

هشدار و آماده‌باش هلال احمر برای برف، باران و باد شدید در ۲۸ استان کشور

سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر درپی پیش‌بینی هواشناسی مبنی بر بارش شدید برف و باران و وزش شدید باد امدادگران این سازمان در ۲۸ استان کشور را به حالت آماده‌باش درآورده و توصیه‌ها و هشدارهایی را هم به مردم ارائه کرد.

مرتضی مرادی‌پور، معاون عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر در گفت‌وگو با اخبار ما با اشاره به هشدار سطح نارنجی سازمان هواشناسی مبنی بر بروز مداخلات جوی در برخی از استان‌های کشور گفت: طبق پیش‌بینی انجام شده از امروز تا روز پنجشنبه احتمال بارش شدید برف، بارش شدید باران و احتمال ریزش بهمن در استان‌های کرمانشاه، کردستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، خراسان شمالی، خراسان رضوی، آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، زنجان، قزوین، البرز، ایلام، تهران، بوشهر، خوزستان، لرستان، همدان، فارس، اصفهان، قم، مرکزی، مازندران ، سمنان و خراسان جنوبی وجود دارد.

وی ادامه داد: همچنین طی امروز و فردا برای استان‌های خوزستان، ایلام، بوشهر، فارس، یزد، کرمان، سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی، اصفهان و خراسان رضوی وزش شدید باد و گرد و غبار پیش‌بینی شده است.

معاون عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر در همین راستا نیز امدادگران جمعیت هلال احمر در این استان‌ها به حالت آماده‌باش کامل درآمدند و تجهیزات و امکانات لازم برای مواجهه با این پدیده و امدادرسانی در حوادث احتمالی نیز آماده‌سازی شده است.

مرادی‌پور افزود: لازم است مردم نیز یکسری نکات را مدنظر قراردهند، از جمله اینکه از انجام هرگونه سفر غیرضروری در این استان‌ها و در این ایام پرهیز کنند و چنانچه که حتما باید سفر خود را انجام دهند، توجه داشته باشند که باید مدت زمان بیشتری را برای رسیدن به مقصد درنظر بگیرند. همراه داشتن وعده غذایی و لباس گرم از توصیه‌ها سازمان امدادونجات به مسافران زمستانی است.

وی ادامه داد: همچنین رانندگان نیز باید با دقت بیشتری رانندگی کرده و از رانندگی با سرعت غیرمجاز پرهیز کنند. همراه داشتن زنجیرچرخ و اطمینان از سالم بودن برف پاک‌کن و بخاری خودرو نیز جزو مواردی است که باید مورد توجه قرار بگیرد.

معاون عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر از مردم نیز خواست که از صعود به ارتفاعات، حضور در حاشیه رودها و مسیل‌ها در این ایام خودداری کنند. در محیط‌های شهری و در هنگام وزش باد نیز از ایستادن در اطراف سازه‌های نیمه‌کاره و ناپایدار، درختان فرسوده و … خودداری کنند.

بیشتر بخوانید:

با رعایت این هشدارها زمستان را «سلامت» سر کنید

مرادی پور با اعلام شماره ۱۱۲ سازمان امدادونجات جمعیت هلال احمر گفت: این شماره سه رقمی مرکز فوریت‌های امدادی سازمان امدادونجات است و مردم می‌توانند در صورت بروز حوادث مختلف به خصوص در مناطق خارج از شهر با این شماره تماس گرفته و درخواست کمک کنند.

انتهای پیام

تحریریه اخبار ما

مشی رسانه‌ای این سایت، تحلیلی - خبری است و اعضای تحریریه این مجموعه می‌کوشند از قالب ظاهری خبرها فراتر رفته و به زوایای پنهان و آشکار حوادث سرک بکشند و با کندوکاو بیشتر، ناگفته‌ها و وجوه نامکشوف وقایع و حوادث را بیابند.
دکمه بازگشت به بالا