اقتصادی

وجود ۵۰۰ هزار شغل در حوزه IT/ افتتاح آموزشگاه فنی‌وحرفه‌ای کشاورزی در گلستان

اخبار ما/گلستان معاون وزیر کار و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای از آموزش فناوری اطلاعات به دانشجویان تحصیلات تکمیلی در قالب طرح نخلستان خبر داد و گفت: بررسی های ما نشان می دهد 500 هزار فرصت برای اشتغال در صنعت فناوری اطلاعات وجود دارد.

غلامحسین حسینی نیا در گفتگو با خبرنگاران با نگاهی به سفر دو روزه خود به گلستان اظهار داشت: با هدف حضور در جلسه مجمع نمایندگان استان گلستان و شرکت در شورای مهارت استان به گلستان سفر کردم.

وی با بیان اینکه در این سفر برنامه های مختلفی که در راستای تحقق شعار سال و تولید مبتنی بر دانش و اشتغال زایی است مورد بحث و بررسی قرار گرفت، گفت: امیدوارم بحث ارتقای حرفه ای در این استان باشد. با اقدامات انجام شده تقویت شده است.

معاون وزیر کار و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای با اشاره به اینکه بازدید از مراکز فنی و حرفه ای و دیدار با همکاران و بررسی مشکلات آنها از دیگر برنامه های ما در سفر به گلستان است، تصریح کرد: امیدوارم به نتیجه برسیم. یک راه حل مناسب برای حل این مشکلات

حسینی نیا از افتتاح اولین هنرستان فنی و حرفه ای نوع الف در بخش کشاورزی در استان گلستان خبر داد و خاطرنشان کرد: این آموزشگاه در کشور بی نظیر است و از سوی دیگر تلاش می کنیم با کمک شورای مهارت پارک علم و فناوری باید بر مهارت های دانش بنیان تمرکز کنیم و از این نظر برنامه های خوبی در سطح سازمانی تدارک دیده شده است.

وی به طرح نخلستان برای فارغ التحصیلان اشاره کرد و گفت: طرح نخلستان با تاکید بر صنعت آی تی و طرح های توسعه حرفه ای دانش آموختگان دانشگاهی در حال اجراست.

معاون وزیر کار و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای با اشاره به اینکه با کمک پارک علم و فناوری در تلاش هستیم تا مشاغل آینده مبتنی بر فناوری را تقویت کنیم، تاکید کرد: در استان گلستان بسیاری از مشاغل وجود دارد. جامعه دانشگاهی، فارغ التحصیلان و اساتید و امیدوارم با این ظرفیت دروس ارزشمند دانش بنیان را در استان تقویت کنیم.

حسینی نیا به اجرای طرح «نخلستان» اشاره کرد و یادآور شد: طرح نخلستان طرحی برای افزایش مهارت دانش آموختگانی است که رشته های آنها در بازار کار مورد تقاضا نیست.

معاون وزیر کار و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای افزود: بررسی های ما نشان می دهد 500 هزار فرصت شغلی در صنعت IT وجود دارد و استان نیز مورد توجه قرار گرفته است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا