اقتصادی

زندان و رد مال حکم قطعی کارمند مختلس بانک ملی گلستان

اخبار ما/گلستان دادستان مرکز گلستان از قطعیت حکم پرونده اختلاس میلیاردی کارمند بانک ملی در این استان خبر داد و گفت: حکم زندان و رد مال فرد مذکور برای اجرا به اجرای احکام دادسرای مرکز ارسال شده است.

محمود اسپانلو عصر امروز شنبه ۲۶ فرورین ۱۴۰۲ در جمع خبرنگاران با بیان اینکه محکومیت کارمند بانک ملی استان گلستان به جرم اختلاس قطعی شد، اظهار کرد: با استناد به تبصره ماده ۳۶ قانون مجازت اسلامی، انتشار نام افرادی که به خاطر فساد مالی بالاتر از یک میلیارد ریال محکومیت قضایی دارند، الزامی و بلامانع است.

وی با اشاره به برخی جزئیات این پرونده که بررسی آن ماه‌ها به طول انجامیده است، خاطرنشان کرد: بر این اساس “حمید مارزلو” فرزند حسن کارمند بانک ملی استان گلستان به جرم اختلاس به سه سال حبس و انفصال دائم از خدمات دولتی محکوم شد.

دادستان مرکز استان با تأکید بر اینکه این فرد به میزان ۹۸ میلیارد و ۳۸۰ میلیون ریال و رد مال به میزان سه میلیارد و ۳۹۷ میلیون ریال محکوم شده است، افزود: رأی صادره در دادگاه تجدیدنظر استان گلستان قطعی شده است.

وی با بیان اینکه حکم مذکور برای اجرا به “اجرای احکام” دادسرای مرکز ارسال شده است، تصریح کرد: در برخورد با هرگونه جرم مربوط به بیت المال و منافع عمومی اعم از ارتشا، اختلاس و تصرف در اموال دولتی با احدی تعارف نداشته و طبق قانون برخورد می‌کنیم و هموطنان این را بدانند دستگاه قضا با هر شخصی در هر جایگاه و منصبی که باشد و تخلف کند، برخورد قانونی خواهد کرد.

گفتنی است، “اختلاس” در لغت به معنای دزدیدن پول مؤسسه یا ادارات دولتی، ربودن و سوءاستفاده مالی توسط شخص مسئول است.

از نظر حقوقی و جزا نیز به تصاحب و بردن وجه یا مال متعلق به دولت و بیت‌المال یا اشیای سپرده شده به یکی از کارکنان دولت یا مأموران به خدمات عمومی اعم از رسمی و غیررسمی و سایر نهادهای انقلابی می‌گویند و نوع خاصی از خیانت در امانت است که مأموران دولتی از طریق تصاحب وجوه و اموالی که بر حسب وظیفه به آنها سپرده شده است، مرتکب می‌شوند.

انتهای پیام

تحریریه اخبار ما

مشی رسانه‌ای این سایت، تحلیلی - خبری است و اعضای تحریریه این مجموعه می‌کوشند از قالب ظاهری خبرها فراتر رفته و به زوایای پنهان و آشکار حوادث سرک بکشند و با کندوکاو بیشتر، ناگفته‌ها و وجوه نامکشوف وقایع و حوادث را بیابند.
دکمه بازگشت به بالا