رویدادها

پرداخت بیعانه در خرید از سایت‌های واسط ممنوع!

اخبار ما/ کرمان رئیس پلیس فتا استان کرمان گفت: کلاهبرداران سایبری با درج آگهی های کذب و کذب در صفحات واسطه تبلیغاتی، نامزدها را فریب می دهند.

سرهنگ امین یادگارنژاد در این خصوص اظهار داشت: کلاهبرداران با سوء استفاده از بستر سایت های واسطه، درج تبلیغات غیرواقعی و تعیین قیمت هایی که عموماً زیر عرف بازار است، مبلغی را به عنوان ودیعه از خریداران مطالبه می کنند، در صورتی که پس از واریز وجه توسط خریدار، کلاهبردار یا فروشنده دیگر به تلفن پاسخ نمی دهد و از تحویل یا پس دادن پول یا کالا خودداری می کند.

وی افزود: کلاهبرداران سایبری به صورت گروهی یا انفرادی با استفاده از سیم کارت، هویت مجهول و حساب های بانکی اجاره ای خود، با درج آگهی های مختلف بر روی واسطه های تبلیغاتی، هموطنان خود را فریب می دهند.

او گفت: «گاه کلاهبرداران محصولات نامرغوب را می‌فروشند و کاربران را به درگاه‌های پرداخت جعلی هدایت می‌کنند که در نهایت منجر به برداشت‌های غیرمجاز از حساب‌های مشتریان می‌شود.

سرهنگ یادگارنژاد ادامه داد: قبل از مشاهده و اطمینان از اصالت کالا از واریز هرگونه وجه به عنوان ودیعه به فروشندگان خودداری کنند و به فریبنده بودن سایر آگهی های منتشر شده در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها توجه نکنند. برای پرداخت آن.

رئیس پلیس فتا استان کرمان از شهروندان خواست: توصیه های پلیس فتا را جدی بگیرید و در صورت مشاهده موارد مشکوک از طریق سایت پلیس فتا به نشانی https://www.cyberpolice.ir لینک مرکز فوریت های سایبری با ما در میان بگذارید.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا