برترینهای کسب و کارعمومی

چند ترفند جالب برای اسباب کشی منزل

نقل مکان به یک خانه دیگر می‌تواند بسیار لذت بخش و هیجان انگیز باشد؛ بااین‌حال، این هیجان تا زمانی است که اسباب کشی را شروع نکرده باشید. آیا شما هم قصد اسباب کشی دارید؟ اسباب کشی به خاطر وجود جعبه‌های تعدد، می‌تواند بسیار طاقت فرسا باشد. نه تنها به خاطر جعبه‌ها، بلکه پیچیدن وسایل، چسباندن آن‌ها، جدا کردن بسته‌های مرتبط و سایر کارهای این چنینی می‌تواند هر کسی را خسته کند. به همین دلیل هم ما در این مقاله چند ترفند اسباب کشی را برای شما توضیح می‌دهیم تا بتوانید بدون نگرانی، جابجا شوید. همچنین می توانید جهت استفاده از خدمات گروه حساس بار به سایت hasasbar.ir مراجعه نمایید.

ملزومات اسباب کشی که باید بدانید

در ابتدا وقتی تصمیم به اسباب کشی می‌گیرید، باید در نظر داشته باشید که قصد کارگر گرفتن دارید یا خیر. طبیعتاً زمانی که کارگر بگیرید، اسباب کشی برای شما ساده‌تر خواهد بود. همچنین باید ذکر کنیم که اگر قصد گرفتن کارگر هم داشتید، حتماً شخص یا ارگانی را به خدمت بگیرید که علاوه بر این‌که به کارهای آن اعتماد دارید، مطلع باشید که در صورت وارد شدن خسارت، امکان این را خواهید داشت که برای دریافت هزینه جبران خسارت اقدام کنید.

چه کارگر بگیرید و چه نگیرید، وظیفه جمع کردن خرده اسباب شما، بر عهده خودتان است. پس بهتر است تا چند روز قبل از اسباب کشی به بسته بندی و جمع کردن خرده‌ریزهای منزل، مثل کتاب، ظرف و ظروف، لباس، خرده وسایل آشپزخانه و … بپردازید. بهترین راه برای بسته بندی نیز، انواع کارتن خالی است که می‌توانید به صورت رایگان، از سوپر مارکت‌های محل خود تهیه کنید.

پس از جمع کردن وسایل ریز و آماده شدن برای خارج کردن آن‌ها از منزل، اولین توصیه‌ای که در اسباب کشی وجود دارد، این است که ابتدا از وسایل سنگین و بزرگ شروع کنید. به این معنی که وسایلی مثل یخچال، میز ناهارخوری، بوفه، مبل، ماشین لباسشویی، اجاق گاز و … را از منزل خارج کرده و درون خودرو حمل بار بگذارید. پس از چینش مناسب این وسایل، نوبت به خرده ریزهایی می‌رسد که از قبل تمامی آن‌ها را بسته بندی کرده‌اید.

اصول اسباب‌کشی ایمن و راحت

برای اسباب کشی برنامه‌ریزی کنید.

قبل از شروع به بیرون ریختن وسایل، لیستی از آنچه که در خانه جدید قطعا نیاز دارید را تهیه کنید. یعنی مواردی که به طور منظم از آن‌ها استفاده می کنید، مانند تخت و وسایل آشپزی. برای لیست کردن وسایل مورد نیاز به فضای خانه جدید، بزرگتر و کوچکتر بودن آن توجه کنید.

اگر ممکن است برای انجام هریک از کارها یک زمان مشخص تعیین کنید. این کار به شما کمک می‌کند تا طبق زمان و برنامه مشخصی تمام وسایل بسته‌بندی شود و از فشار و استرس روز نهایی اسباب‌کشی هم کم شود.

دقیقه نودی نباشید و در اسرع وقت شروع کنید

شاید مهمترین نکته مشاوره برای کاهش حجم در اسباب کشی این باشد که هرچه زودتر کار را شروع کنید ، به محض اینکه فهمیدید که شما به یک فضای کوچکتر اسباب کشی می کنید، کار خود را شروع کنید. هرچند رفتن به خانه یا آپارتمان جدید می تواند دلهره آور باشد، اما اگر پیش تر برنامه ریزی کرده باشید، می توانید در هر هفته یا حتی یک اتاق را جمع کنید.

با کمی توجه و کم کم انجام کارهای فضاها، به نظر می رسد قابل کنترل تر می شود. حداقل، شروع به نوشتن لیستی از وسایلی کنید که می توانید از شر آنها خلاص شوید.

اگر قصد دارید وسایل را اهدا کنید یا آنها را آنلاین بفروشید، به جای اینکه در حیاط حراج بزنید، می توانید از دست وسایلتان خلاص شوید، وقتی خانه خود را خالی کردید، می توانید پیشرفتتان را مشاهده کنید و این شما را تشویق می کند تا کارتان را ادامه دهید.

چک لیست نوشته و وسایل اضافه خود را جدا کنید

بهترین راه برای کاهش حجم وسایلتان در طی اسباب کشی، صادق بودن در مورد آنچه که واقعا نیاز دارید است ، قبل از شروع به بیرون ریختن وسایلتان، بنشینید و لیستی از آنچه که قطعا نیاز دارید را تهیه کنید.

اینها باید مواردی باشند که به طور منظم از آنها استفاده می کنید، مانند تخت و وسایل آشپزی. در همان زمان، مواردی را که می توانید به راحتی بدون آنها زندگی کنید نیز بنویسید برای مثال، اگر شما در حال حاضر در هر اتاق یک تلویزیون دارید، اما به جایی می روید که اتاق های کمتری دارد، حداقل از یک تلویزیون خود خلاص شوید.

این زمانی است که باید بفهمید از چه چیزی دو تا دارید و می توانید از دست یکی از آنها خلاص شوید، حتی اقلام های کوچک، مانند یک چاقوی پنیر بری اضافی که هرگز از آن استفاده نمی کنید، باید بیرون گذاشته شود.

جمع کردن وسایل را به روزهای آخر موکول نکنید.

یکی از مهم‌ترین اصول بسته‌بندی وسایل برای اسباب‌کشی شروع به موقع و عدم تعویق بسته‌بندی است. جمع کردن همه وسایل خانه کار راحتی نیست. بنابراین این کار را به روزهای آخر جابجایی موکول نکنید و زودتر جمع کردن و بسته‌بندی کردن وسایل را شروع کنید و کم‌کم کار را پیش ببرید.

لیستی از وسایل مورد نیاز تهیه کنید.

برای شروع استرس نگیرید. ابتدا لیستی از وسایل موردنیاز برای اسباب‌کشی و بسته‌بندی تهیه و آن‌ها را آماده کنید. این کار باعث می‌شود که دیگر به دنبال وسایل غیرضروری نگردید و در وقتتان صرفه‌جویی کرده و بتوانید به راحتی وسایلتان را بسته‌بندی کنید.

برای هر اسباب‌کشی به کارتن مخصوص اسباب‌کشی، سلفون، بابل رول، چسب و … نیاز دارید. سعی کنید کارتن وسایل برقی مانند تلویزیون، سیستم صوتی، مایکروفر و سایر وسایل برقی منزل را نگه دارید و آن‌ها را با کارتن خودشان بسته‌بندی کنید.

کارتن مناسب تهیه کنید.

کارتن‌ها نباید خیلی بزرگ یا خیلی کوچک باشند. برای تهیه کارتن از مغازه داران اطراف خود بخواهید یک یا چند عدد کارتن برای شما تهیه کنند. همچنین می‌توانید انواع کارتن را از شرکت‌های حمل باربری اسلامشهر خریداری کنید.

وسایلی که نیاز ندارید، نگه ندارید.

هنگام بسته‌بندی وسایل، اگر به چیزی نیاز ندارید، آن را به خانه جدید نبرید. سعی کنید بار خود را سبک کنید. اگر قابل فروش هست، بفروشید، اگر قابل استفاده نیست دور بیندازید و اگر قابل اهدا شدن است، هدیه دهید.

برای اسباب کشی از آشپزخانه شروع کنید.

آشپزخانه و وسایل آن پیچیده‌ترین قسمت خانه است. بسته‌بندی وسایل را از آنجا شروع کنید تا استرس نگیرید. جمع کردن آشپزخانه بار زیادی را از دوش شما بر می‌دارد. برای شروع بسته‌بندی وسایل بهتر است ابتدا ظروف شکستنی را بسته‌بندی کنید و با این کار مانع شکستن ظروف در زمان بسته‌بندی وسایل دیگر شوید.

دکمه بازگشت به بالا