سلامت

چند توصیه برای رشد سریع مو

در حالی که برای برخی از افراد به نظر نمی رسد موهای بلند به فعالیت خاصی نیاز داشته باشد، برای برخی دیگر داشتن چنین موهایی مستلزم تغییر جنبه های خاصی از رژیم غذایی و مراقبت روزانه از مو است.

به گزارش اخبار ما، برخی افراد برای داشتن موهای بلند مجبورند فعالیت هایی مانند استفاده از برس موی دوم، تنظیم دفعات استفاده از سشوار برقی برای کاهش آسیب مو، استفاده از روغن های رشد مو یا مواد مغذی برای رشد سریع موها را انجام دهند. خوابیدن روی بالش ابریشمی برای حفظ سلامت و لطافت مو و غیره.

ایندیپندنت می نویسد: در اینجا چند نکته برای کمک به رشد سریع موهای شما وجود دارد.

1- موهای خود را مرتباً کوتاه کنید.

این ممکن است غیرمنطقی به نظر برسد، اما اگر می خواهید موهای بلندی داشته باشید که واقعا سالم باشند، باید به طور مرتب آن ها را کوتاه کنید. کوتاه کردن مو منجر به رشد سریع مو نمی شود، اما از شر فرهایی که موها را می شکنند خلاص می شود. هنگامی که این شکستگی ها ناپدید می شوند، موهای شما سریعتر رشد می کنند.

با این حال، پیچاندن و شکافتن مو باعث شکستن مو و در نهایت کوتاه شدن موها می شود.

2- رژیم غذایی مناسب داشته باشید.

داشتن موهای بلند و قوی تنها به محصولاتی که برای مو استفاده می کنید بستگی ندارد. همچنین بستگی به آنچه وارد بدن خود می کنید دارد. به گفته متخصصان، برای تقویت رشد مو، باید موهای خود را از داخل تغذیه کنید.

اما چه غذاهایی باعث رشد سریع مو می شوند؟ این متخصص توصیه می کند که سعی کنید پروتئین دریافتی خود را با غذاهایی مانند ماهی، لوبیا، آجیل و غلات کامل افزایش دهید.

علاوه بر غذاهای غنی از پروتئین، ویتامین های A، C، E، مواد معدنی مانند روی و آهن و اسیدهای چرب امگا 3 نیز می توانند به حفظ سلامت مو کمک کنند.

3- یک ویتامین موی سالم را به برنامه صبحگاهی خود اضافه کنید.

اگر رژیم غذایی شما مواد مغذی کافی را فراهم نمی کند، مصرف مکمل می تواند تفاوت ایجاد کند. یکی از متخصصان می گوید: «به دنبال مولتی ویتامینی باشید که برای مو، پوست و ناخن فرموله و برچسب گذاری شده باشد.

4- کمتر شامپو بزنید و بیشتر آبرسانی کنید.

اینکه هر از چند گاهی موهای خود را شامپو می کنید واقعاً بر سلامت موهای شما تأثیر می گذارد. موهای خود را با شامپو بشویید [فقط] دو تا سه بار در هفته، روغن‌های طبیعی به موهای شما نفوذ کرده و به آن‌ها اجازه آبرسانی و ترمیم می‌دهند. برای اینکه موهای ضخیم‌تر و سریع‌تری داشته باشید، شامپوهایی را انتخاب کنید که برچسب «حجم‌کننده» یا «ضخیم‌کننده» دارند.

سایر توصیه ها در این زمینه را می توان به شرح زیر خلاصه کرد:

از حالت دادن به مو در دمای بسیار بالا خودداری کنید.
موهایتان را مرتب شانه بزنید.
دمای آبی را که هنگام دوش گرفتن استفاده می کنید خنک کنید و روی مراقبت از پوست سر تمرکز کنید.
از موهای خود در برابر آسیب فیزیکی محافظت کنید.
از بالش های ابریشمی استفاده کنید.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا