رویدادها

توصیه‌هایی برای حفظ سلامتی زائران اربعین

مدیر گروه پیشگیری از بیماری‌های واگیر دانشگاه علوم پزشکی تبریز تشریح کرد

آفتاب‌‌نیوز :

سیمین خیاط زاده در خصوص ضرورت رعایت نکات بهداشتی زائران اربعین در این سفر، اظهار کرد: زائران اربعین بهتر است قبل از شروع سفر در مورد اقدامات پیشگیرانه مورد نیاز در صورت مواجهه با بیماری‌های ممکن طول سفر با پزشک خود مشورت کنند و اگر مبتلا به بیماری خاصی هستند داروهای مورد نیاز خود را همراه داشته و مطمئن شوند که داروهایشان برای تمام روزهای سفر کافی است.

وی با اشاره به ضرورت شستشوی دست‌ها حین سفر، افزود: زائران حتماً باید صابون شخصی همراه داشته و به صورت مرتب به خصوص هنگام صرف غذا به شست‌وشوی دست‌ها اقدام کنند.

وی بیان کرد: افراد از خوردن سالاد و سبزیجات خام، گوشت و مرغ کاملا پخته نشده و مواد خوراکی بدون بسته بندی و مشخصات بهداشتی، خودداری کنند.

وی خاطرنشان کرد: زائران در صورت مشاهده هرگونه علائم بیماری مانند تب، سرماخوردگی، اسهال، سرگیجه و گرمازدگی به مراکز درمانی مستقر در مسیر پیاده روی مراجعه کنند.

وی بیان کرد: در صورت امکان زائران اربعین جهت صرف غذا و آب، لیوان شخصی دردار، چنگال، قاشق و بشقاب شخصی همراه خود داشته باشند و در صورتی که لوازم شخصی در دسترس ندارند برای صرف غذا و آب از قاشق، چنگال و ظروف یک‌بار مصرف بهداشتی و یک بار مصرف استفاده کنند.

وی ادامه داد: زائران به هیچ عنوان از آب‌های موجود در ظرف‌های روباز، آلوده و غیربهداشتی  استفاده نکنند و اگر به آب سالم و بهداشتی دسترسی نداشته باشند از آب جوشیده یا آب بسته‌بندی شده استفاده کنند.

وی تاکید کرد: زائران به افراد بیمار و کسانی که سرفه می‌کنند و مشکوک به هرگونه علائم بیماری هستند، نزدیک نشوند و با رعایت ضوابط و نکات بهداشتی و ایمنی در سفر سلامت خود را تضمین کنند.

تیم خبری مطالب حوادث

نویسنده حوادث با استعداد در ارائه دیدگاه‌های متنوع هستم. از طریق بررسی مختلف زوایای رویدادها، برای خوانندگان دیدگاه جدیدی را به ارمغان می‌آورم.
دکمه بازگشت به بالا