برترینهای کسب و کاربین الملل

چرا آدونیس برای مهاجرت به یونان توصیه می شود؟

شرایط مهاجرت به یونان و اخذ اقامت برای ایرانیان

مهاجرت به یونان را می توان به عنوان یکی از کم هزینه ترین روش های اخذ ویزای شینگن و سفر به کشور های این حوزه نام برد. ایرانیان برای ورود به کشور یونان باید ویزا دریافت کنند و اخذ ویزا از طریق روش های مختلفی از جمله سرمایه گذاری و کار امکان پذیر است. به طور کلی بهترین روش برای مهاجرت به یونان از طریق سرمایه گذاری بر خرید ملک است. روشی که در آن شرط حضور وجود ندارد و می توانید برای همسر، فرزندان و والدین خود نیز ویزای همراه دریافت کنید. در ادامه به نگارش تیم آدونیس درباره مهاجرت یونان، مزایای کشور یونان برای مهاجرت ایرانیان و شرایط و هزینه های آن خواهید خواند. در صورت وجود هر گونه سوال می توانید با تماس به شماره های درج شده از خدمات مشاوره رایگان موسسه آدونیس در این زمینه بهره مند شوید.

معرفی کشور یونان برای مهاجرت

اگر قصد انتخاب کشور یونان برای مهاجرت را دارید می بایست در ابتدا در مورد شرایط کلی این کشور اطلاعاتی داشته باشید به همین جهت در این قسمت به معرفی کشور یونان برای مهاجرت پرداخته ایم. کشور یونان زادگاه تمدن غربی، دموکراسی و فلسفه است. این کشور در منطقه ای واقع شده است که دسترسی عالی به آسیا، اروپا و آفریقا دارد. آب و هوای کشور یونان بسیار عالی است و سواحل زیبا و آسمانی آفتابی دارد. این کشور دارای کوه ها، سواحل، جنگل های زیبا و همچنین ۶ هزار جزیره در سطح مدیترانه می باشد. این کشور دارای سواحل زیادی است و حتی در تابستان ها که گردشگران بسیاری به کشور یونان می آیند و برای تعطیلات از این کشور استفاده می کنند، باز هم می توانید سواحل خلوت و دور از جمعیت را پیدا کنید.

آب و هوای کشور یونان و خاک مناسب این کشور باعث تولیدات محصولات کشاورزی با کیفیت بالا شده است. محصولاتی مانند پنیر، زعفران و روغن زیتون از معروف ترین محصولات کشور یونان می باشند. افرادی که بتوانند به این کشور مهاجرت کنند می توانند به کشورهای دیگر منطقه شینگن نیز دسترسی داشته باشند و آزادانه بین این کشورها تردد داشته باشند. از این رو کشور یونان یکی از کشورهای مناسب برای دریافت اقامت اروپا می باشد.

مهاجرت به یونان از طریق تحصیل

تحصیل یکی از روش های مهاجرت به یونان می باشد. اما این روش به تنهایی نمی تواند یک روش مهاجرتی باشد. زیرا اقامت یونان از طریق تحصیلی بعد از پایان دوره تحصیل می بایست به یک نوع اقامت دیگر که معمولا اقامت های کاری هستند تبدیل شده و پس از آن بتوان با کار در کشور یونان اقامت دائم دریافت کرد. شرایط اقامت در یونان از طریق تحصیل بدین صورت است که متقاضی می بایست ابتدا یک پذیرش از دانشگاه های این کشور داشته باشد و پس از آن به سفارت کشور یونان مراجعه کرده و درخواست ویزای تحصیلی نمایند.

طبق قوانین کشور یونان تمام افراد به جز شهروندان اتحادیه اروپا برای تحصیل در کشور یونان نیاز به ویزای تحصیلی دارند. تحصیل در یونان نیازمند هزینه زیادی نمی باشد و یک کشور مقرون به صرفه برای تحصیل در اروپا می باشد پس انتخاب کشور یونان برای مهاجرت تحصیلی انتخاب مناسبی خواهد بود. به طور کلی می توان گفت برای دانشجویان بین المللی شهریه بسته به رشته و دانشگاه می تواند بین 1,500 یورو تا 9,000 یورو در سال باشد. البته به این مبلغ هزینه های زندگی نیز اضافه خواهد شد. در جدول زیر می توانید رتبه بندی برترین دانشگاه های یونان را که توسط سازمان های مختلف انجام شده است مشاهده کنید.

مهاجرت به یونان از طریق کار

مهاجرت کاری نوع دیگر از انواع روش های مهاجرت به کشور یونان می باشد. شرایط اقامت در یونان از طریق کار در یونان بدین صورت است که متقاضی می بایست یک پیشنهاد شغلی از کارفرمای در کشور یونان داشته باشد. دریافت پیشنهاد شغلی از کارفرمایان بسیار سخت است. زیرا اکثر ویزای کار یونان برای افرادی است که تجارت شخصی خود را در کشور یونان دارند. اگرچه موارد استثنا نیز وجود دارد اما دریافت یک ویزای کار برای افرادی که خارج از اتحادیه اروپا هستند بسیار دشوار می باشد. از طرف دیگر نرخ بیکاری این کشور در حال حاضر بسیار بالا است و با بحران بیکاری روبرو است.

همان طور که در نمودار زیر می بینید نرخ بیکاری کشور یونان در آخرین مقدار ثبت شده ۱۶ درصد می باشد که نرخی بسیار بالا است و شرایط برای کاریابی افراد خارجی بسیار سخت است. کارگران خارجی بهتر است برای کاریابی کشورهایی را انتخاب کنند که دارای نرخ بیکاری پایین تری هستند و به نیروی کار نیاز بیشتری دارند. از این رو بهتر است کشورهای مختلف را مورد بررسی قرار دهید و شرایط کاریابی در آنها را بسنجید و کشوری مناسب برای کار پیدا کنید.

مهاجرت به یونان از طریق سرمایه گذاری

سرمایه گذاری از محبوب ترین روش های مهاجرت به یونان می باشد. زیرا با چنین سرمایه گذاری که با حداقل مبلغ قابل انجام است به ندرت می توان در قاره اروپا اقامت گرفت. گلدن ویزای یونان یا ویزای طلایی، ویزای سرمایه گذاری است که متقاضیان با آن به خرید ملک در یونان می پردازند. سرمایه گذاری می بایست در زمینه هایی که دولت یونان مشخص کرده است انجام گیرد که در اینجا به آن ها می پردازیم:

  • سرمایه گذاری می بایست در زمینه اوراق قرضه دولتی انجام شود و حداقل مبلغ سرمایه گذاری می بایست 800 هزار یورو باشد
  • سرمایه گذاری می تواند با یک افتتاح حساب و گذاشتن یک سپرده ۴۰۰ هزار یورویی در بانک های یونانی انجام گیرد
  • سرمایه گذاری می تواند در اوراق قرضه ای که مربوط املاک و مستغلات هستند به حداقل مبلغ 400 هزار یورو انجام گیرد
  • سرمایه گذاری می تواند از طریق بستن قرارداد اجاره به مدت ۱۰ سال با هتل های کشور یونان و موسسات گردشگری انجام گیرد
  • سرمایه گذاری می تواند در شرکت یونانی ثبت شده انجام گیرد و حداقل مبلغ سرمایه گذاری می تواند ۴۰۰ هزار یورو باشد
  • ۲۵۰ هزار یورو سرمایه گذاری در خرید املاک و مستغلات صورت گیرد

با سرمایه گذاری در کشور یونان شخص متقاضی و خانواده او می توانند اقامتی بدون شرط حضور دریافت کنند که این اقامت در یونان از ابتدا پنج ساله می باشد. خرید ملک در کشور یونان به علت سادگی و کم ریسک بودن محبوبیت بیشتری میان متقاضیان تاکنون داشته است. فرزندان متقاضی تا سن ۱۸ سال می توانند در این نوع اقامت یونان قرار گیرند و اجازه تحصیل و استفاده از سیستم آموزشی کشور یونان را نیز خواهند داشت.

مهاجرت به یونان از طریق خود حمایتی

یکی از اقامت های محبوب و کم هزینه، اقامت خود حمایتی در کشور یونان می باشد و این اقامت بدون سرمایه گذاری قابل اخذ است و شخص متقاضی برای دریافت اقامت یونان از این طریق تنها می بایست تمکن مالی و درآمد نشان دهد. به عبارت دیگر افرادی که دارای پشتوانه مالی خوب و بالایی هستند و نشان دهند که در کشور یونان احتیاج به شغل ندارند و درآمد آن ها از کشورشان و از طریقی تأمین خواهد شد، همچنین هزینه های زندگی حداقل یک سال خود را در یک حساب نشان دهند، می توانند این نوع اقامت یونان را از دولت کشور یونان درخواست دهند. باید گفت شخصی متقاضی در این نوع اقامت اجازه کار در کشور یونان ندارد.

برای دریافت اقامت در یونان از طریق خود حمایتی شخص متقاضی می بایست درآمدی حدود ۲,۵۰۰ یورو به صورت ماهیانه نشان دهد. در صورتی که فرد متقاضی متاهل باشد، می بایست درآمد خود را ۵۰ درصد بیشتر نشان دهد و اگر فرد متقاضی دارای فرزند می باشد به ازای هر فرزند نیز می بایست ۲۰ درصد از مبلغ اصلی به درآمد خود برای نشان دادن تمکن مالی اضافه نماید. فرد متقاضی همچنین می بایست مبلغی پول را در حساب خود برای نشان دادن تامین هزینه های زندگی یک سال نشان دهد. این مبلغ به ازای نفر اصلی حدوداً بین ۲۵ تا ۳۰ هزار یورو، به ازای همسر نیز می بایست ۵۰ درصد به مبلغ اضافه نموده و به ازای هر فرزند ۲۰ درصد از مبلغ اصلی می بایست به مبلغ موجودی حساب اضافه گردد.

اقامت توریستی در یونان

کشور یونان برای مهاجرت توریستی بسیار عالی است چراکه این کشور دارای مکان های تاریخی و باستانی بسیاری همراه با جزیره های زیبا و سواحل آبی جذابی است. برای اقامت توریستی در یونان می بایست ویزای شینگن یونان را اخذ نمایید. این نوع ویزا مجوز ورود و اقامت  کشور یونان به اندازه 3 ماه در طی زمان 6 ماه را به متقاضی می دهد. ویزای شینگن یونان انواع مختلفی دارد که برای اهداف متفاوتی صادر می شود که یکی از انواع این نوع ویزا جهت اقامت توریستی در یونان می باشد. برای دریافت ویزای توریستی یونان می بایست مدارک خواسته شده را به دقت گردآوری نمایید و در هنگام مصاحبه آن ها را ارائه کنید و پس از آن نیز بایستی بیومتریک را انجام دهید. بهترین زمان برای اخذ اقامت توریستی در یونان حداقل 3 ماه قبل از سفر می باشد.

منبع: موسسه آدونیس

تحریریه اخبار ما

مشی رسانه‌ای این سایت، تحلیلی - خبری است و اعضای تحریریه این مجموعه می‌کوشند از قالب ظاهری خبرها فراتر رفته و به زوایای پنهان و آشکار حوادث سرک بکشند و با کندوکاو بیشتر، ناگفته‌ها و وجوه نامکشوف وقایع و حوادث را بیابند.
دکمه بازگشت به بالا