سلامت

تایید داروی جدید آسترازنکا برای حفاظت از افراد آسیب‌پذیر در برابر کرونا

مقامات بهداشتی ایالات متحده استفاده اضطراری از یک داروی جدید مبتنی بر آنتی بادی های ضد کووید-19 را تایید کردند.

به گزارش اخبار ما، این دارو برای افرادی که مشکلات جدی سلامتی دارند یا به دلیل آلرژی قادر به کسب ایمنی لازم نیستند، تجویز می شود.

داروهای مبتنی بر آنتی‌بادی بیش از یک سال است که به‌عنوان درمان استاندارد برای کووید-۱۹ استفاده می‌شوند، اما داروی جدید AstraZene که توسط سازمان غذا و داروی ایالات متحده تأیید شده است، متفاوت است. به جای درمان کوتاه مدت، برای پیشگیری طولانی مدت از کووید-19 ساخته شده است.

افرادی که ممکن است از این دارو بهره مند شوند، بیماران سرطانی، گیرندگان پیوند و کسانی هستند که از داروهای سرکوب کننده سیستم ایمنی برای بیماری هایی مانند آرتریت روماتوئید استفاده می کنند.

به گزارش ایندیپندنت، سازمان غذا و داروی ایالات متحده از دارویی به نام Evusheld تولید شده توسط Astrazenka برای بزرگسالان و کودکان بالای 12 سال استفاده کرد که سیستم ایمنی آنها به اندازه کافی به واکسن کووید-19 پاسخ نداده یا سابقه واکنش های آلرژیک دارند و به شدت به آن حساسیت دارند. واکسن، او گفت.

به گفته این سازمان، تزریق مضاعف لازم برای دریافت این داروی آنتی بادی می تواند به مدت شش ماه در پیشگیری از کووید-19 موثر باشد. عوارض جانبی تزریق Ovschold همچنین ممکن است شامل واکنش آلرژیک، خونریزی از محل تزریق، سردرد و خستگی باشد.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا