برترینهای کسب و کارتندرستی

درمان شکستگی دست در خانه (آیا امکان پذیر است؟)

شکستگی دست به معنای شکستگی در یکی از استخوان های دست است که شامل استخوان های کوچک انگشتان (فالانژها) و استخوان های بلند کف دست (متاکارپال) می باشد. شکستگی دست می تواند در اثر افتادن، له شدن، پیچ خوردگی یا تماس مستقیم در ورزش ایجاد شود. شکستگی دست و انگشتان از شایع‎ترین شکستگی‎های استخوانی است که به دلیل آسیب یا ضعیف شدن استخوان ها رخ می دهد.کمک های اولیه مناسب در خانه و درمان پزشکی مناسب، به طور قابل توجهی به بهبود استخوان شکسته کمک می کند. در این مقاله می خواهیم به درمان شکستگی دست در خانه بپردازیم. همراه ما باشید.

درمان شکستگی دست در خانه به عوامل مختلفی از جمله محل، نوع و وسعت شکستگی استخوان، سن، سلامت عمومی و بسیاری از عوامل دیگر بستگی دارد. با این حال، ابزارها و روش های مختلفی همچون خدمات پزشکی و پرستاری وجود دارند که می توانید در خانه از آنها برای کمک به روند بهبود، تسریع بهبودی و کاهش درد و تورم استفاده کنید.

درمان شکستگی دست در اسرع وقت بسیار مهم است. در غیر این صورت، استخوان ها نمی توانند در تراز مناسب ترمیم شوند، در نتیجه بر توانایی شما برای انجام فعالیت های روزمره مانند نوشتن یا قاچ کردن یک میوه تأثیر می گذارد. علاوه بر آن، درمان زودهنگام نیز به کاهش درد و سفتی کمک می کند.

بنابراین هدف از درمان شکستگی دست در خانه  (درمان شکستگی) بازگرداندن عملکرد طبیعی به دست شکسته در سریع ترین زمان ممکن است.

در ادامه تلاش میکنیم در مورد کمک های اولیه درمان شکستگی دست در خانه و درمان شکستگی انگشت دست در خانه  بیشتر صحبت کنیم.

شکستگی دست

چگونه از شکستگی دست و انگشتان جلوگیری کنیم؟

ممکن نیست همیشه بتوانید از شکستگی دست و انگشتان جلوگیری کنید. برای کاهش خطر شکستگی دست و انگشتان به دلیل استخوان‌های ضعیف، باید رژیم غذایی سالم داشته باشید. حتما ویتامین D و کلسیم کافی دریافت کنید که باعث تقویت استخوان ها می شود. ایمنی را تمرین کنید. هنگام انجام فعالیت ها یا استفاده از وسایلی که ممکن است به دستان شما آسیب برساند مراقب باشید.

معاینات منظم انجام دهید. برای بررسی سلامت کلی خود آزمایشاتی داشته باشید. اگر در معرض خطر پوکی استخوان هستید، از داروهایی برای کاهش تحلیل استخوان استفاده کنید. از وسایل کمکی استفاده کنید. اگر در راه رفتن مشکل دارید، برای جلوگیری از افتادن، از عصا یا واکر کمک بگیرید. هنگام ورزش از تجهیزات مناسب استفاده کنید.

در صورت شکستن استخوان دست چه باید کرد؟

استخوان های شکسته دردناک هستند و اغلب ناراحت کننده به نظر می رسند، به خصوص اگر شکستگی های باز باشند. بنابراین مهم است که شما به عنوان اولین پاسخ دهنده، آرام باشید و سعی کنید ترس فرد آسیب دیده را از بین ببرید. این امر به ویژه برای کودکان و افراد مسن مهم است. بنابراین قبل از انجام هر یک از مراحل کمک های اولیه که در زیر ذکر شده است با آرامش با مصدوم صحبت کنید تا آرام شود.

دست یا انگشت آسیب دیده را با استفاده از آتل تثبیت کنید. برای این کار، لازم است انگشت شکسته را به انگشت کناری بچسبانید تا از هم ترازی و ثابت بودن انگشت آسیب دیده مطمئن شوید. در صورت عدم وجود آتل طبی، یک گاز روی ضایعه قرار دهید و انگشت آسیب دیده را به انگشت سالم مجاور ببندید و در صورت امکان آن را بالا نگه دارید، این‌ عمل می تواند به کاهش تورم که اغلب هنگام شکستن استخوان رخ می دهد کمک کند.

شکستگی باز را با لباس استریل بپوشانید، شکستگی بسته را با یک کیسه یخ پیچیده شده در یک پارچه، خنک کنید. سپس با اورژانس تماس بگیرید یا طبق پیشنهاد ما به شما با یکی از مراکز غیردولتی ارائه دهنده خدمات جابجایی بیمار تماس حاصل فرمایید. این مراکز با بهترین امکانات، آمبولانس های خصوصی خود را چه در اتفاقات غیر اورژانسی بین شهری چه داخل شهری، در کمترین زمان برای کمک رسانی اعزام می کنند.

روش های درمانی برای شکستگی

شکستگی دست با دو روش محافظه کارانه (مثلاً با گچ گیری) یا جراحی (مانند استئوسنتز ، فیکساتور خارجی و غیره) انجام می شود.

هرگز سعی نکنید شکستگی را تنظیم کنید یا قسمت آسیب دیده را حرکت دهید. شکستگی استخوان همیشه باید توسط پزشک، معالجه شود. در غیر این صورت این خطر وجود دارد که انتهای شکسته به خوبی با هم جوش نخورد و محدودیت های حرکتی دائمی یا ناهماهنگی برای دست و انگشتان ایجاد شود.

روش محافظه کارانه

درمان شکستگی دست در خانه

درمان شکستگی دست در خانه که به طور طبیعی می‌تواند باعث تسریع بهبود استخوان‌های شکسته شود شامل موارد زیر است.

کمپرس سرد و یخ

کمپرس سرد به تسکین درد و کاهش تورم کمک می کند. می توانید کمپرس سرد را به مدت 10 دقیقه تا 4 بار در روز روی ناحیه آسیب دیده قرار دهید.

روغن کرچک

روغن کرچک یکی از بهترین داروهای طبیعی است که دارای خواص ضد التهابی و ضد باکتریایی است. برای کمک به شکستگی استخوان، یک پارچه نخی تمیز را در روغن کرچک آغشته کنید و آن را در اطراف محل شکستگی بپیچید. پارچه را با بانداژ یا سیتوپلاست محکم کنید و بگذارید یک تا دو شب بماند. این به تقویت و التیام استخوان ها کمک می کند.

زردچوبه

زردچوبه یک محصول طبیعی عالی است که می تواند به مشکلات مختلفی از جمله آسیب ها و شکستگی ها کمک کند. برای بهره مندی از اثرات مفید بر روی شکستگی ها، حداقل دو بار در روز یک لیوان شیر زردچوبه بنوشید. این کار باعث افزایش سرعت بهبود استخوان ها می شود. گزینه دیگر این است که خمیری از پیاز رنده شده و پودر زردچوبه درست کنید و آن را روی ناحیه آسیب دیده بمالید.

آناناس

خوردن نصف آناناس تازه در روز یکی از ساده ترین راه های طبیعی برای کمک به ترمیم استخوان است. از آناناس های فرآوری شده یا کنسرو شده خودداری کنید زیرا آنها اثرات مشابهی با آناناس تازه ندارند.

روغن ضروری

سه اسانس قوی سرو، صنوبر و هلی کریسوم می توانند به بازیابی استحکام استخوان کمک کنند. مخلوطی از آن‎ها درست کنید و روزی سه تا چهار بار روی محل شکستگی بمالید.

در طول درمان شکستگی دست در خانه، پیروی از یک رژیم غذایی خاص، مصرف مکمل‌ها، رژیم غذایی و سبک زندگی و همچنین استفاده از داروهای طبیعی خاصی که می‌توانند به بهبود سریع‌تر بدن شما کمک کنند بسیار مهم است.

درمان شکستگی انگشت دست در خانه

درمان شکستگی انگشت دست در خانه

درمان شکستگی انگشت بستگی به محل و شدت شکستگی دارد. ممکن است انگشت آسیب دیده آتل شود یا به انگشت کناری چسبانده شود. آتل، انگشت را صاف نگه می دارد. معمولاً برای بهبودی کامل انگشت شکسته، آتل را برای سه تا چهار هفته نگه می دارند.

برای درمان شکستگی انگشت دست در خانه در کنار روش های ذکر شده در بالا معمولاً باید به حرکت انگشتان در این مرحله نیز توجه کرد. زیرا بسیار مهم است که دست دچار سفتی نشود. از جمله روش هایی که میتوان برای حرکت انگشتان انجام داد فیزیوتراپی و استفاده از سکوی ارتعاشی است. مهم است که این اقدامات را با مشورت پزشک یا سایر متخصصان مراقبت های بهداشتی انجام دهید تا از بهترین حالت ممکن اطمینان حاصل کنید.

تحریریه اخبار ما

مشی رسانه‌ای این سایت، تحلیلی - خبری است و اعضای تحریریه این مجموعه می‌کوشند از قالب ظاهری خبرها فراتر رفته و به زوایای پنهان و آشکار حوادث سرک بکشند و با کندوکاو بیشتر، ناگفته‌ها و وجوه نامکشوف وقایع و حوادث را بیابند.
دکمه بازگشت به بالا